Eneco wil energietransitie toegankelijker maken

- Bureaus
- 4 mrt 2025 @ 09:35
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 mrt 2025 @ 09:35
- Kel Koenen
Eneco heeft de merkcampagne ‘Eneco verlicht’ gelanceerd en is bedoeld om consumenten en bedrijven heldere informatie en inzichten te bieden over duurzame energie, met een focus op haalbare en betaalbare verduurzamingsopties.
De energietransitie brengt voor velen complexiteit met zich mee, waardoor duurzame stappen uitgesteld worden. Eneco wil daar verandering in brengen door kennis en inzichten te delen over het energiesysteem, zodat consumenten en bedrijven de juiste beslissingen kunnen nemen. De campagne sluit aan bij Eneco’s ambitie om in 2035 volledig klimaatneutraal te zijn.
Selina Thurer, lid van de Raad van Bestuur van Eneco, onderstreept het belang van de aanpak. ‘Een klimaatneutrale toekomst begint met bewuste keuzes in energieverbruik. Met deze campagne willen we mensen inspireren om zelf stappen te zetten, zoals slimmer omgaan met energie of investeren in duurzame oplossingen zoals een warmtepomp.’
Publicis Groupe, sinds 2022 het lead agency van Eneco, speelde een sleutelrol in de strategische en creatieve ontwikkeling van de campagne. ‘Eneco brengt niet alleen energie, maar ook verlichting in de vorm van kennis en inzicht’, zegt Sander Bergmeijer, senior copywriter bij Publicis Groupe. De campagne richt zich op herkenbare, menselijke situaties en vermijdt clichés zoals windmolens en zonnepanelen, om zo een toegankelijke boodschap te communiceren.
De campagne wordt breed uitgerold via verschillende mediakanalen, waaronder online, televisie, bioscopen, digital out-of-home en branded content samenwerkingen. Het mediaplan is in samenwerking met Mindshare opgezet.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Campagne ‘Blijf in beeld’ richt zich... 17-09-2025
- Univé lanceert zakelijke campagne... 15-09-2025
- Mooie Boules en Gardeners bundelen... 15-09-2025
- Closed on Monday opent lift voor... 15-09-2025
- Multi-Gyn kiest voor... 12-09-2025
- Christian Alexander viert... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes