Intermediair en Linda beste covers van Nederland
- Content
- 1 jun 2012 @ 14:14
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - PrintAwards
- 1 jun 2012 @ 14:14
- Redactie Contentmarketing
Op donderdag 31 mei zijn tijdens de Nationale Coverdag de Prix de C'Oeuvre uitgereikt. Deze prijzen gaan naar periodieken die gedurende lange tijd hebben laten zien toonaangevende covers te maken, als het gaat om design en effectiviteit. De Prix de C’Oeuvre bestaat uit een vakprijs en een publieksprijs.
Intermediair wint vakprijs De vakjury onder leiding van Sak van den Boom (CustomerMediaCouncil) bekroont uiteindelijk Intermediair met de Prix de C'Oeuvre 2012. De jury stelt in haar oordeel: “Bovengemiddeld vaak laat het weekblad Intermediair zien dat een goed beeldidee gecombineerd met een goede covertekst de krachtigste vorm is. Niet altijd even verfijnd en evenwichtig maar, dat is de formule van het blad ook niet. En de cover is een verlengstuk van de formule. Een verdiende winnaar, het aantal intrigerende covers is hoog. Intermediair is daarmee een uitdagend voorbeeld voor de makers van tijdschriften waar in beeldtaal steeds sprekender moet zijn.”
Publiek kiest in grote meerderheid Linda Na de bekendmaking van de 7 genomineerde titels heeft het publiek digitaal kunnen stemmen. Uit de vele unieke stemmen die zijn uitgebracht via de site van Magvilla is Linda als grote winnaar van de publieksprijs Prix de C'Oeuvre 2012 naar voren gekomen. De jury over de keuze van het publiek:”Al bijna 100 keer laat Linda zien hoe je een goede tijdschriftcover maakt, eeuwig jong. Een combinatie van beeld en tekst waarbij thema’s worden opgespeeld die uitzonderlijk zijn. Als lezer blijf je je elke keer verbazen hoe de redactie er opnieuw in slaagt een oorspronkelijke prikkelende tekst-beeldcombinatie te maken. Gezien de rol van het magazine in tijdschriftenland ook nog eens met veel succes.”
De Nationale Coverdag is een initiatief van de CustomerMediaCouncil in samenwerking met MarketingTribune.
De Prix de C’Oeuvre en de Nationale Coverdag zijn een initiatief van de Customer Media Council in samenwerking met MarketingTribune
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- MyHeritage animeert LiveMemory met AI27-11-2024
- Niet in mijn stad actie tegen haat... 21-11-2024
- Kidiyo lanceert Kickstarter-campagne... 20-11-2024
- Qualifio marketingkalender 2025:... 18-11-2024
- 'Brabant herinnert' staat stil bij... 14-11-2024
- Opblaasbare bioscoop Cinekid maakt... 14-11-2024