Bureau ContentKiosk biedt 'content gemaakt door journalisten'
- Content
- 13 mrt 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - JournalistiekContentMarketing
- 13 mrt 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
De ContentKiosk is de naam van een nieuw bureau dat content produceert voor bedrijven, instellingen en overheden. Blogs, advertorials, bedrijfsfilms, persberichten en podcasts kunnen per stuk worden aangeschaft, zonder ingewikkelde afspraken of lange offertetrajecten, belooft men.
'Alle content van de ContentKiosk wordt gecreëerd door journalisten die hun sporen ruimschoots hebben verdiend en expert zijn op het vakgebied waarover zij schrijven. Door die ervaring weten zij een goede balans te vinden tussen commercieel belang en nieuwswaarde', aldus de oprichters.
Oud-journalisten
De ContentKiosk is onderdeel van Koolhoven & Partners, het journalistieke communicatiebureau dat acht jaar geleden werd opgericht door oud-journalisten Martijn Koolhoven en Romke Spierdijk. Koolhoven & Partners werkt onder meer voor Picnic, Amac, Pets Place, EuroParcs, Rai Amsterdam en EasyToys.
De dagelijkse leiding van de ContentKiosk is in handen van Felice Geurdes. 'We merken dat klanten bij Koolhoven & Partners steeds vaker behoefte hebben aan content om op hun eigen kanalen te verspreiden', aldus Geurdes. 'Dat is iets anders dan de journalistieke communicatie, de pr, die we dagelijks voor hen verzorgen. Om aan die sterke vraag te voldoen zijn we de ContentKiosk begonnen.'
De initiatiefnemers zeggen een 'stevig bestand' van freelance journalisten te hebben aangelegd die onder regie van de ContentKiosk de content zullen gaan produceren. Zij gaan schrijven over uiteenlopende onderwerpen en sectoren. 'Voor de productie van podcasts en video’s werkt de ContentKiosk samen met vaste partners die eveneens hun sporen hebben verdiend in de journalistiek. De ContentKiosk bewaakt de kwaliteit van de content die wordt gemaakt.'
(PvWK)
Foto: Martijn Koolhoven, Romke Spierdijk en Felice Geurdes
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- EuroParcs
- Picnic
- journalistiek
- contentmarketing
- Amac
- Pets Place
- Koolhoven & Partners
- ContentKiosk
- Romke Spierdijk
- Martijn Koolhoven
- EasyToys
- ContentKiosk
- RAI Amsterdam
- Felice Geurdes
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kerst 2025: Feelgood met Disney en Waitrose
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
- Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid...
- Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad met adembenemende luchtfilm
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Feelgood met Disney en... 14-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

