Levi's viert 150 jaar 501 jeans met hommage in drie films
- Content
- 7 feb 2023 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 feb 2023 @ 13:00
- Michiel van Zaane
In 2023 bestaat een van de bekendste spijkerbroeken 150 jaar: de Levi’s 501. Jeansmerk Levi’s besteedt daar uitgebreid aandacht aan in de jaarcampagne ‘The Greatest Story Ever Worn’.
Als onderdeel van de lancering van de campagne brengt Levi's drie korte films uit, geregisseerd door Martin de Thurah en Melina Matsoukas. De trilogie, onder de naam The Greatest Story Ever Worn, neemt ons mee op een wereldwijde ontdekking langs enkele originele Levi's-herinneringen. Met deze verhalen, maar ook andere geïnspireerd door ware gebeurtenissen, brengt The Greatest Story Ever Worn hulde aan het verleden van de 501.
De eerste, op historische feiten gebaseerde film, Precious Cargo, vertelt het verhaal van de intrede van de 501 in de jaren 1970, in het Jamaicaanse Kingston, en hoe de broek door het land werd omarmd en eigen gemaakt. De commercial, geregisseerd door Melina Matsoukas en gefilmd door de voor een Oscar genomineerde cameraman Bradford Young, is een feestelijke verkenning van een eiland waarvan de typische stijl, het ritme en de ziel wereldwijd weerklank hebben gevonden.
De tweede film, Fair Exchange, vertelt het verhaal van de geliefde koe van een gezin en hun zoon die het dier ruilt voor een 501, tot groot ongenoegen van zijn familie. Een koude Georgische winter vormt het decor van de film, die werd geregisseerd door Martin de Thurah en gefilmd door cinematograaf Kasper Tuxen.
De derde film, Legends Never Die, vertelt het waargebeurde verhaal van een Levi's-fan die begraven wilde worden in zijn 501. Deze commercial werd eveneens geregisseerd door Martin de Thurah.
The Greatest Story Ever Worn campagne vormt de aftrap van de viering van 150 jaar 501. In de loop van 2023 zullen meer verhalen worden gedeeld, samen met enkele wereldwijde evenementen .
De commercials zijn hier te zien: Precious Cargo, Fair Exchange en Legends Never Die.
Film credits:
Concept en artistieke leiding: Droga5
Regisseurs: Melina Matsoukas en Martin de Thurah
Fotograaf: Jason Nocito
Stylist: Mobolaji Dawodu
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Zilveren Kruis en KNVB trappen gesprek over mentale gezondheid...
- Transavia viert 60-jarig jubileum met socialmediacampagne...
- Hart Voor De Zaak promoot houttechniek met frisse jongerenaanpak
- KNRM richt vizier op toekomst met krachtige najaarscampagne
- Porsche en Smeg bundelen hun krachten in design
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual reality
Laatste Nieuws
- Waddengebied viert het donker met... 17-10-2025
- Porsche en Smeg bundelen hun... 15-10-2025
- KNRM richt vizier op toekomst met... 15-10-2025
- Zilveren Kruis en KNVB trappen... 13-10-2025
- Amsterdam herleeft 1675 in virtual... 12-10-2025
- Transavia viert 60-jarig jubileum... 06-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes