Bever wil met magazine Buitentijd inspireren en activeren

Bever wil met magazine Buitentijd inspireren en activeren
  • Content
  • 26 nov 2018 @ 10:46
  • 8760 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Journalistiek

Met een printoplage van 450.000 is het nieuwe relatiemagazine Buitentijd van Bever het grootste, gratis outdoormagazine van Nederland. De eerste uitgave werd vrijdag 23 november uit een blok ijs gehakt door boswachter Hanne Tersmette en 3 op Reis-presentator Maurice Lede.

Het blad, dat zonder extern contentbureau of uitgever is ontwikkeld, speelt een belangrijke rol in de vernieuwde crossmediale contentstrategie van de buitenwinkelketen en is een mooi voorbeeld van hoe journalistiek en contentmarketing hand in hand gaan. Sowieso kan iedereen Buitentijd gratis meenemen vanuit een van de 42 Bever-winkels en er wordt altijd een exemplaar met webbestellingen meegestuurd.  250.000 exemplaren worden naar zogenoemde look-a-likes van de vaste klanten verstuurd en 50.000 exemplaren komen op sport- en horecagelegenheden in de grote Nederlandse steden te liggen.

Interactie

De eerste uitgave is tijdens de lancering door Head of Content van Bever, Rutger Houweling, aan Tersmette en Lede overhandigd. Beiden hebben volgens Bever - onderdeel van de AS Adventure Groep, de grootste outdoorretailer van Europa - hetzelfde doel als de buitenwinkelketen. Houweling: ‘Ons doel is om zo veel mogelijk mensen te motiveren naar buiten te gaan en ervoor te zorgen dat ze daar een mooie tijd doorbrengen. Via al onze kanalen dragen wij deze boodschap uit. Maar in plaats van te zenden, zoeken we heel bewust de interactie op. We willen inspireren en activeren, op iedere mogelijke manier. Dat doen we op onze blog, met onze videoproducties en nu ook offline in het magazine. We laten zien dat tekst, video en muziek naadloos in elkaar kunnen overvloeien, zowel in print als online.’ Zes jaar geleden heeft Houweling met mediahuis Wayne Parker Kent het online platform WANT.nl opgezet. Een succesvol platform dat groeide naar 1,3 miljoen unieke bezoekers en ruim 4 miljoen pageviews per maand.

Seizoenen

Het magazine zal viermaal per jaar verschijnen, gericht op de seizoenen. In deze uitgave staat onder andere een interview met 3 op Reis-presentatrice Nienke de a Rive Box over hoe bijzonder alleen over de wereld reizen is. Verder deelt presentator Floris Kortie zijn liefde voor buiten, klassieke muziek en zijn speciaal voor Buitentijd samengestelde Spotify-playlist.

Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken