Ikea kiest voor DDB Unlimited
- Bureaus
- 4 jul 2022 @ 14:59
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 jul 2022 @ 14:59
- Sjaak Hoogkamer
Ikea Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Het creatief bureau won een pitch die werd begeleid door Fred Moolhuijsen van Brand & Business Architects.
DDB Unlimited kwam naar eigen zeggen ‘zowel op strategisch als creatief niveau sterk naar voren. Er wordt nu hard gewerkt aan de uitwerking van de nieuwe merkpositioneringsstrategie om de positie van de meubelketen als marktleider en betekenisvol merk in Nederland blijvend te versterken.’
Ikea wil in deze tijden - waarin veel verandert en concurrentie toeneemt - relevant blijven voor zoveel mogelijk mensen.
De nieuwe merkpositionering wordt gelanceerd in alle kanalen en het eerste werk is zichtbaar vanaf september 2022.
DDB Unlimited gaat ondersteunen bij het opstellen en het uitvoeren van de nieuwe merkpositioneringsstrategie, waarbij communicatie en marketing zullen samensmelten. Ikea wil toe naar een meer holistische aanpak, zodat klanten en medewerkers via alle kanalen (online en offline) een nog consistentere en sterkere merkbeleving ervaren: als consumentenmerk, werkgeversmerk en als corporate merk. Om meer inzicht in de markt te krijgen, werkte het bedrijf samen met onderzoeksbureau Mare.
Iris Midavaine, Country Communication Manager Ikea Nederland: ‘We mogen ons na bijna tachtig jaar nog altijd rekenen tot een van de sterkste merken ter wereld, en we bouwen op een rijke historie en een sterk fundament. Met de vele uitdagingen anno 2022 zijn we relevanter dan ooit: een fijn thuis is zo ontzettend belangrijk, en wij proberen deze plek - en daarmee het dagelijks leven - voor zoveel mogelijk mensen makkelijker, beter, betaalbaarder en duurzamer te maken.’
Carolien Hulstman, Country Marketing Manager Ikea Nederland, vult aan: ‘We willen dat Ikea een merk is waar mensen zich graag aan willen blijven verbinden. In DDB hebben wij een nieuwe lange termijn partner gevonden die ons daarbij op creatief strategisch vlak helpt.'
Dick van der Lecq, CEO DDB Unlimited: ‘Ikea is een iconisch merk en met nieuwe concurrentie, generaties en kanalen gaat het een nieuwe fase in. We zijn trots om hier deel van uit te mogen maken.’
Met de keuze voor DDB Unlimited komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life, dat sinds 2019 campagnes voor Ikea maakte waaronder 'Iedereen Slim' -, de catalogus als audioboek en het prijswinnende 'Bring Back Friday'.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- DDB Unlimited
- Fred Moolhuijsen
- relevantie
- buutvrij for life
- Brand&Business architects
- holistisch
- Ikea
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers