Evenementenbranche voert actie voor extra steun
- B2b
- 25 aug 2020 @ 16:17
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPolitiekActivatie
- 25 aug 2020 @ 16:17
- Peter van Woensel Kooy
'Van de 7,4 miljard euro omzet wordt door event-organisatoren nog geen 2 miljard gerealiseerd. Om de impact en gevolgen voor onze branche een gezicht te geven organiseren we dit evenement’, aldus Riemer Rijpkema namens het Eventplatform dat vandaag actie voert voor de branche. Gebouwen kleuren rood.
Het coronavirus heeft catastrofale gevolgen voor de evenementenbranche. De nood is enorm hoog, het is ‘code rood voor de evenementenbranche’. Daarom brengen ondernemers en medewerkers uit de voornamelijk zakelijke evenementenbranche op 25 augustus in beeld wat er gebeurt als er geen aanvullende steun komt.
Menselijke dominostenen
Een grote ketting (uiteraard op anderhalve meter) van mensen, gekleed in het rood, vormde vandaag op het Malieveld in Den Haag het woord 'H E L P' die als menselijke dominostenen, letterlijk omvallen. Met deze symbolische actie vraagt de branche vogens Rijkema nadrukkelijk aandacht voor de noodsituatie. Tweede Kamerlid Thierry Aartsen en MKB-Nederland voorzitter Jacco Vonhof ontvangen van de laatste persoon die omvalt een petitie voor steun voor de evenementenbranche.
Derde steunronde nodig
Pieter Bas Boertje, CEO D&B Eventmarketing en medeorganisator van ‘Code rood voor de evenementenbranche’: ‘Vanaf het prille begin van de coronacrisis is door het Eventplatform met diverse ministeries, ministers en een staatssecretaris constructief over steunmaatregelen en verruiming van richtlijnen voor de evenementenbranche gesproken. We hebben goede hoop op een derde financiële regeling. Het vergt alleen veel energie en tijd om de overheid te overtuigen van de nodige maatregelen. Deze actie heeft als doel om de noodsituatie in de evenementbranche nog eens extra te benadrukken. Het voortbestaan van een totale keten en infrastructuur van een internationaal hoog in aanzien staande sector staat echt zwaar onder druk. Een sector die van groot belang is voor de Nederlandse (kennis)economie en voor een aanzienlijke spin-off voor lokale economieën zorgt.’
Rood uitgelicht
De actie op het Malieveld is tegelijk de start voor de Night of Live waarbij ‘s avond verschillende eventgebouwen in Nederland rood zullen kleuren. Niet alleen eventlocaties doen aan de actie mee, ook hotels hebben zich aangemeld. De evenementenbranche overhandigt als onderdeel van de actie een petitie aan de leden van de Tweede Kamer.
Eventplatform
'Het Eventplatform is het overkoepelend overlegplatform van branche- en vakorganisaties in de zakelijke evenementenbranche, CLC-VECTA, Dutch Venue Association, IDEA, Genootschap voor Eventmanagers, G14,MPI, NVBO, ONCE, Platform Cultuur Locaties en Verhurend Nederland.'
(bron: Eventplatform)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Marketingtransfers week 38, 202519-09-2025
- Adyen ondersteunt wereldwijde... 17-09-2025
- Steven Bodde nieuwe CEO Traffic Today16-09-2025
- TicketSwap onthult trends... 15-09-2025
- Marketingtransfers week 37, 202512-09-2025
- ASML investeert in AI-bedrijf Mistral 09-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes