Linda legt focus op Instagram

Linda legt focus op Instagram
  • Content
  • 9 apr 2018 @ 12:37
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Social mediaContent

Linda maakt stappen op Insta. En met succes, uit onderzoek van MMA blijkt het hiermee het sterkste mediamerk op social. Merijn Henfling, chef Lindanieuws, deelt de cijfers met MarketingTribune.

Lees hier het interview met Henfling over de Instagram cijfers.

'Facebook liep prima, maar we hebben ons afgelopen jaar op Instagram gefocust', aldus Henfling. Interessant, in een interview met MT een klein jaar geleden liet Henfling weten dat 75% van de traffic juist van Facebook komt.

De Instagram-pagina van Linda is in een jaar tijd gegroeid van 153.000 naar 242.000 volgers. 'We hebben een nieuwe strategie bedacht', zo stelt hij nu. 'En met resultaat: het aantal volgers is met 58% vergroot en de IPM (interactie/engagement, red.) is verdrievoudigd van 5 naar 15, met uitschieters naar 25 per maand. En het verkeer uit Instagram is substantieel, al groter dan Twitter nu.'

Daarbij blijkt uit onderzoek van brancheorganisatie Magazine Media Associatie dat Linda het meest populaire magazinemerk in Nederland is, gevolgd door Voetbal International en vtwonen. Sterkste stijgers in het vierde kwartaal zijn ZoZitDat (+1570%), Story (+70%), Nouveau (+47%), Bicycling (+37%) en &C (+34%). Nog meer cijfers? Lees hier het volledige onderzoek.

 

 

 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken