Nieuwe campagne Marktplaats om Kopersbescherming te promoten
- Bureaus
- 23 mei 2022 @ 10:41
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 23 mei 2022 @ 10:41
- Michiel van Zaane
Marktplaats start vanaf 22 mei 2022 een campagne voor haar nieuwe dienst Kopersbescherming. De nieuwe service beschermt kopers wanneer het product niet of beschadigd aankomt of wanneer de inhoud van het pakket anders is dan afgesproken met de verkoper.
Met Kopersbescherming staat het geld van de koper veilig tot de aankoop is ontvangen en goedgekeurd. Marktplaats Kopersbescherming is de opvolger en vervanger van het voormalige ‘Gelijk Oversteken’. met een nog uitgebreidere en geoptimaliseerde dienst die aansluit op de behoefte van haar gebruikers. De service is, na een test- en uitrolfase, nu beschikbaar voor alle gebruikers van het handelsplatform. Kopersbescherming is een optionele dienst die verkopers en kopers op het platform naar eigen keuze aanbieden en afnemen. De koper betaalt hiervoor 5% van de overeengekomen aankoopprijs, voor de verkoper zijn er geen kosten aan verbonden.
Vooruitbetalen
In de campagne laat Marktplaats heel Nederland kennismaken met de nieuwe service. Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats: ‘We willen graag dat onze gebruikers zo makkelijk en prettig mogelijk kunnen handelen via ons platform, maar ook op een zorgeloze en veilige manier. Omdat we weten dat niet iedereen het prettig vindt om een product vooruit te betalen dat ze nog hebben gezien of ontvangen, hebben we Kopersbescherming geïntroduceerd. In deze campagne laten we zien hoe deze nieuwe service het handelen op Marktplaats eenvoudiger en zorgelozer maakt.’
Droom jonge DJ wordt werkelijkheid
Met een multi-channelactivatie (TV, YouTube, social, owned media en CRM) wil Marktplaats zoveel mogelijk Nederlanders bereiken. Belangrijk campagne onderdeel is de video waarin we een jong meisje zien die ervan droomt om DJ te worden. Terwijl het meisje haar hobby uitoefent met een kopje op haar oor en haar beschuit op haar bord die een plaat moet voorstellen, koopt haar moeder met behulp van Kopersbescherming een DJ-set voor haar. Een droom die uitkomt voor de jonge DJ.
Credits:
Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Marie Lootvoet, Eveline Eberhardt, Paola Reinders, Anna Bressers, Joeri Opdam, Guyon Essed & Gregory Kukolj
Creatief Bureau: Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good)
Productiemaatschappij: CAKE Film & Photography
Regie: Henk Loorbach
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
Fotografie: Iris Duvekot
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

