KesselsKramer ontwikkelt 'weirde' identiteit voor sci-fi horror film festival
- Bureaus
- 26 okt 2022 @ 13:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 okt 2022 @ 13:52
- Michiel van Zaane
Een wasmachine als je beste vriend, 150 vierkante meter bloed of een gewonde vogel als psycholoog. Bij Imagine Fantastic Film Festival, dat van 26 oktober tot en met 5 november in Amsterdam plaatsvindt, kan het allemaal. KesselsKramer ontwikkelde een nieuwe identiteit voor het festival: weirdness.
‘Weirdness’ is wat alle films van Imagine met elkaar gemeen hebben. Het komt in allerlei vormen en maten, maar zet altijd vraagtekens bij ‘wat normaal is’ en is verre van mainstream. Imagine ziet weird als iets om te koesteren en doet dat met een nieuwe, weirde identiteit die eind oktober wordt gelanceerd met een campagne die vier films uit het festivalprogramma uitlicht.
Rens de Jonge, creative director KesselsKramer: ‘Weird is iets heel moois. Weird kan vreemd zijn, maar ook eng, bizar, of bovennatuurlijk. Hoe dan ook, weirdness zorgt ervoor dat je op een andere manier naar de realiteit en naar het leven kijkt. En dat is precies de intentie (van de films van) Imagine.’
Identiteit & campagne
Dingen worden pas écht weird als je iets toevoegt aan wat je al kent. Met dit idee in het achterhoofd ontwikkelde KesselsKramer een identiteit die ’normaal’ voorziet van extra laagje weirdness. Visueel, door een kleurrijke typografische laag toe te voegen aan een vrij standaard lettertype. En tekstueel door onverwachte elementen toe te voegen aan vrij algemene boodschappen.
Typografie
KesselsKramer werkte samen met grafisch ontwerper Mārcis Lapiņš om een lettertype te ontwikkelen dat aan de basis staat van de nieuwe identiteit. Het lettertype combineert typerende vormen uit de verschillende filmgenres van Imagine’s programmering, zoals punten (horror), slijm (sci-fi) en tentakels (anime). Samen maakten zij ook het nieuwe beeldmerk: een zeeduivel met een eigen lichtje in de duisternis.
Credits:
Opdrachtgever: Imagine Fantastic Film Festival
Bureau: KesselsKramer
Typografie: Mārcis Lapiņš
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- YoungCapital lanceert campagne Boost Your Boomer
- Campagne Natuurhuisje voor derde jaar gecontinueerd
- Green Food Lab in zee met met Schuttelaar & Partners
- Croma focust op TikTok om jongere generaties te bereiken
- Teamleader publiceert editie 2 van Agency Life-magazine
- Drie vragen aan… Michiel Rijshouwer
Laatste Nieuws
- Ministerie OCW lanceert campagne... 23-01-2025
- Drie vragen aan... Gijsbregt Vijn23-01-2025
- Yuki en The Other Agency altijd... 23-01-2025
- Nieuw bureau exclusief voor de... 23-01-2025
- Croma focust op TikTok om jongere... 22-01-2025
- Campagne markeert groeistrategie en... 22-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day