Levi's viert 150 jaar 501 jeans met hommage in drie films
- Content
- 7 feb 2023 @ 13:00
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 feb 2023 @ 13:00
- Michiel van Zaane
In 2023 bestaat een van de bekendste spijkerbroeken 150 jaar: de Levi’s 501. Jeansmerk Levi’s besteedt daar uitgebreid aandacht aan in de jaarcampagne ‘The Greatest Story Ever Worn’.
Als onderdeel van de lancering van de campagne brengt Levi's drie korte films uit, geregisseerd door Martin de Thurah en Melina Matsoukas. De trilogie, onder de naam The Greatest Story Ever Worn, neemt ons mee op een wereldwijde ontdekking langs enkele originele Levi's-herinneringen. Met deze verhalen, maar ook andere geïnspireerd door ware gebeurtenissen, brengt The Greatest Story Ever Worn hulde aan het verleden van de 501.
De eerste, op historische feiten gebaseerde film, Precious Cargo, vertelt het verhaal van de intrede van de 501 in de jaren 1970, in het Jamaicaanse Kingston, en hoe de broek door het land werd omarmd en eigen gemaakt. De commercial, geregisseerd door Melina Matsoukas en gefilmd door de voor een Oscar genomineerde cameraman Bradford Young, is een feestelijke verkenning van een eiland waarvan de typische stijl, het ritme en de ziel wereldwijd weerklank hebben gevonden.
De tweede film, Fair Exchange, vertelt het verhaal van de geliefde koe van een gezin en hun zoon die het dier ruilt voor een 501, tot groot ongenoegen van zijn familie. Een koude Georgische winter vormt het decor van de film, die werd geregisseerd door Martin de Thurah en gefilmd door cinematograaf Kasper Tuxen.
De derde film, Legends Never Die, vertelt het waargebeurde verhaal van een Levi's-fan die begraven wilde worden in zijn 501. Deze commercial werd eveneens geregisseerd door Martin de Thurah.
The Greatest Story Ever Worn campagne vormt de aftrap van de viering van 150 jaar 501. In de loop van 2023 zullen meer verhalen worden gedeeld, samen met enkele wereldwijde evenementen .
De commercials zijn hier te zien: Precious Cargo, Fair Exchange en Legends Never Die.
Film credits:
Concept en artistieke leiding: Droga5
Regisseurs: Melina Matsoukas en Martin de Thurah
Fotograaf: Jason Nocito
Stylist: Mobolaji Dawodu
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Kerst 2025: Tesco en de chaos van de feestdagen
- Karvan Cevitam, Hema en Somention grote winnaars Grand Prix...
- Marketeer Kya de Booij over Jack Daniel's nieuwe Studio Jacket
- Kinderpostzegels en KPN starten campagne tegen eenzaamheid...
- Plus vernieuwt merkbelofte en contentcampagne
- Zero Gravity Drone eert hoofdstad met adembenemende luchtfilm
Laatste Nieuws
- Kerst 2025: Tesco en de chaos van de... 17-11-2025
- Plus vernieuwt merkbelofte en... 12-11-2025
- Karvan Cevitam, Hema en Somention... 06-11-2025
- Kinderpostzegels en KPN starten... 06-11-2025
- Marketeer Kya de Booij over Jack... 05-11-2025
- GPCM feestavond is vandaag: kom ook!30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

