Willem Koch neemt afscheid met Luister
- Content
- 15 jun 2012 @ 10:34
- Link
-
Redactie Contentmarketing
Redactie
MarketingTribune - Storytelling
- 15 jun 2012 @ 10:34
- Redactie Contentmarketing
De zender is het contact met de ontvanger verloren en toch zijn we tegenwoordig allemaal zowel zender als ontvanger. We luisteren niet meer naar elkaar. We luisteren niet meer naar onszelf. De kloof tussen wat de zender wil vertellen en wat de ontvanger wil horen, is er het beste bewijs van.
'Aan communicatie die taak om die kloof te overbruggen. In de afgelopen jaren heb ik dat elke keer weer met veel plezier gedaan door met specialisten uit alle hoeken van het communicatieveld te discussieren. Een uitwisseling van gedachten is vaak het begin van een oplossing.
Nu bij mijn afscheid, wil ik niet terugblikken. Met nostalgie bouw je tenslotte geen bruggen. Ik wil vooruitkijken. De wens die ter plekke bij mij opkwam, was dan ook iets mee te geven aan alle collega's, vakgenoten en aan PostNL, in de toekomst. Dankzij Harry Koorstra hebben we dat kunnen realsieren.
Goethes 'Een wens is een voorgevoel van hetgeen je daadwerkelijk kunt realiseren' is een van mijn lijfspreuken. Ik heb bij PostNL in al die jaren aan veel van mijn wensen invulling kunnen geven, in zowel perioden van groei en bloei als ook in tijden van grote veranderingen. Het realiseren van wensen heeft niets met dagdromen te maken, nee, wensen moeten realistisch zijn.
Vandaar dit document, een discussie over hoe de zender moet veranderen om succesvol te kunnen communiceren in een tijd waarin veranderingen plaatsvinden die wetten, spelregels, gebruiken, tijd, gedrag en rollen van zenders en ontvangers op hun kop zetten. Zoals veranderingen dat nu eenmaal doen. We hebben een aantal vakgenoten bereid gevonden hun visie te geven op de nieuwe rol van communicatie. Zij hebben hier in woord en beeld een eigen invulling aan gegeven. Waarvoor ik ze zeer dankbaar ben.
Willem Koch
Dit is de inleiding van de uitgave LUISTER! die verscheen bij het afscheid van Willem Koch, directeur communicatie PostNL, tot begin 2012.
Deze uitgave is in beperkte oplage verschenen.
Sommige bedrijven verdien een compliment. Door de ruimte die ze geven aan medewerkers om topprestaties te leveren. Velen met mij zullen bevestigen dat het een genoegen was om samen te mogen werken met Willem Koch omdat hij samen met je op zoek durfde te gaan naar een unieke, effectieve oplossing voor een vraagstuk. Zelfs als de vraag nog onvoldoende geformuleerd was.
Sak van den Boom
-
Redactie Contentmarketing
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/content/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Ambulance werft verpleegkundigen via... 28-03-2024
- Nespresso gaat tot op de bodem met... 27-03-2024
- Live uitzending Olympische Spelen op... 20-03-2024
- Yune wint pitch tijdens Branded... 19-03-2024
- Branded Content Event 2024: AI en... 19-03-2024
- BCE24: 'Als marketeer is het Branded... 18-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing