Bureau ContentKiosk biedt 'content gemaakt door journalisten'

Bureau ContentKiosk biedt 'content gemaakt door journalisten'
  • Content
  • 13 mrt 2023 @ 10:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • JournalistiekContentMarketing

De ContentKiosk is de naam van een nieuw bureau dat content produceert voor bedrijven, instellingen en overheden. Blogs, advertorials, bedrijfsfilms, persberichten en podcasts kunnen per stuk worden aangeschaft, zonder ingewikkelde afspraken of lange offertetrajecten, belooft men.

'Alle content van de ContentKiosk wordt gecreëerd door journalisten die hun sporen ruimschoots hebben verdiend en expert zijn op het vakgebied waarover zij schrijven. Door die ervaring weten zij een goede balans te vinden tussen commercieel belang en nieuwswaarde', aldus de oprichters.

Oud-journalisten
De ContentKiosk is onderdeel van Koolhoven & Partners, het journalistieke communicatiebureau dat acht jaar geleden werd opgericht door oud-journalisten Martijn Koolhoven en Romke Spierdijk. Koolhoven & Partners werkt onder meer voor Picnic, Amac, Pets Place, EuroParcs, Rai Amsterdam en EasyToys.  

De dagelijkse leiding van de ContentKiosk is in handen van Felice Geurdes. 'We merken dat klanten bij Koolhoven & Partners steeds vaker behoefte hebben aan content om op hun eigen kanalen te verspreiden', aldus Geurdes. 'Dat is iets anders dan de journalistieke communicatie, de pr, die we dagelijks voor hen verzorgen. Om aan die sterke vraag te voldoen zijn we de ContentKiosk begonnen.'

De initiatiefnemers zeggen een 'stevig bestand' van freelance journalisten te hebben aangelegd die onder regie van de ContentKiosk de content zullen gaan produceren. Zij gaan schrijven over uiteenlopende onderwerpen en sectoren. 'Voor de productie van podcasts en video’s werkt de ContentKiosk samen met vaste partners die eveneens hun sporen hebben verdiend in de journalistiek. De ContentKiosk bewaakt de kwaliteit van de content die wordt gemaakt.'
(PvWK)

Foto: Martijn Koolhoven, Romke Spierdijk en Felice Geurdes

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken