[Interview] Stijn Vercauteren over Marketing for Good
- Bureaus
- 16 feb 2016 @ 19:29
- Link
-
Dewi Smeenk
Freelance Redacteur
Nederlands MediaNetwerk - Geen tag
- 16 feb 2016 @ 19:29
- Dewi Smeenk
In de aanloop naar het Cross Media Congres 2016 publiceert MarketingTribune een serie interviews met Startups. Vandaag spreken we Stijn Vercauteren, oprichter van Marketing for Good.
Wat is Marketing for Good?
Marketing for Good bestaat uit een netwerk van creatieve professionals op het gebied van marketing, communicatie, strategie, online marketing, webdesign en conceptontwikkeling. Vanuit onze expertises en overtuiging helpen wij innovatieve bedrijven en startups die een verschil willen maken in de wereld bij het neerzetten van een goed bedrijfsresultaat.
Waarom ben je Marketing for Good begonnen?
Marketing is het machtigste middel dat bestaat om mensen te inspireren en resultaten te boeken, maar waarom zetten we dit dan niet wat vaker in voor de goede zaak? Dit was voor mij de motivatie om Marketing for Good op te richten. Er is een groeiende groep ervaren professionals die op een positieve manier vanuit hun vakgebied willen bijdragen aan een betere wereld. Marketing for Good verbindt deze mensen met elkaar, waardoor er een krachtig netwerk is ontstaan dat innovatie en duurzaamheid vanuit marketingexpertise gericht verder kan brengen.
Hoe en waar is Marketing for Good gevestigd?
Marketing for Good is gevestigd in het centrum van ’s-Herogenbosch op het voormalig GZG-terrein, een creatieve broedplaats voor ondernemers uit de hele regio.
Van wie is Marketing for Good?
Marketing for Good is nadrukkelijk geen bureau, maar speelt in op de trend dat steeds meer getalenteerde professionals ervoor kiezen zelfstandig te werken. Marketing for Good bestaat uit een netwerk van vakgenoten die allen eigen baas zijn. De ambitie is wel om door te groeien naar een coöperatie. Oprichter van Marketing for Good ben ikzelf.
Hoe is Marketing for Good gefinancierd?
Het grote voordeel van het werken vanuit een netwerkconstructie, is dat we geen financiering nodig hebben gehad voor de oprichting van Marketing for Good. Alle investeringen komen uit eigen middelen.
Wat kan Marketing for Good dat andere organisaties niet kunnen?
Marketing for Good springt in het gat in de markt dat ligt tussen wat de gevestigde partijen op dit moment bieden en waar onze doelgroep - jonge innovatieve bedrijven en startups - behoefte aan heeft. Door te werken vanuit een netwerkconstructie waarbij we de juiste persoon aan het juiste bedrijf binden, werken we doelgerichter, effectiever en bovendien budgetvriendelijker. Drie aansprekende randvoorwaarden voor beginnende bedrijven met een beperkt budget en een grote ambitie.
Wat heeft Marketing for Good nodig om te kunnen groeien?
Om te groeien wil Marketing for Good graag intensiever gaan samenwerken met lokale initiatieven die jonge innovatieve bedrijven steunen en stimuleren. Denk daarbij aan investeringsfondsen of bijvoorbeeld incubate programma’s. We zijn met een aantal van deze partijen in gesprek om een samenwerking op te zetten, maar ook hiervoor geldt hoe meer initiatieven zich aansluiten hoe meer bedrijven we kunnen helpen.
Wat gaat Marketing for Good in 2016 neerzetten?
Allereerst gaan we een aantal veelbelovende innovaties succesvol naar de markt brengen. Dat blijft altijd de focus van Marketing for Good. Daarnaast hebben we concrete plannen om ons netwerk aan professionals verder uit te breiden en ons te verbinden aan verschillende initiatieven die innovatie en startups stimuleren.
Wat zijn de ambities van Marketing for Good?
Marketing for Good is ambassadeur voor Nederland en België van de organisatie Pimp my Cause. Een initiatief uit Groot-Brittannië dat inmiddels in 25 landen actief is. Zij verbinden getalenteerde marketeers met goede doelen om deze te helpen bij het neerzetten van een beter resultaat. Dit internationale netwerk willen ook graag aansluiten bij onze eigen initiatief Marketing for Good, zodat we ook wereldwijd innovatie naar een hoger plan kunnen helpen tillen.
MarketingTribune publiceert een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres op 20 april in het Compagnietheater in Amsterdam.
Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie, meld je dan aan!
</p> <p><strong>Hoe en waar is Marketing for Good</strong> <strong>gevestigd? </strong></p> <p>Marketing for Good is gevestigd in het centrum van ’s-Herogenbosch op het voormalig GZG-terrein, een creatieve broedplaats voor ondernemers uit de hele regio. </p> <p><strong>Van wie is Marketing for Good? </strong></p> <p>Marketing for Good is nadrukkelijk geen bureau, maar speelt in op de trend dat steeds meer getalenteerde professionals ervoor kiezen zelfstandig te werken. Marketing for Good bestaat uit een netwerk van vakgenoten die allen eigen baas zijn. De ambitie is wel om door te groeien naar een coöperatie. Oprichter van Marketing for Good ben ikzelf.</p> <p><strong>Hoe is Marketing for Good gefinancierd?</strong></p> <p>Het grote voordeel van het werken vanuit een netwerkconstructie, is dat we geen financiering nodig hebben gehad voor de oprichting van Marketing for Good. Alle investeringen komen uit eigen middelen. </p> <p><strong>Wat kan Marketing for Good</strong> <strong>dat andere organisaties niet kunnen?</strong></p> <p>Marketing for Good springt in het gat in de markt dat ligt tussen wat de gevestigde partijen op dit moment bieden en waar onze doelgroep - jonge innovatieve bedrijven en startups - behoefte aan heeft. Door te werken vanuit een netwerkconstructie waarbij we de juiste persoon aan het juiste bedrijf binden, werken we doelgerichter, effectiever en bovendien budgetvriendelijker. Drie aansprekende randvoorwaarden voor beginnende bedrijven met een beperkt budget en een grote ambitie.</p> <p><strong>Wat heeft Marketing for Good</strong> <strong>nodig om te kunnen groeien?</strong></p> <p>Om te groeien wil Marketing for Good graag intensiever gaan samenwerken met lokale initiatieven die jonge innovatieve bedrijven steunen en stimuleren. Denk daarbij aan investeringsfondsen of bijvoorbeeld incubate programma’s. We zijn met een aantal van deze partijen in gesprek om een samenwerking op te zetten, maar ook hiervoor geldt hoe meer initiatieven zich aansluiten hoe meer bedrijven we kunnen helpen.  </p> <p><strong>Wat gaat Marketing for Good in 2016 neerzetten?</strong> </p> <p>Allereerst gaan we een aantal veelbelovende innovaties succesvol naar de markt brengen. Dat blijft altijd de focus van Marketing for Good. Daarnaast hebben we concrete plannen om ons netwerk aan professionals verder uit te breiden en ons te verbinden aan verschillende initiatieven die innovatie en startups stimuleren.</p> <p><strong>Wat zijn de ambities van Marketing for Good?</strong></p> <p>Marketing for Good is ambassadeur voor Nederland en België van de organisatie Pimp my Cause. Een initiatief uit Groot-Brittannië dat inmiddels in 25 landen actief is. Zij verbinden getalenteerde marketeers met goede doelen om deze te helpen bij het neerzetten van een beter resultaat. Dit internationale netwerk willen ook graag aansluiten bij onze eigen initiatief Marketing for Good, zodat we ook wereldwijd innovatie naar een hoger plan kunnen helpen tillen. </p> <p><strong><a data-cke-saved-href='http://www.marketingforgood.nl/' href='http://www.marketingforgood.nl/' target='_blank'>www.marketingforgood.nl</a></strong></p> <p style='border: 0px; font-stretch: inherit; line-height: 19px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; vertical-align: baseline; margin: 0px 0px 15px; padding: 0px; color: rgb(0, 0, 0);'><strong>MarketingTribune publiceert een serie interviews met startups</strong><strong style='line-height: 1.6em;'>. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het <a data-cke-saved-href='http://www.crossmediacongres.nl/' href='http://www.crossmediacongres.nl/' style='border: 0px; font-style: inherit; font-variant: inherit; font-weight: inherit; font-stretch: inherit; font-size: inherit; line-height: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline; margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(51, 153, 102);' target='_blank'>Cross Media Congres</a></strong><span style='border: 0px; font-style: inherit; font-variant: inherit; font-weight: inherit; font-stretch: inherit; font-size: inherit; line-height: 1.6em; font-family: inherit; vertical-align: baseline; margin: 0px; padding: 0px;'> </span><strong style='line-height: 1.6em;'>op 20 april in het Compagnietheater in Amsterdam.</strong></p> <p style='border: 0px; font-stretch: inherit; line-height: 19px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; vertical-align: baseline; margin: 0px 0px 15px; padding: 0px; color: rgb(0, 0, 0);'><strong>Ben jij een startup en wil jij ook een interview in deze serie,</strong> <strong><a data-cke-saved-href='http://www.nederlandsmedianieuws.nl/media-nieuws/Cross-Media-Congres-2016-zoekt-startups%21.html' href='http://www.nederlandsmedianieuws.nl/media-nieuws/Cross-Media-Congres-2016-zoekt-startups%21.html' style='border: 0px; font-style: inherit; font-variant: inherit; font-weight: inherit; font-stretch: inherit; font-size: inherit; line-height: inherit; font-family: inherit; vertical-align: baseline; margin: 0px; padding: 0px; color: rgb(51, 153, 102);' target='_blank'>meld je dan aan!</a></strong></p>
-
Dewi Smeenk
- Werkt bij: Nederlands MediaNetwerk
- Functie: Freelance Redacteur
- Website:http://www.nederlandsmedianieuws.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Natwerk kiest Dawn als nieuw... 16-06-2025
- Nieuwe Defensiecampagne richt zich... 16-06-2025
- Nierstichting gooit het roer om met... 16-06-2025
- Marktplaats oppert upgrade van je auto16-06-2025
- Pitchen tussen wolken en zand met... 13-06-2025
- Allianz Direct stunt met bold... 13-06-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Dynamic Creative Optimization: de slimste weg naar relevantie en resultaat
- Bouw een wendbaar en toekomstbestendig IT-landschap
- Webcare is meer dan online klantenservice - ontdek hoe je écht klantgericht communiceert
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management
- Building a Data Platform for Analytics & Activation