Eneco wil energietransitie toegankelijker maken

- Bureaus
- 4 mrt 2025 @ 09:35
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 4 mrt 2025 @ 09:35
- Kel Koenen
Eneco heeft de merkcampagne ‘Eneco verlicht’ gelanceerd en is bedoeld om consumenten en bedrijven heldere informatie en inzichten te bieden over duurzame energie, met een focus op haalbare en betaalbare verduurzamingsopties.
De energietransitie brengt voor velen complexiteit met zich mee, waardoor duurzame stappen uitgesteld worden. Eneco wil daar verandering in brengen door kennis en inzichten te delen over het energiesysteem, zodat consumenten en bedrijven de juiste beslissingen kunnen nemen. De campagne sluit aan bij Eneco’s ambitie om in 2035 volledig klimaatneutraal te zijn.
Selina Thurer, lid van de Raad van Bestuur van Eneco, onderstreept het belang van de aanpak. ‘Een klimaatneutrale toekomst begint met bewuste keuzes in energieverbruik. Met deze campagne willen we mensen inspireren om zelf stappen te zetten, zoals slimmer omgaan met energie of investeren in duurzame oplossingen zoals een warmtepomp.’
Publicis Groupe, sinds 2022 het lead agency van Eneco, speelde een sleutelrol in de strategische en creatieve ontwikkeling van de campagne. ‘Eneco brengt niet alleen energie, maar ook verlichting in de vorm van kennis en inzicht’, zegt Sander Bergmeijer, senior copywriter bij Publicis Groupe. De campagne richt zich op herkenbare, menselijke situaties en vermijdt clichés zoals windmolens en zonnepanelen, om zo een toegankelijke boodschap te communiceren.
De campagne wordt breed uitgerold via verschillende mediakanalen, waaronder online, televisie, bioscopen, digital out-of-home en branded content samenwerkingen. Het mediaplan is in samenwerking met Mindshare opgezet.
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- [column] Gut Amsterdam neemt loopje met waarheid Hertog Jan
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe NIX18-campagne richt zich op ouders
Laatste Nieuws
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin... 04-07-2025
- Kruidvat kiest Ace voor social... 04-07-2025
- MediaMarkt kiest Serviceplan als... 03-07-2025
- Candid in financieel zwaar weer -... 02-07-2025
- Reclamecampagne vol droge humor te... 01-07-2025
- ASN Bank trapt rebranding af met... 01-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers