Spieren voor Spieren pakt gala anders aan

  • Sponsoring
  • 7 apr 2019 @ 23:04
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • SportFondsenwervingEndorsement

Op het vijftiende Spieren voor Spieren Gala is zaterdag 6 april een recordopbrengst van maar liefst 1,8 miljoen euro opgehaald. Sven Kramer, Louis van Gaal en Ronald de Boer droegen bij aan het succes van de afwijkende fondsenwerving.

Het gala werd gepresenteerd door Dione de Graaff en vond plaats in het Scheepvaartmuseum te Amsterdam. Aanwezig waren prominenten uit het bedrijfsleven en de sportwereld, zoals Sven Kramer (hoofdambassadeur van Spieren voor Spieren), ere-ambassadeurs Truus en Louis van Gaal en beschermheer Ronald de Boer. Gastoptredens waren er van Ali B en Trijntje Oosterhuis.

Vernieuwende fondsenwerving

Traditiegetrouw organiseren goede doelen veilingen. Echter, tot grote verrassing van de gasten, had Spieren voor Spieren een vernieuwend fondsenwervend concept gekozen, waarbij iedereen kon winnen. Aanwezigen maakten kans op spectaculaire prijzen, waaronder een schaatsclinic van Sven Kramer, een helikoptervlucht met Danny Blind, golfen met Marco van Basten, een ontmoeting met Max Verstappen of een plek in de ploegleidersauto van Jumbo Visma tijdens een etappe van de Tour de France.

Hoe deze andere aanpak kon leiden tot evenveel of zelfs meer opbrengsten, lees je in het MT-interview met Minke Booij, directeur van Spieren voor Spieren.

Het goede doel gaat de opbrengst investeren in wetenschappelijk onderzoek, diagnose, behandeling en zorg ten behoeve van kinderen met een spierziekte. In Nederland leiden 20.000 kinderen aan een spierziekte. Sporters begrijpen als geen ander het belang van goed werkende spieren. Het motto van Spieren voor Spieren is dan ook 'gezonde spieren voor zieke spieren'.

Mensen die in actie komen voor Spieren voor Spieren organiseren fondsenwervende acties die vaak een link hebben met sport. Denk aan hardloop-evenementen, zwemtochten maar ook spinningmarathons. Geld dat is opgehaald wordt besteed aan het Spieren voor Spieren Kindercentrum van het UMC Utrecht. Hier kunnen kinderen terecht voor de beste diagnose, behandeling en zorg.

In de afgelopen 10 jaar zijn hier ruim 4.000 kinderen met een spierziekte geholpen. Spieren voor Spieren financiert tevens wetenschappelijk onderzoek met als doel; alle spierziekten bij kinderen verslaan.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken