Cupra start campagne 'Drivers, start your engine'

Cupra start campagne 'Drivers, start your engine'
  • Content
  • 18 aug 2021 @ 08:46
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

Cupra, fabrikant van elektrische auto’s, is een campagne begonnen met als slogan ‘Drivers, start your engines’. Dit voorjaar debuteerde Cupra op de Nederlandse markt. Dentsuachtung! tekende voor de introductiecampagne.

Sven Vening, Managing Director dentsuachtung!, licht toe: ‘Daar waar bijna alle automerken het anno nu vooral hebben over innovatie, lifestyle en nieuwe features gaat Cupra terug naar de kern, de liefde voor de auto. Je krijgt niet zo vaak de kans om een nieuw automerk te lanceren, daarom zijn we echt trots om als lead agency de komende jaren mee te bouwen aan Cupra in Nederland.’

Met het overkoepelende campagnethema ‘Drivers, start your engine’ nodigt Cupra autoliefhebbers uit om over te stappen naar deze elektrische auto. Cupra vult de behoefte aan een luxueuze en sportieve auto in de elektrische categorie in. Het merk is in Nederland van start gegaan met de plug-in hybride Formentor e-Hybrid en sinds kort is ook de 100% elektrische Born te bestellen, die vanaf oktober geleverd wordt.

Steven Fröhlich, Marketing & Communication Manager Cupra Nederland: ‘We hebben heel lang naar de lancering van CUPRA toegewerkt en merken dat de nieuwe strategie en campagne veel liefhebbers aanspreken. Ook is er veel animo voor onze modellen zelf, een geweldige start dus!’

Lancering
De merkcampagne bestaat uit een videoserie die op een vernieuwende manier de liefde voor autorijden tot leven brengt. Ook was er een manifest op de radio te horen en werd er groots uitgepakt met out of home uitingen.

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken