Samsung maakt hoesjes van banden Team Sunweb

  • Design
  • 13 jul 2018 @ 11:02
  • Link
  • Redactie Design
    Redactie Design

    Redactie
    MarketingTribune
  • Activatie

Samsung is partner van Team Sunweb en maakt dit kenbaar aan de fans met een aantal collectors items van de hand van creatief bureau Cheil Amsterdam. Tijdens de Tour kunnen wielerfans na elke etappe een Samsung Galaxy-smartphonehoesje winnen, gemaakt van de fietsband van een Team Sunweb-renner.

De wielrenner met het meest heroïsche verhaal van die dag levert de band in, waarvan vervolgens een hoesje wordt gemaakt. De fan met de meest originele vraag aan de betreffende renner wint het collectors item.

Om de wielerfans te bereiken wordt er samengewerkt met mediapartner RTL. Wielerfans kunnen in het tv-programma Tour du Jour op RTL 7 een vraag stellen aan de Team Sunweb-renner van de dag, om zo mee te dingen naar een hoesje. Daarnaast maken alle winnaars ook kans op een Samsung Galaxy S9.

De hoesjes worden handgemaakt en gegraveerd met de naam van de renner en de route. De ‘kroonjuwelen’ zijn de tijdrit-hoesjes van 9 en 28 juli, maar de hoofdprijs is natuurlijk het Alpe d’Huez hoesje van 19 juli.

Credits

Bureau: Cheil Amsterdam

Klant: Samsung, Gerben van Walt Meijer, Roos Bulder, Wilko Koning

Mediabureau: Starcom

Productie: Greenmotion, Sortiva en De Kaasfabriek Fablab



Redactie Design

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Meest gelezen

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken