KesselsKramer ontwikkelt 'weirde' identiteit voor sci-fi horror film festival
- Bureaus
- 26 okt 2022 @ 13:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 okt 2022 @ 13:52
- Michiel van Zaane
Een wasmachine als je beste vriend, 150 vierkante meter bloed of een gewonde vogel als psycholoog. Bij Imagine Fantastic Film Festival, dat van 26 oktober tot en met 5 november in Amsterdam plaatsvindt, kan het allemaal. KesselsKramer ontwikkelde een nieuwe identiteit voor het festival: weirdness.
‘Weirdness’ is wat alle films van Imagine met elkaar gemeen hebben. Het komt in allerlei vormen en maten, maar zet altijd vraagtekens bij ‘wat normaal is’ en is verre van mainstream. Imagine ziet weird als iets om te koesteren en doet dat met een nieuwe, weirde identiteit die eind oktober wordt gelanceerd met een campagne die vier films uit het festivalprogramma uitlicht.
Rens de Jonge, creative director KesselsKramer: ‘Weird is iets heel moois. Weird kan vreemd zijn, maar ook eng, bizar, of bovennatuurlijk. Hoe dan ook, weirdness zorgt ervoor dat je op een andere manier naar de realiteit en naar het leven kijkt. En dat is precies de intentie (van de films van) Imagine.’
Identiteit & campagne
Dingen worden pas écht weird als je iets toevoegt aan wat je al kent. Met dit idee in het achterhoofd ontwikkelde KesselsKramer een identiteit die ’normaal’ voorziet van extra laagje weirdness. Visueel, door een kleurrijke typografische laag toe te voegen aan een vrij standaard lettertype. En tekstueel door onverwachte elementen toe te voegen aan vrij algemene boodschappen.
Typografie
KesselsKramer werkte samen met grafisch ontwerper Mārcis Lapiņš om een lettertype te ontwikkelen dat aan de basis staat van de nieuwe identiteit. Het lettertype combineert typerende vormen uit de verschillende filmgenres van Imagine’s programmering, zoals punten (horror), slijm (sci-fi) en tentakels (anime). Samen maakten zij ook het nieuwe beeldmerk: een zeeduivel met een eigen lichtje in de duisternis.
Credits:
Opdrachtgever: Imagine Fantastic Film Festival
Bureau: KesselsKramer
Typografie: Mārcis Lapiņš
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt blaast iconische pay-off nieuw leven in
- Hornbach start najaarscampagne 'Geen project zonder tegenslag'
- Zwijsen lanceert emotionele campagne voor Open Up
- 'Dan is er Menzis' verbeeldt nieuwe missie: kiezen voor de mens
- Voedingscentrum gaat ‘eetdrammen’ tegen
- Gouden Zaag 2025; kandidaten gezocht
Laatste Nieuws
- Leer emoties herkennen als... 17-10-2025
- Bruna test AI-commercial en... 16-10-2025
- Souf en Hugo van de Vriendenloterij... 16-10-2025
- Sofi: social-first bureau voor... 15-10-2025
- ‘Samen’ krijgt nieuwe lading tijdens... 14-10-2025
- Initiative en Yune winnen... 14-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes