Ikea kiest voor DDB Unlimited

Ikea kiest voor DDB Unlimited
  • Bureaus
  • 4 jul 2022 @ 14:59
  • 13842 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ikea Nederland brengt de merkstrategie- en campagneontwikkeling onder bij DDB Unlimited. Het creatief bureau won een pitch die werd begeleid door Fred Moolhuijsen van Brand & Business Architects.

DDB Unlimited kwam naar eigen zeggen ‘zowel op strategisch als creatief niveau sterk naar voren. Er wordt nu hard gewerkt aan de uitwerking van de nieuwe merkpositioneringsstrategie om de positie van de meubelketen als marktleider en betekenisvol merk in Nederland blijvend te versterken.’

Ikea wil in deze tijden - waarin veel verandert en concurrentie toeneemt - relevant blijven voor zoveel mogelijk mensen.

De nieuwe merkpositionering wordt gelanceerd in alle kanalen en het eerste werk is zichtbaar vanaf september 2022.   

DDB Unlimited gaat ondersteunen bij het opstellen en het uitvoeren van de nieuwe merkpositioneringsstrategie, waarbij communicatie en marketing zullen samensmelten. Ikea wil toe naar een meer holistische aanpak, zodat klanten en medewerkers via alle kanalen (online en offline) een nog consistentere en sterkere merkbeleving ervaren: als consumentenmerk, werkgeversmerk en als corporate merk. Om meer inzicht in de markt te krijgen, werkte het bedrijf samen met onderzoeksbureau Mare.

Iris Midavaine, Country Communication Manager Ikea Nederland: ‘We mogen ons na bijna tachtig jaar nog altijd rekenen tot een van de sterkste merken ter wereld, en we bouwen op een rijke historie en een sterk fundament. Met de vele uitdagingen anno 2022 zijn we relevanter dan ooit: een fijn thuis is zo ontzettend belangrijk, en wij proberen deze plek - en daarmee het dagelijks leven - voor zoveel mogelijk mensen makkelijker, beter, betaalbaarder en duurzamer te maken.’

Carolien Hulstman, Country Marketing Manager Ikea Nederland, vult aan: ‘We willen dat Ikea een merk is waar mensen zich graag aan willen blijven verbinden. In DDB hebben wij een nieuwe lange termijn partner gevonden die ons daarbij op creatief strategisch vlak helpt.'

Dick van der Lecq, CEO DDB Unlimited: ‘Ikea is een iconisch merk en met nieuwe concurrentie, generaties en kanalen gaat het een nieuwe fase in. We zijn trots om hier deel van uit te mogen maken.’

Met de keuze voor DDB Unlimited komt een einde aan de samenwerking met Buutvrij for life, dat sinds 2019 campagnes voor Ikea maakte waaronder 'Iedereen Slim' -, de catalogus als audioboek en het prijswinnende 'Bring Back Friday'.

 

 

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken