Winnaar Managementboek 2016: De Corporate Tribe
- B2b
- 25 apr 2016 @ 10:10
- Link
-
Connie Lohuis
Webredacteur Marketingtribune (Content)
StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten - AwardsPrint
- 25 apr 2016 @ 10:10
- Connie Lohuis
Vorige week werd op de S.S. Rotterdam de verkiezing Managementboek van het jaar gehouden. Een objectieve vakjury koos De Corporate Tribe van Daniëlle Braun en Tjitske Kramer als beste boek voor managers. Danielle Braun en Jitske Kramer geven vanuit hun achtergrond als antropologen concrete oplossingen voor de dagelijkse vraagstukken van iedere manager.
De jury concludeerde: ‘Dit boek opent bij alle managers nieuwe vensters op hun organisatie. Het is meeslepend en toegankelijk geschreven, maar een stevige academische onderbouwing ontbreekt niet. In dit boek krijgen hedendaagse managementvraagstukken nieuwe betekenis in het perspectief van eeuwenoude bronnen'.
Meer, meer
Als je het boek hebt uitgelezen wil je volgens de jury ‘meer’. Het is meesleepend en toegankelijk geschreven maar heeft ook een stevige academische onderbouwing. Kenmerkend is de interdisciplinaire aanpak en tijdgeest van verbinding, verdieping en zingeving. Het boek geeft volgens de jury inspiratie en praktische tips aan managers die worstelen met dagelijkse vraagstukken zoals het organiseren van een aanspreekcultuur en leiding geven aan een netwerkorganisatie.
Op deze site staat de shortlist, waar uit de jury haar keuze heeft gemaakt.
De Jury
Een jury van 6 personen, waaronder een aantal auteurs van managementboeken en Managementboek.nl recensenten, heeft met veel plezier hard gewerkt om de winnaar te selecteren:
- Eric van Arendonk, adviseur voor marketing, strategie en managementvraagstukken bij Florpartners BV en voorzitter van het College van Register Marketeers;
- Nico Jong, die als communicatieadviseur en omgevingsonderzoeker de buitenwereld bij het ministerie van VWS naar binnen brengt, inclusief de wereld van de managementliteratuur;
- Leike van Oss, verbonden aan Organisatievragen, organisatieadviseur, interim-manager en (team)coach;
- José Otte, die als lector, onderzoeker en adviseur mensen in organisaties beziet vanuit een waarderend wereldbeeld;
- en last but not least ZZP-expert Pierre Spaninks, onafhankelijk deskundige op het gebied van ZZP en flexwerk.
-
Connie Lohuis
- Werkt bij: StrakBlauw, bureau voor heldere communicatie en frisse teksten
- Functie: Webredacteur Marketingtribune (Content)
- Website:http://www.strakblauw.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 15, 2025
- Van buikgevoel naar breinstrategie op Nima Marketing Day 2025
- De marketingtransfers van week 16, 2025
- Stef de Reeder van ABN Amro: 'Marketing is veel meer dan...
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van het Jaar
- Wing Cheung op Nima Marketing Day: 'Van onenightstand...
Laatste Nieuws
- Spotler neemt Lets Get Digital over30-04-2025
- Wing Cheung op Nima Marketing Day:... 30-04-2025
- Martijn Kleij benoemd tot CCO van... 29-04-2025
- Stef de Reeder van ABN Amro:... 29-04-2025
- De marketingtransfers van week 16,... 25-04-2025
- Van buikgevoel naar breinstrategie... 22-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management