KesselsKramer ontwikkelt 'weirde' identiteit voor sci-fi horror film festival
- Bureaus
- 26 okt 2022 @ 13:52
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 26 okt 2022 @ 13:52
- Michiel van Zaane
Een wasmachine als je beste vriend, 150 vierkante meter bloed of een gewonde vogel als psycholoog. Bij Imagine Fantastic Film Festival, dat van 26 oktober tot en met 5 november in Amsterdam plaatsvindt, kan het allemaal. KesselsKramer ontwikkelde een nieuwe identiteit voor het festival: weirdness.
‘Weirdness’ is wat alle films van Imagine met elkaar gemeen hebben. Het komt in allerlei vormen en maten, maar zet altijd vraagtekens bij ‘wat normaal is’ en is verre van mainstream. Imagine ziet weird als iets om te koesteren en doet dat met een nieuwe, weirde identiteit die eind oktober wordt gelanceerd met een campagne die vier films uit het festivalprogramma uitlicht.
Rens de Jonge, creative director KesselsKramer: ‘Weird is iets heel moois. Weird kan vreemd zijn, maar ook eng, bizar, of bovennatuurlijk. Hoe dan ook, weirdness zorgt ervoor dat je op een andere manier naar de realiteit en naar het leven kijkt. En dat is precies de intentie (van de films van) Imagine.’
Identiteit & campagne
Dingen worden pas écht weird als je iets toevoegt aan wat je al kent. Met dit idee in het achterhoofd ontwikkelde KesselsKramer een identiteit die ’normaal’ voorziet van extra laagje weirdness. Visueel, door een kleurrijke typografische laag toe te voegen aan een vrij standaard lettertype. En tekstueel door onverwachte elementen toe te voegen aan vrij algemene boodschappen.
Typografie
KesselsKramer werkte samen met grafisch ontwerper Mārcis Lapiņš om een lettertype te ontwikkelen dat aan de basis staat van de nieuwe identiteit. Het lettertype combineert typerende vormen uit de verschillende filmgenres van Imagine’s programmering, zoals punten (horror), slijm (sci-fi) en tentakels (anime). Samen maakten zij ook het nieuwe beeldmerk: een zeeduivel met een eigen lichtje in de duisternis.
Credits:
Opdrachtgever: Imagine Fantastic Film Festival
Bureau: KesselsKramer
Typografie: Mārcis Lapiņš
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone kiest Indie voor 'Oh yeah'-campagne
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- Campagne Specsavers onderstreept maatschappelijke rol
- Kruidvat trapt zomer af met herkenbare vakantiedeals
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
Laatste Nieuws
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
- Sire rekent af met vooroordelen... 01-07-2025
- Wefilm stelt jong creatief talent... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers