Van Lanschot hoofdpartner Van Gogh Museum
- Sponsoring
- 13 mei 2019 @ 11:49
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Kunst & Cultuur
- 13 mei 2019 @ 11:49
- Sjaak Hoogkamer
De nieuwe overeenkomst komt voort uit de succesvolle samenwerking van de afgelopen 5,5 jaar. Als hoofdpartner van het museum zet Van Lanschot zich in om het werk van Vincent van Gogh en de kunst van zijn tijd te behouden.
Karl Guha (voorzitter van de Raad van Bestuur van Van Lanschot, rechts op de foto): ‘De ondersteuning van kunst en cultuur is voor Van Lanschot een belangrijke manier om bij te dragen aan het behoud en de opbouw van ons culturele vermogen als samenleving, waarbij zien, horen, beleven en delen de verbindende elementen zijn. De visie van het Van Gogh Museum om een van de meest toonaangevende en toegankelijke musea ter wereld te zijn sluit hier perfect bij aan. Wij zijn er trots op om als hoofdpartner het Van Gogh Museum te ondersteunen met toonaangevende initiatieven zoals de huidige tentoonstelling Hockney - Van Gogh: The Joy of Nature.’
Succesvolle samenwerking
Adriaan Dönszelmann (zakelijk directeur Van Gogh Museum): ‘De samenwerking met Van Lanschot de afgelopen 5,5 jaar was uitermate succesvol. Wij zijn daarom verheugd dat de wealth manager nu deze relatie versterkt door bij te tekenen als hoofdpartner. In 2023 viert het museum zijn 50-jarig jubileum, we kijken ernaar uit om samen met Van Lanschot hier naar op te trekken. Mede dankzij de bijdrage van Van Lanschot is het Van Gogh Museum in staat het werk van Vincent van Gogh ook voor de volgende generaties te behouden.'
In 2013 begon de samenwerking met de ondersteuning door Van Lanschot aan de bouw van de nieuwe entree van het museum. De opening werd gevierd met 125.000 zonnebloemen op het Museumplein, die na afloop van het event werden geschonken aan de bewoners van Amsterdam. Onlangs was er een andere succesvolle samenwerking tijdens de openbare lichtshow The Arrival of Spring LIVE ter promotie van de populaire tentoonstelling Hockney - Van Gogh: The Joy of Nature. Van Lanschot ondersteunde dit evenement, waarbij de elementen zien, horen, beleven en delen naar voren kwamen toen Hockneys schilderij 'The Arrival of Spring' levensgroot werd geprojecteerd en tot leven kwam op het Museumplein.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- ING en Concertgebouworkest 35 jaar... 18-04-2024
- Heineken hoofdsponsor 10e editie... 16-04-2024
- Atradius shirtsponsor Nederlandse... 11-04-2024
- MediaMarkt nieuwe hoofdsponsor... 03-04-2024
- Partnership Herbalife met... 27-03-2024
- Duitse voetbalbond ruilt vanaf 2027... 22-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing