Linda legt focus op Instagram
- Content
- 9 apr 2018 @ 12:37
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Social mediaContent
- 9 apr 2018 @ 12:37
- Lucas Boon
Linda maakt stappen op Insta. En met succes, uit onderzoek van MMA blijkt het hiermee het sterkste mediamerk op social. Merijn Henfling, chef Lindanieuws, deelt de cijfers met MarketingTribune.
Lees hier het interview met Henfling over de Instagram cijfers.
'Facebook liep prima, maar we hebben ons afgelopen jaar op Instagram gefocust', aldus Henfling. Interessant, in een interview met MT een klein jaar geleden liet Henfling weten dat 75% van de traffic juist van Facebook komt.
De Instagram-pagina van Linda is in een jaar tijd gegroeid van 153.000 naar 242.000 volgers. 'We hebben een nieuwe strategie bedacht', zo stelt hij nu. 'En met resultaat: het aantal volgers is met 58% vergroot en de IPM (interactie/engagement, red.) is verdrievoudigd van 5 naar 15, met uitschieters naar 25 per maand. En het verkeer uit Instagram is substantieel, al groter dan Twitter nu.'
Daarbij blijkt uit onderzoek van brancheorganisatie Magazine Media Associatie dat Linda het meest populaire magazinemerk in Nederland is, gevolgd door Voetbal International en vtwonen. Sterkste stijgers in het vierde kwartaal zijn ZoZitDat (+1570%), Story (+70%), Nouveau (+47%), Bicycling (+37%) en &C (+34%). Nog meer cijfers? Lees hier het volledige onderzoek.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Hertog Jan lanceert docu over... 21-11-2025
- Melitta lanceert campagne ‘Always up... 21-11-2025
- Kerst 2025: Kind met sproetjes en... 20-11-2025
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad... 19-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

