Intermediair en Linda beste covers van Nederland

  • Content
  • 1 jun 2012 @ 14:14
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • PrintAwards

Op donderdag 31 mei zijn tijdens de Nationale Coverdag de Prix de C'Oeuvre uitgereikt. Deze prijzen gaan naar periodieken die gedurende lange tijd hebben laten zien toonaangevende covers te maken, als het gaat om design en effectiviteit. De Prix de C’Oeuvre bestaat uit een vakprijs en een publieksprijs.

Intermediair wint vakprijs De vakjury onder leiding van Sak van den Boom (CustomerMediaCouncil) bekroont uiteindelijk Intermediair met de Prix de C'Oeuvre 2012. De jury stelt in haar oordeel: “Bovengemiddeld vaak laat het weekblad Intermediair zien dat een goed beeldidee gecombineerd met een goede covertekst de krachtigste vorm is. Niet altijd even verfijnd en evenwichtig maar, dat is de formule van het blad ook niet. En de cover is een verlengstuk van de formule. Een verdiende winnaar, het aantal intrigerende covers is hoog. Intermediair is daarmee een uitdagend voorbeeld voor de makers van tijdschriften waar in beeldtaal steeds sprekender moet zijn.”

Publiek kiest in grote meerderheid Linda Na de bekendmaking van de 7 genomineerde titels heeft het publiek digitaal kunnen stemmen. Uit de vele unieke stemmen die zijn uitgebracht via de site van Magvilla is Linda als grote winnaar van de publieksprijs Prix de C'Oeuvre 2012 naar voren gekomen. De jury over de keuze van het publiek:”Al bijna 100 keer laat Linda zien hoe je een goede tijdschriftcover maakt, eeuwig jong. Een combinatie van beeld en tekst waarbij thema’s worden opgespeeld die uitzonderlijk zijn. Als lezer blijf je je elke keer verbazen hoe de redactie er opnieuw in slaagt een oorspronkelijke prikkelende tekst-beeldcombinatie te maken. Gezien de rol van het magazine in tijdschriftenland ook nog eens met veel succes.”

De Nationale Coverdag is een initiatief van de CustomerMediaCouncil in samenwerking met MarketingTribune.

De Prix de C’Oeuvre en de Nationale Coverdag zijn een initiatief van de Customer Media Council in samenwerking met MarketingTribune

Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken