Winnaar Managementboek 2016: De Corporate Tribe

Winnaar Managementboek 2016: De Corporate Tribe
  • B2b
  • 25 apr 2016 @ 10:10
  • Link
  • Connie Lohuis
    Connie Lohuis

    Webredacteur Marketingtribune (Content)
    StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • AwardsPrint

Vorige week werd op de S.S. Rotterdam de verkiezing Managementboek van het jaar gehouden. Een objectieve vakjury koos De Corporate Tribe van Daniëlle Braun en Tjitske Kramer als beste boek voor managers. Danielle Braun en Jitske Kramer geven vanuit hun achtergrond als antropologen concrete oplossingen voor de dagelijkse vraagstukken van iedere manager.

De jury concludeerde: ‘Dit boek opent bij alle managers nieuwe vensters op hun organisatie. Het is meeslepend en toegankelijk geschreven, maar een stevige academische onderbouwing ontbreekt niet. In dit boek krijgen hedendaagse managementvraagstukken nieuwe betekenis in het perspectief van eeuwenoude bronnen'.

Meer, meer
Als je het boek hebt uitgelezen wil je volgens de jury ‘meer’. Het is meesleepend en toegankelijk geschreven maar heeft ook een stevige academische onderbouwing. Kenmerkend is de interdisciplinaire aanpak en tijdgeest van verbinding, verdieping en zingeving. Het boek geeft volgens de jury inspiratie en praktische tips aan managers die worstelen met dagelijkse vraagstukken zoals het organiseren van een aanspreekcultuur en leiding geven aan een netwerkorganisatie.

Op deze site staat de shortlist, waar uit de jury haar keuze heeft gemaakt.

De Jury

Een jury van 6 personen, waaronder een aantal auteurs van managementboeken en Managementboek.nl recensenten, heeft met veel plezier hard gewerkt om de winnaar te selecteren:

  • Eric van Arendonk, adviseur voor marketing, strategie en managementvraagstukken bij Florpartners BV en voorzitter van het College van Register Marketeers;
  • Nico Jong, die als communicatieadviseur en omgevingsonderzoeker de buitenwereld bij het ministerie van VWS naar binnen brengt, inclusief de wereld van de managementliteratuur;
  • Leike van Oss, verbonden aan Organisatievragen, organisatieadviseur, interim-manager en (team)coach;
  • José Otte, die als lector, onderzoeker en adviseur mensen in organisaties beziet vanuit een waarderend wereldbeeld;
  • en last but not least ZZP-expert Pierre Spaninks, onafhankelijk deskundige op het gebied van ZZP en flexwerk. 
Connie Lohuis
  • Connie Lohuis

  • Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
  • Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
  • Website:http://www.strakblauw.nl
  • Profiel »

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken