ING zet VR in voor goed doel

ING zet VR in voor goed doel
  • Content
  • 22 nov 2016 @ 09:48
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • CommunicatieContentDigitaalVirtual Reality

ING heeft in samenwerking met Unicef een virtual reality video gelanceerd voor de Internationale Dag van de Rechten van het Kind.

Samen met Scopic, een bureau op het gebied van VR, is de video ontwikkeld om met deze nieuwe manier van storytelling de samenwerking tussen ING en Unicef tot leven te brengen. Met deze zgn. 'Power for Youth'-samenwerking willen ING en Unicef jongeren helpen een mooie toekomst op te bouwen. Hiermee investeren ze in programma's om jonge mensen te helpen maatschappelijke en financiële vaardigheden te ontwikkelen waarmee ze hun eigen toekomst en die van hun omgeving te kunnen verbeteren. 

De video geeft de kijker van dichtbij inzicht in hoe ING en Unicef samen jongeren als de Nepalese Bibek helpen. In de video laat hij zien hoe het 'Power of Youth'-programma zijn leven veranderd heeft. Door het 360-gradenperspectief laat de virtual reality-video je binnen in het huis en de theesalon van Bibek en kun je hem samen met zijn dorpsgenoten ontmoeten. 

De video wordt in de komende weken in pop-up bioscopen in de ING-kantoren aan medewerkers getoond en is te bekijken via de website van ING. 

Bekijk de video hieronder:



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken