Nederlandse bureaus winnen bij Webby Awards
- Bureaus
- 26 apr 2017 @ 11:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - WebsiteAwardsCreatieOnline
- 26 apr 2017 @ 11:29
- Redactie Bureaus
Nederland is weer veelvuldig in de prijzen gevallen bij de Webby Awards. Deze internationale prijzen voor de beste websites zijn dinsdag bekendgemaakt. MediaMonks won acht prijzen voor diverse opdrachtgevers, Born05 viel zes keer in de prijzen met iFly Magazine voor KLM.
Met de jubileumuitgave van het digitale iFly Magazine (iFly50) wonnen KLM en contentbureau Born05 liefst zes Webby Awards. iFly50 was genomineerd in drie categorieën: Best Visual Design (Aesthetic), Best User Experience en Tourism & Leisure. In elke categorie werd de publieksprijs (People’s Voice) én de juryprijs gewonnen.
Rogier IJzermans, CEO van Born05: ‘Het winnen van een Webby Award staat al sinds de oprichting op onze verlanglijst. Geweldig dat we liefst zes keer zijn bekroond. Het is een van de grootste complimenten die we als bureau kunnen krijgen.’ Met iFly50 wonnen Born05 en KLM eerder al een Red Dot Design Award, een zilveren SpinAward en talrijke online prijzen.
Acht prijzen voor MediaMonks
Voor MediaMonks betekenen de acht Webby's een nieuw eigen record. Voor Greenpeace won het productiebedrijf zowel de jury- als de publieksprijs met het project 'A Journey to the Arctic' in de categorie Online Film & Video, VR: Cinematic or Pre-Rendered (Branded). Met 'Helping Heart' won MediaMonks beide prijzen in de categorie Mobile Sites & Apps (Technical Achievement), terwijl dat ook gold voor 'Uber: Where To?' in de categorie Advertising & Media, Products & Services.
Verder won het productiehuis de People’s Voice Award voor 'Bullying in Virtual Reality' in de categorie Advertising & Media, Best Cause Related Campaign. Ook was er een Webby Award voor 'DISCOVR the World' van samsung, in de categorie Online Film & Video (Travel & Adventure). Wesley ter Haar, mede-oprichter van MediaMonks: 'Wij zijn een enorme fan van de Webby's omdat het echt een viering is van de internetcultuur. In vijf woorden: winnen is altijd een eer.'
Alle winnaars op een rij
Er werden nog veel meer prijzen toegekend bij de Webby Awards 2017. Bekijk hier alle winnaars. In totaal werden meer dan 13.000 inzendingen uit zeventig landen beoordeel, waarvan slechts 9% een nominatie in de wacht sleepte. De 21e uitreiking van de Webby Awards staat gepland voor maandag 15 mei in Cipriani Wall Street, New York.
Lees hier een eerder interview met Sjors van Hoof, creative director en één van de oprichters van het Utrechtse Born05, en met Albert Jan Prevoo, director customer media KLM over de speciale 50ste editie van iFly KLM.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

