M&C Saatchi opent kantoor in Amsterdam

  • Sponsoring
  • 29 okt 2019 @ 10:10
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • EntertainmentNieuwkomersStrategieSportmarketingSponsoring

Amsterdam is een (sport)marketing- en sponsoringbureau rijker: M&C Saatchi Sport & Entertainment. Toan Ravenscroft en Jasper Hunter zijn al aan de slag in de hoofdstad, maar hun kantoor opent officieel pas in januari 2020.

MarketingTribune spreekt Ravenscroft (links op de foto) en Hunter in een lunchroom in hartje Amsterdam. Beide sportfanaten wonen inmiddels in de hoofdstad. Sterker nog: Hunter verhuisde zelfs voor de liefde naar Nederland, nog voordat er sprake was van een Amsterdamse vestiging. Dat hij er al gevestigd was, bleek een extra voordeel.

M&C Saatchi heeft kantoren in Londen, Berlijn, Sydney, New York, Johannesburg en Los Angeles. De opening van het Amsterdamse kantoor is het gevolg van toenemende vraag van opdrachtgevers. Er bleek behoefte aan Saatchi's aanwezigheid in 'een van de meest creatieve steden ter wereld', zoals de mannen het zelf omschrijven. De nadruk komt te liggen op klanten in 'Amsterdam, Nederland en de Benelux'. Eén grote klant dient als basis voor de uitbreiding: Heineken.

'Juiste plaats, juiste moment'

Steve Martin, global CEO van M&C Saatchi Sport & Entertainment: 'We zijn altijd op zoek naar kansen om onze aanwezigheid op de juiste plaats, op het juiste moment en om de juiste redenen te vergroten. We hebben hechte relaties met cliënten zoals Heineken en we denken dat er een geweldige kans is om merken en het publiek creatief bij elkaar te brengen door middel van de dingen waarvan ze houden, en dit op een rigoureus eenvoudige manier te doen.'

Toan Ravenscroft gaat als business director leiding geven aan het Amsterdamse kantoor. Dat doet hij samen met Jasper Hunter, voorheen Head of Innovation en strategy director bij M&C Saatchi in Londen.

'Als je in de weer bent met dingen waar mensen van houden, dan is alles dat niet verbluffend is eigenlijk een mislukking', zegt Hunter. 'Dus wij willen een veilige plek creëren om gevaarlijke dingen te doen en de grenzen van het mogelijke te verleggen.'

Ravenscroft voegt toe: 'Amsterdam legt de lat al hoog op creatief gebied, maar we denken dat er een echte kans is om ons specialisme en onze benadering van hier gevestigde merken te introduceren en grote ideeën te lanceren waarmee we de cultuur beïnvloeden.'

Brutal Simplicity

M&C Saatchi Sport & Entertainment is opgericht in 2004 en heeft straks zeven kantoren wereldwijd. Het bureau heeft langdurige relaties over de hele wereld met enkele van de grootste merken, zoals Coca-Cola, Heineken, Reebok en Pernod Ricard en maakt onderdeel uit van de M&C Saatchi Group.

Het mondiale team is gespecialiseerd in advies over sponsoring, versterking van rechten, PR, creatie van branded content en de productie van op ervaring gerichte evenementen. Onlangs nog werd het bedrijf gekozen tot Bureau van het Jaar bij de UK Sponsorship Awards. Daarnaast werd het zes keer op rij (een reocrd) Agency of the Year bij de Sport Industry Awards.

Het bureau heeft als uitgangspunt de filosofie ‘Brutal Simplicity of Thought’ ('meedogenloze eenvoud van ideeën') en dat is vanaf het begin het credo van de M&C Saatchi Group geweest: eenvoudige boodschappen komen het best door, vandaag de dag meer dan ooit tevoren.

M&C Saatchi Sport & Entertainment is een van de 16 bureaus in de M&C Saatchi Group. Verder bestaat het mondiale netwerk van M&C Saatchi uit 29 kantoren in 23 landen.



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/sponsoring biedt essentiële achtergrondinformatie over de Nederlandse sponsorindustrie. Voor decisionmakers, zowel in het bedrijfsleven als bij organisaties op sport, cultureel, entertainment, media en maatschappelijk gebied.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken