Spieren voor Spieren pakt gala anders aan
- Sponsoring
- 7 apr 2019 @ 23:04
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - SportFondsenwervingEndorsement
- 7 apr 2019 @ 23:04
- Jeroen Mirck
Op het vijftiende Spieren voor Spieren Gala is zaterdag 6 april een recordopbrengst van maar liefst 1,8 miljoen euro opgehaald. Sven Kramer, Louis van Gaal en Ronald de Boer droegen bij aan het succes van de afwijkende fondsenwerving.
Het gala werd gepresenteerd door Dione de Graaff en vond plaats in het Scheepvaartmuseum te Amsterdam. Aanwezig waren prominenten uit het bedrijfsleven en de sportwereld, zoals Sven Kramer (hoofdambassadeur van Spieren voor Spieren), ere-ambassadeurs Truus en Louis van Gaal en beschermheer Ronald de Boer. Gastoptredens waren er van Ali B en Trijntje Oosterhuis.
Vernieuwende fondsenwerving
Traditiegetrouw organiseren goede doelen veilingen. Echter, tot grote verrassing van de gasten, had Spieren voor Spieren een vernieuwend fondsenwervend concept gekozen, waarbij iedereen kon winnen. Aanwezigen maakten kans op spectaculaire prijzen, waaronder een schaatsclinic van Sven Kramer, een helikoptervlucht met Danny Blind, golfen met Marco van Basten, een ontmoeting met Max Verstappen of een plek in de ploegleidersauto van Jumbo Visma tijdens een etappe van de Tour de France.
Hoe deze andere aanpak kon leiden tot evenveel of zelfs meer opbrengsten, lees je in het MT-interview met Minke Booij, directeur van Spieren voor Spieren.
Het goede doel gaat de opbrengst investeren in wetenschappelijk onderzoek, diagnose, behandeling en zorg ten behoeve van kinderen met een spierziekte. In Nederland leiden 20.000 kinderen aan een spierziekte. Sporters begrijpen als geen ander het belang van goed werkende spieren. Het motto van Spieren voor Spieren is dan ook 'gezonde spieren voor zieke spieren'.
Mensen die in actie komen voor Spieren voor Spieren organiseren fondsenwervende acties die vaak een link hebben met sport. Denk aan hardloop-evenementen, zwemtochten maar ook spinningmarathons. Geld dat is opgehaald wordt besteed aan het Spieren voor Spieren Kindercentrum van het UMC Utrecht. Hier kunnen kinderen terecht voor de beste diagnose, behandeling en zorg.
In de afgelopen 10 jaar zijn hier ruim 4.000 kinderen met een spierziekte geholpen. Spieren voor Spieren financiert tevens wetenschappelijk onderzoek met als doel; alle spierziekten bij kinderen verslaan.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- a.s.r. zet ouders en kinderen aan... 25-04-2025
- Total 90-shirt maakt iconische... 18-04-2025
- Coca-Cola nieuwe Official Partner... 10-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management