Campagne SheDecides: Haar keuze, onze missie
- Bureaus
- 7 nov 2024 @ 08:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 nov 2024 @ 08:00
- Michiel van Zaane
SheDecides en Rutgers lanceren de campagne ‘Haar keuze, onze missie’. De campagne richt zich op het wereldwijde recht van vrouwen om zonder oordeel of dwang eigen keuzes te maken op het gebied van seksualiteit en veilige abortus.
Elke vrouw heeft het recht om zelf te bepalen of en wanneer en hoeveel kinderen ze wil. Ook of ze kiest voor een veilige abortus. Die keuzevrijheid is niet vanzelfsprekend. Wereldwijd vinden jaarlijks 25 miljoen onveilige abortussen plaats. Met de dood van tienduizenden vrouwen per jaar tot gevolg. Dat is de urgentie waarmee de aandacht van het Nederlands publiek wordt getrokken.
De campagne, die is ontwikkeld door Let’s Peak, is gelanceerd met een video waarin een aantal bekende en minder bekende Nederlandse vrouwen, Pia Dijkstra, Sacha de Boer, Stella Bergsma, Alina Chakh en Annemiek van Straalen, zich aansluiten bij de missie van SheDecides. Zij spreken recht in de camera, benadrukken dat elke vrouw het recht heeft om zelf te beslissen en roepen iedereen op om zich aan te sluiten en zo je stem te laten horen.
Naast de vrouwen die zich hebben aangesloten bevat de campagne een beeld waarin geïllustreerde vrouwen worden afgebeeld, dit symboliseert de vrouwen die niet zelf keuzes mogen en kunnen maken. Dit beeld is een visueel ijkpunt voor de campagne en wordt in combinatie met de vrouwen die zich in de video uitspreken gecombineerd tot een key-beeld van de campagne.
Bewustwording en saamhorigheid
Het doel van de campagne is dat mannen en vrouwen hun naam achterlaten en zo laten zien zich aan te sluiten bij de missie van SheDecides: een wereld waarin elke vrouw zonder angst of gevaar kan beslissen over haar lichaam, leven en toekomst. De campagne draagt niet alleen bij aan bewustwording, maar ook aan de samenhorigheid in de strijd voor een wereld waarin elke vrouw zelf beslist.
Siobhan de Haas, fondsenwever bij Rutgers: 'De campagne Haar keuze, onze missie legt de vinger op een pijnlijke waarheid: miljoenen vrouwen wereldwijd kunnen nog steeds niet vrij beslissen over hun eigen lichaam. Deze campagne belicht niet alleen de schrijnende realiteit, maar roept mensen op om samen op te komen voor het recht op eigen keuzes voor iedere vrouw, ongeacht haar situatie of locatie.'
Maurice Stam, creatief strateeg bij Let’s Peak: 'We wilden een boodschap neerzetten die zowel krachtig als visueel impactvol is, en vrouwen overal aanmoedigt zich gehoord en gesteund te voelen. Wij proberen een verhaal te vertellen in campagnes en ik denk dat dit hier goed is gelukt. We hebben enige ervaring met campagnes in de goede doelen sector, dit helpt om een creatief krachtig concept neer te zetten dan mensen ook activeert.'
Haar keuze, onze missie is de eerste campagne die Let’s Peak voor Rutgers en SheDecides ontwikkelde. De campagne gaat van start met uitingen op social media, Ster-online en op relevante nieuwswebsites.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- VluchtelingenWerk Nederland lanceert... 03-12-2024
- In memoriam Dennis Hamakers:... 03-12-2024
- Shortlist Gouden Zaag 2024 bekend02-12-2024
- ONVZ lanceert nieuwe merkcampagne 02-12-2024
- Aidsfonds lanceert de... 29-11-2024
- SZW geeft duidelijkheid over pensioen28-11-2024