Volvo Car Nederland kiest voor bureau Coopr
- Bureaus
- 14 mrt 2023 @ 13:05
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 14 mrt 2023 @ 13:05
- Michiel van Zaane
De Nederlandse tak van autofabrikant Volvo Cars gaat samenwerken met PR- en communicatiebureau Coopr. Coopr ondersteunt Volvo Car Nederland met perscommunicatie, creatieve concepten en het opzetten van samenwerkingen met media en influencers.
Roger van Polanen Petel, PR & Communication Manager Volvo Car Nederland: ‘Met Volvo willen we graag de volgende stap zetten op het gebied van branding, PR en communicatie. Samen met Coopr willen we onze horizon op het gebied van creativiteit en communicatie verbreden en verdiepen. We hebben ambitieuze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid en elektrificatie en we willen daarover op een innovatieve manier vertellen. We zijn blij dat Coopr ons daarbij gaat uitdagen en versterken.’
Volvo Cars wil vanaf 2030 alleen nog nieuwe volledig elektrische auto’s verkopen en in 2040 volledig circulair- en klimaatneutraal opereren. Ook wil het merk ingaan op veiligheid, een thema waar Volvo al decennialang mee bezig is. Daarnaast wordt er steeds meer aandacht besteed aan de persoonlijke, emotionele kant van het merk, met focus op een omnichannel consumentenondersteuning, samen met de Volvo retailers.
Jos Govaart, Managing Director van Coopr: ‘PR in de automotive-branche kent al decennialang eenzelfde soort ritme, van autotest naar vergelijkende test, vergezeld van mooie bergen en heerlijke lunch. Wij vinden het tof dat Volvo Car Nederland ons gevraagd heeft om ook juist over alternatieve ideeën en media na te denken.’
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Rijksoverheid lanceert campagne Man, zeg er wat van
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Makro brengt humor in eindejaarshectiek
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- ANWB breidt merkbelofte uit naar energie
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La Maison ICI
Laatste Nieuws
- VRT toont harde realiteit achter ‘ik... 17-11-2025
- Wegenwacht richt pijlen op jongere... 14-11-2025
- Nieuwe campagne Slachtofferhulp... 13-11-2025
- Volkswagen en TeamNL lanceren... 12-11-2025
- Verkeersverwachtingen.nl zet... 12-11-2025
- Foam krijgt nieuwe merkidentiteit12-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

