Finalist SAN Next Merkenbouwer Stefan Bothoff van Orderchamp (4)

Finalist SAN Next Merkenbouwer Stefan Bothoff van Orderchamp (4)
  • B2b
  • 29 apr 2022 @ 08:50
  • 26171 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • InterviewMarketingAwardsMerken

De SAN Next Merkenbouwer Accent is de individuele jaarprijs voor het talent dat de meest aansprekende bijdrage geleverd heeft aan het bouwen van een merk. De vijf finalisten zijn bekend en stellen zich voor. In deze aflevering Stefan Bothoff, Manager Communications & Branding bij Orderchamp.

Wat is je eerste reactie op de nominatie?
Aangenaam verrast! Ik maakte onlangs de overstap van het bekende VodafoneZiggo naar de relatief onbekende scale-up Orderchamp. Daarmee vreesde ik mijn verbinding met de Nederlandse marketinggemeenschap een beetje kwijt te raken, maar niets bleek minder waar gelukkig.

Wat vind jij momenteel sterke merken?
Nu ik zelf bij een scale-up werk, let ik meer op andere groeibedrijven. Ik ben zeer te spreken over Crisp. Ze hebben een herkenbare visuele stijl en duidelijke positionering: ‘De supermarkt-app voor knettervers eten’. Ook volg ik met belangstelling hoe Swapfiets hun sterke merkverhaal internationaal verspreidt. En die blauwe band hè. Fantastische brand asset. Tot slot geniet ik van Ace & Tate. Ze adverteren met lef en internationale allure. Die zonnebrilcampagne zonder zonnebrillen van onlangs bijvoorbeeld. Slechts afbeeldingen van gezichten die met hun ogen knijpen tegen de zon met de tekst ‘Bring on the sun’ eronder.

Doen merken voldoende om zich als sterk merk te profileren?
Ik heb de indruk dat de wens om een sterk merk te ontwikkelen hoog op de agenda staat bij veel bedrijven. Bij Orderchamp ben ik met die reden binnengehaald en krijg ik de ruimte en middelen om het bedrijf hier in mee te nemen.

Wat is voor jou de grootste uitdaging bij het bouwen van jouw merk?
Vertrouwen kweken. Vertrouwen in een digitale marktplaats opbouwen bij winkeliers die gewend zijn om fysiek hun inkopen te doen. Een ‘online groothandelmarktplaats’ voor retail bestaat zo kort dat het nog geen gevestigde categorie is. Daarom moet de propositie eerst uitgelegd worden.

Waarom zou jij moeten winnen; wat zijn je sterkste punten?
Haha, hier staat mijn bescheidenheid me in de weg. Iemand anders heeft mij genomineerd, maar nu moet ík verkopen dat ik deze titel verdien. Nou vooruit dan… Laura van Gestel - merkdirecteur bij VodafoneZiggo - zegt altijd dat ik unieke waarde toevoeg omdat ik én gestructureerd én geordend én creatief ben.

Winnaar
De SAN werkt voor deze Accent samen met executive search-bureau Top of Minds en op 9 mei 2022 presenteerden de kandidaten zich bij Top of Minds in Amsterdam. De winnaar wordt bekendgemaakt tijdens de uitreiking van de SAN Accenten 2021 op 2 juni 2022 bij Studio 21 in Hilversum.

JURY
René Repko
, marketing- en retailexpert en onafhankelijk voorzitter
Janko Klaeijsen, Founding Partner Top of Minds
Ine Stultjens, Head of Marketing & Communication bij Koninklijke Auping, Adverteerder van het Jaar 2020
Caroline van Turennout, Directeur Marketing & E-commerce bij Zeeman Textielsupers, winnaar van de Consistent Accent 2020
Charley Peereboom, Manager of Operations bij We are Blossom & Director Creatie bij Greenhouse (part of Group M - WPP) en VEA Next Legend
Els Versluis, European Brand Manager Abbot Kinney’s bij Wessanen Benelux en SAN Next Merkenbouwer 2020
Yvette Belt-Beekman, VP Brand, Marketing Communicatie & Sponsorships en bestuurslid SAN

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/b2b is een toonaangevend kennisplatform voor marketeers die op de hoogte willen blijven van de nieuwste trends, inzichten en nieuwsberichten binnen de marketing tussen bedrijven.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken