[Branded Content Event] 'De volgende stap zou kunnen zijn dat de klant de content maakt'

[Branded Content Event] 'De volgende stap zou kunnen zijn dat de klant de content maakt'
  • Content
  • 29 jan 2016 @ 09:15
  • Link
  • Lisette Gerbrands
    Lisette Gerbrands

    Eindredacteur / webredacteur MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Branded Content EventInterview

Op het Branded Content Event is Puck Landewé, teamleider van de redactie van Wehkamp.nl, een van de verhalenvertellers die het podium betreedt waar ze zal vertellen over de ontwikkeling van Wehkamp. Van webshop naar een heuse content brand. In 2013 begon ze bij het online platform met de missie om een redactie samen te stellen en inspiratie aan de website toe te voegen. Twee jaar later is ze met haar team verantwoordelijk voor de inhoud en strategie en creëert ze een eigen contentserie, werkt ze samen met vloggers, verzorgt ze persoonlijk winkeladvies voor klanten en wordt inspirerende videocontent geproduceerd. Landewé vertelt op het event waarom Wehkamp zich is gaan focussen op contentcreatie, maar eerst maken we nader kennis met haar.

Wat zijn de speerpunten in je verhaal tijdens het Branded Content Event?
‘Ik ga vertellen over de contentstrategie van Wehkamp en ga daar dieper op in. Daarnaast komt ter sprake hoe je als organisatie content kunt creëren in opdracht van commercie. Want dat blijft voor veel organisaties een uitdaging.’

Voor wie is je presentatie vooral interessant en wat wil je het publiek meegeven?
‘Ik denk dat mijn verhaal vooral interessant gaat zijn voor mensen/bedrijven die vast lopen in hun communicatie en zoekende zijn hoe ze hun doelgroep anno 2016 moeten bereiken en boeien. In mijn ogen is het publiek gebaat om buiten de gebaande paden te denken, te kijken naar andere partijen dan alleen directe concurrenten en soms te vertrouwen op het loslaten van de geijkte communicatiemiddelen.'

Wat is in jouw ogen goede (branded) content die bijdraagt aan de doelstellingen van het merk die tegelijkertijd relevant is voor de doelgroep?
‘Dat is content die inspeelt op de behoefte van een klant. Waar heeft mijn klant behoefte aan en hoe kan ik voorzien in deze behoefte? Dat betekent naar mijn idee: letterlijk luisteren wat hij wil en daar op inspelen, in plaats van te blijven redeneren vanuit je eigen merk:“wij verkopen product X en dat gaan we op manier Y aan de klant overbrengen.” Daarmee stel je jouw merk of product centraal en om echt relevante content te kunnen maken moet je jouw klant 100 procent centraal stellen.’

Hoe belangrijk is het merkverhaal bij branded content?
‘Het meest zinvolle wat ik daar over kan zeggen is Take the brand out of branded content.’

Hoe weten we welke (branded) content de doelgroep interessant vindt?
‘De enige manier om er achter te komen wat jouw doelgroep interessant vindt is door met ze in gesprek te gaan en te luisteren. Vraag je doelgroep wat ze interessant vinden en luister daar dan ook naar.'

Wat kunnen we leren van de gevestigde contentmakers die weten welke content de doelgroepen boeit en bindt?
‘Ik vind Linda. hierin een voorbeeld. Ze zijn in staat om te luisteren naar hun doelgroep en spelen daar op in. Maar dat is het niet alleen. Ze hebben ook lef en durven te investeren in nieuwe projecten. Daarnaast ben ik een groot fan van Jamie Oliver. De manier waarop hij vanuit zijn passie (die vele mensen met hem delen) een miljoenenimperium heeft weten op te bouwen vind ik inspirerend.’

Wat heb je persoonlijk met het thema van het event?
‘Het is voor mij de eerste keer dat ik naar dit event ga, shame on me haha, maar ik laat me inspireren en verrassen door de verhalen van andere mensen uit dit vakgebied.’

Wat wordt volgens jou de next generation (branded) content?
‘We gingen van het ‘merk zelf maakt de content’ naar ‘influencers maken de content’ en ik ben van mening dat de volgende stap gaat zijn, dat de klant de content maakt.

Wanneer is de dag voor jou geslaagd?
‘Wanneer andere mensen met plezier naar mijn presentatie luisteren en een sprankje inspiratie mee naar huis nemen. Daarnaast vind ik het leuk om nieuwe mensen te ontmoeten en ideeën uit te wisselen met anderen.’

 

Wie wil weten wat de next generation van (branded) content wordt is deze dag een absolute must! Meer informatie en aanmelden kan via www.brandedcontentevent.nl

Interviews met andere sprekers van het Branded Content Event lees je hier:

Lisette Gerbrands

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken