Prazeres United lanceert campagnefilm 'Morro dos Prazeres'

- Bureaus
- 24 mrt 2025 @ 16:46
- Link
-
Kel Koenen
Hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 24 mrt 2025 @ 16:46
- Kel Koenen
De door Nederlander Willem Mulders opgerichte voetbalclub Prazeres United heeft haar eerste campagnefilm gelanceerd: Morro dos Prazeres. De film markeert de introductie van het officiële clubshirt, waarvan de verkoop wordt ingezet om donaties op te halen voor kinderen in de favela’s van Rio de Janeiro.
De opbrengst wordt gebruikt om meer kinderen toe te laten tot de gratis voetbalclub, faciliteiten te verbeteren en maandelijkse voedselpakketten te verstrekken. Prazeres United is een sociaal sportinitiatief dat momenteel zo’n honderd jongens en meisjes uit kansarme gezinnen een veilige plek biedt om te voetballen, te leren en te groeien. ‘Samen creëren we een gemeenschap waar elk kind de kans krijgt om te spelen, dromen en slagen’, aldus Mulders.
De campagnefilm is geregisseerd door Olivia Lonsdale en biedt een zeldzaam en realistisch kijkje in het dagelijks leven van de favela Prazeres. Centraal staat de jonge Vitinho, die zich een weg baant door de levendige steegjes van zijn wijk. ‘Vitinho belichaamt veerkracht en vastberadenheid’, zegt Lonsdale. ‘Ondanks het verlies van zijn moeder en de zorg voor zijn zieke vader en zusjes, verschijnt hij altijd met een lach op de training.’
Voor de productie werkte Lonsdale samen met lokaal talent, waaronder de Braziliaanse Director of Photography Maga. Elk shot is bedoeld als eerbetoon aan de kracht en het doorzettingsvermogen van de kinderen in de favela.
Het clubshirt is vanaf vandaag beschikbaar via de website van Prazeres United. Met de campagne wil de organisatie niet alleen financiële steun genereren, maar ook meer bewustzijn creëren voor de kracht van sport als middel voor sociale verandering.
Credits
Director: Olivia Lonsdale
DOP: Maga Magalhães
Producer: Minou Hiemstra
1st AD: Fernando Pompeu
Focus Puller: Martin Kaufmann
2nd AC: Maria Luiza Morgado de Melo
Gaffer: Wellington Rabelo
Best Boy: Diego Esteves
Sound technician: Vercino Vidal
Runner: José Francisco de Lima Junior
Runner: Fabio Aleixo Couto
Editor: Daan van Citters
Colorist: Vanessa Aparicio
Colour Producer: Bella Baillie
Post House | Grade: Glassworks
Animation: Jagthund
Music: Rogê
Sound design: David Coehorst
Special thanks to: Vitinho, Kauana, Lorrane, Thais, Ivan Geraldo da Silva, Lázaro Guilherme Santos, Tinho, Otávio Bernardo, Charles Siqueira
Made possible by: Willem Mulders, Prazeres United, SAMP - Associação de Moradores do Morro dos Prazeres, TBWA
-
Kel Koenen
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur
- Website:https://www.linkedin.com/in/kelkoenen/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- AI brengt James Parkinson tot leven
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management