Nieuwe campagne Marktplaats om Kopersbescherming te promoten

Nieuwe campagne Marktplaats om Kopersbescherming te promoten
  • Bureaus
  • 23 mei 2022 @ 10:41
  • 8576 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Marktplaats start vanaf 22 mei 2022 een campagne voor haar nieuwe dienst Kopersbescherming. De nieuwe service beschermt kopers wanneer het product niet of beschadigd aankomt of wanneer de inhoud van het pakket anders is dan afgesproken met de verkoper.

Met Kopersbescherming staat het geld van de koper veilig tot de aankoop is ontvangen en goedgekeurd. Marktplaats Kopersbescherming is de opvolger en vervanger van het voormalige ‘Gelijk Oversteken’. met een nog uitgebreidere en geoptimaliseerde dienst die aansluit op de behoefte van haar gebruikers. De service is, na een test- en uitrolfase, nu beschikbaar voor alle gebruikers van het handelsplatform. Kopersbescherming is een optionele dienst die verkopers en kopers op het platform naar eigen keuze aanbieden en afnemen. De koper betaalt hiervoor 5% van de overeengekomen aankoopprijs, voor de verkoper zijn er geen kosten aan verbonden.

Vooruitbetalen
In de campagne laat Marktplaats heel Nederland kennismaken met de nieuwe service. Gregory Kukolj, CMO van Marktplaats: ‘We willen graag dat onze gebruikers zo makkelijk en prettig mogelijk kunnen handelen via ons platform, maar ook op een zorgeloze en veilige manier. Omdat we weten dat niet iedereen het prettig vindt om een product vooruit te betalen dat ze nog hebben gezien of ontvangen, hebben we Kopersbescherming geïntroduceerd. In deze campagne laten we zien hoe deze nieuwe service het handelen op Marktplaats eenvoudiger en zorgelozer maakt.’

Droom jonge DJ wordt werkelijkheid
Met een multi-channelactivatie (TV, YouTube, social, owned media en CRM) wil Marktplaats zoveel mogelijk Nederlanders bereiken. Belangrijk campagne onderdeel is de video waarin we een jong meisje zien die ervan droomt om DJ te worden. Terwijl het meisje haar hobby uitoefent met een kopje op haar oor en haar beschuit op haar bord die een plaat moet voorstellen, koopt haar moeder met behulp van Kopersbescherming een DJ-set voor haar. Een droom die uitkomt voor de jonge DJ.

Credits:
Marktplaats: Grietje Suijkerbuijk, Marie Lootvoet, Eveline Eberhardt, Paola Reinders, Anna Bressers, Joeri Opdam, Guyon Essed & Gregory Kukolj
Creatief Bureau: Happiness Brussels in samenwerking met Higuita Amsterdam (The Good)
Productiemaatschappij: CAKE Film & Photography
Regie: Henk Loorbach
Media: Mediacom
Digital media: Maxlead
Fotografie: Iris Duvekot

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken