Bureau ContentKiosk biedt 'content gemaakt door journalisten'
- Content
- 13 mrt 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - JournalistiekContentMarketing
- 13 mrt 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
De ContentKiosk is de naam van een nieuw bureau dat content produceert voor bedrijven, instellingen en overheden. Blogs, advertorials, bedrijfsfilms, persberichten en podcasts kunnen per stuk worden aangeschaft, zonder ingewikkelde afspraken of lange offertetrajecten, belooft men.
'Alle content van de ContentKiosk wordt gecreëerd door journalisten die hun sporen ruimschoots hebben verdiend en expert zijn op het vakgebied waarover zij schrijven. Door die ervaring weten zij een goede balans te vinden tussen commercieel belang en nieuwswaarde', aldus de oprichters.
Oud-journalisten
De ContentKiosk is onderdeel van Koolhoven & Partners, het journalistieke communicatiebureau dat acht jaar geleden werd opgericht door oud-journalisten Martijn Koolhoven en Romke Spierdijk. Koolhoven & Partners werkt onder meer voor Picnic, Amac, Pets Place, EuroParcs, Rai Amsterdam en EasyToys.
De dagelijkse leiding van de ContentKiosk is in handen van Felice Geurdes. 'We merken dat klanten bij Koolhoven & Partners steeds vaker behoefte hebben aan content om op hun eigen kanalen te verspreiden', aldus Geurdes. 'Dat is iets anders dan de journalistieke communicatie, de pr, die we dagelijks voor hen verzorgen. Om aan die sterke vraag te voldoen zijn we de ContentKiosk begonnen.'
De initiatiefnemers zeggen een 'stevig bestand' van freelance journalisten te hebben aangelegd die onder regie van de ContentKiosk de content zullen gaan produceren. Zij gaan schrijven over uiteenlopende onderwerpen en sectoren. 'Voor de productie van podcasts en video’s werkt de ContentKiosk samen met vaste partners die eveneens hun sporen hebben verdiend in de journalistiek. De ContentKiosk bewaakt de kwaliteit van de content die wordt gemaakt.'
(PvWK)
Foto: Martijn Koolhoven, Romke Spierdijk en Felice Geurdes
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- ContentKiosk
- journalistiek
- EuroParcs
- Felice Geurdes
- ContentKiosk
- EasyToys
- Pets Place
- Picnic
- Martijn Koolhoven
- contentmarketing
- RAI Amsterdam
- Romke Spierdijk
- Amac
- Koolhoven & Partners
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in Sinterklaascampagne Bol
- Albert Heijn lanceert magazine en platform voor vrouwen in de...
- [column] De dealeradvertentie hoeft geen moetje te zijn
- RIVM vraagt aandacht voor vaccinaties kinderen
- Extra aandacht RegioBank voor sparen jongeren
- [column] Copywriting gaat ook over weglaten
Laatste Nieuws
- Milieuorganisaties lanceren “Op... 08-11-2024
- Verlanglijstje speelt hoofdrol in... 01-11-2024
- Albert Heijn lanceert magazine en... 01-11-2024
- Extra aandacht RegioBank voor sparen... 30-10-2024
- RIVM vraagt aandacht voor... 29-10-2024
- KPN tv-app uitgebreid om... 25-10-2024
MarketingTribune Events
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing