Nederlandse bureaus winnen bij Webby Awards
- Bureaus
- 26 apr 2017 @ 11:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - WebsiteAwardsCreatieOnline
- 26 apr 2017 @ 11:29
- Redactie Bureaus
Nederland is weer veelvuldig in de prijzen gevallen bij de Webby Awards. Deze internationale prijzen voor de beste websites zijn dinsdag bekendgemaakt. MediaMonks won acht prijzen voor diverse opdrachtgevers, Born05 viel zes keer in de prijzen met iFly Magazine voor KLM.
Met de jubileumuitgave van het digitale iFly Magazine (iFly50) wonnen KLM en contentbureau Born05 liefst zes Webby Awards. iFly50 was genomineerd in drie categorieën: Best Visual Design (Aesthetic), Best User Experience en Tourism & Leisure. In elke categorie werd de publieksprijs (People’s Voice) én de juryprijs gewonnen.
Rogier IJzermans, CEO van Born05: ‘Het winnen van een Webby Award staat al sinds de oprichting op onze verlanglijst. Geweldig dat we liefst zes keer zijn bekroond. Het is een van de grootste complimenten die we als bureau kunnen krijgen.’ Met iFly50 wonnen Born05 en KLM eerder al een Red Dot Design Award, een zilveren SpinAward en talrijke online prijzen.
Acht prijzen voor MediaMonks
Voor MediaMonks betekenen de acht Webby's een nieuw eigen record. Voor Greenpeace won het productiebedrijf zowel de jury- als de publieksprijs met het project 'A Journey to the Arctic' in de categorie Online Film & Video, VR: Cinematic or Pre-Rendered (Branded). Met 'Helping Heart' won MediaMonks beide prijzen in de categorie Mobile Sites & Apps (Technical Achievement), terwijl dat ook gold voor 'Uber: Where To?' in de categorie Advertising & Media, Products & Services.
Verder won het productiehuis de People’s Voice Award voor 'Bullying in Virtual Reality' in de categorie Advertising & Media, Best Cause Related Campaign. Ook was er een Webby Award voor 'DISCOVR the World' van samsung, in de categorie Online Film & Video (Travel & Adventure). Wesley ter Haar, mede-oprichter van MediaMonks: 'Wij zijn een enorme fan van de Webby's omdat het echt een viering is van de internetcultuur. In vijf woorden: winnen is altijd een eer.'
Alle winnaars op een rij
Er werden nog veel meer prijzen toegekend bij de Webby Awards 2017. Bekijk hier alle winnaars. In totaal werden meer dan 13.000 inzendingen uit zeventig landen beoordeel, waarvan slechts 9% een nominatie in de wacht sleepte. De 21e uitreiking van de Webby Awards staat gepland voor maandag 15 mei in Cipriani Wall Street, New York.
Lees hier een eerder interview met Sjors van Hoof, creative director en één van de oprichters van het Utrechtse Born05, en met Albert Jan Prevoo, director customer media KLM over de speciale 50ste editie van iFly KLM.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Nationale Opera & Ballet lanceert ‘Ervaar Grootser’
- Team5pm sluit zich aan bij internationaal netwerk Samy
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij door DDB Amsterdam overall...
- Auping lanceert campagne rond ultiem slaapcomfort
- [column] De toekomst van strategie
Laatste Nieuws
- Jumbo blaast nieuwe... 23-10-2025
- Kruidvat houdt het nuchter met... 20-10-2025
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes