Zzp’er toegesproken door toekomstige zelf in AI-campagne Knab

- B2b
- 31 okt 2024 @ 10:10
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 31 okt 2024 @ 10:10
- Michiel van Zaane
Knab heeft een AI-campagne gelanceerd die inspeelt op het volgens de bank groeiende gevoel van pensioenspijt onder zzp'ers. In de campagne kunnen zzp’ers een gepersonaliseerde boodschap krijgen van hun oudere zelf.
Uit onderzoek van Knab bleek dat 64% van de zzp'ers het gevoel heeft dat ze hun pensioen niet goed geregeld hebben, en 44% gaf aan spijt te hebben dat ze niet eerder begonnen zijn met pensioenopbouw. In de campagne ontvangen zzp'ers een e-mail met de onderwerpregel "Hoera, je mag met pensioen!". Via de e-mail kunnen klanten een foto uploaden die door middel van AI-verouderingstechnologie wordt aangepast. Hun “toekomstige zelf” spreekt hen vervolgens persoonlijk toe: ‘Je hebt nog mooie jaren voor de boeg, maar ik zou één ding anders doen: eerder geld opzijzetten voor je pensioen.’
‘Nederland heeft onlangs opnieuw erkenning gekregen voor het beste pensioenstelsel ter wereld, en toch zien we dat veel zzp'ers niet optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden. Veel zzp'ers met een lager inkomen denken dat het geen zin heeft om kleine bedragen opzij te zetten, maar dat is een gemiste kans. Slechts 25% van de zzp'ers met een laag inkomen heeft het gevoel dat ze hun pensioen goed geregeld hebben, terwijl dit bij hogere inkomens 52% is. Dit verschil toont aan hoe belangrijk het is om bewust te worden van de mogelijkheden en vroeg te beginnen, ook al start je met kleine bedragen.’
Jenny Bruins, Customer Journey Expert Knab Pensioenen: ‘Binnen een paar dagen hadden al ruim 1.000 ondernemers hun persoonlijke video gemaakt. We zagen direct een piek in de pensioeninleg, wat aangeeft dat de boodschap echt aanslaat. Ons doel is om de aandacht voor dit belangrijke onderwerp onder zzp'ers vast te houden. Dit doen we bijvoorbeeld met het komende pensioenwebinar en door het delen van informatieve artikelen op de Knab Bieb.’
Foto: 123rf/MvZ.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- De marketingtransfers van week 10, 2025
- De marketingtransfers van week 11, 2025
- Thijs de Boer versterkt creatief leiderschap TBWA\Neboko
- [column] De ondergang van authentieke content op LinkedIn
- Surf en Nikhef kiezen ServerDirect voor IT-infrastructuur
- Edward Knol nieuwe Managing Director van Initiative Nederland
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 11,... 21-03-2025
- Edward Knol nieuwe Managing Director... 19-03-2025
- Wim Creative Agency neemt David... 18-03-2025
- Thijs de Boer versterkt creatief... 17-03-2025
- De marketingtransfers van week 10,... 14-03-2025
- Surf en Nikhef kiezen ServerDirect... 11-03-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Een zorgvuldige en veilige inzet van AI
- COMMIT Health Club: 4x meer leads tegen lagere kosten
- Congreshacks: maak je event onvergetelijk
- Privacybewuste consumenten: hoogopgeleid, kapitaalkrachtig en onbereikbaar?
- Ensuring Exceptional Experiences in the Digital Contact Center