Marketing hoort bij duurzaam ondernemen
- B2b
- 13 feb 2015 @ 10:37
- Link
-
Rupert Parker Brady
directeur
Retaildenkers - MarketingMVO
- 13 feb 2015 @ 10:37
- Rupert Parker Brady
Maatschappelijk verantwoord ondernemen en marketing zijn vaak in de hoofden van professionals twee verschillende werelden. ‘Marketing hoort bij duurzaam ondernemen’, stelt MVO Nederland topman Willem Lageweg in een video-dialoog met Marketeer of the Year Roel Welsing. Hij doet zijn oproep aan de marketingwereld nadat hij het nieuwe boek ‘Verbinden is het nieuwe verkopen’ van Roel Welsing had gelezen.
Lageweg is sinds 2006 directeur van MVO Nederland, de nationale MVO-kennis en netwerkorganisatie waar 2000 bedrijven bij zijn aangesloten. Welsing is hoofd marketing van Triodos Bank Nederland en columnist bij MarketingTribune.
Authentiek
Lageweg werkte van 1982-2006 bij Rabobank Nederland waar hij o.a. directeur Communicatie, directeur Coöperatie-ontwikkeling en Projectleider Grote Steden was. ‘Ik ben zelf opgeleid in de marketing, en eigenlijk gaat marketing ten diepste om hetzelfde. Goed luisteren naar die klant, en vervolgens op een oprechte, authentieke manier, dus geen greenwashing en allerlei prietpraat, leveren waar behoefte aan is. Dat zijn vaak maatschappelijke behoeftes. Zaken als gezondheidszorg, financiële producten of voeding zijn niet alleen transactiebehoeftes, dat zijn behoeftes die een dieperliggende achtergrond hebben. Daarom is het belangrijk dat de marketingwereld met de wereld van duurzaam ondernemen verbonden wordt. Dat is volgens mij ook een structurele kans om marketing een beter imago te geven.’ Roel Welsing: ‘De vraag is er. Het gaat om het kwalitatieve, goede aanbod. Dat is niet een kwestie van normen of waarden, maar veel meer een kwestie van lef en doen. Ik hoop met dit boekje mensen te inspireren om tegen zichzelf te zeggen: “Ja, daar ga ik mijn schouders onder zetten”!’
Zie hier de video-dialoog van 4:29
-
Rupert Parker Brady
- Werkt bij: Retaildenkers
- Functie: directeur
- Website:http://www.retaildenkers.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Picnic verkozen tot Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland
- De marketingtransfers van week 22, 2025
- BBC Studios kiest voor samenwerking met Audiohuis
- Conversation Studio en House of Treats lanceren Premium Lens
- MassiveMusic bundelt krachten tot wereldwijde muziekpartner
- Klantverlies dreigt voor zwijgende merken
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 23,... 13-06-2025
- Een einde aan 'do-not-reply’-marketing11-06-2025
- MassiveMusic bundelt krachten tot... 11-06-2025
- Klantverlies dreigt voor zwijgende... 10-06-2025
- De marketingtransfers van week 22,... 06-06-2025
- Picnic verkozen tot... 06-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation