Desigual heeft logo permanent gespiegeld
- Design
- 4 jul 2019 @ 09:00
- Link
-
Redactie MarketingTribune
- Branding
- 4 jul 2019 @ 09:00
- Redactie MarketingTribune
De Spaanse moderetailer Desigual heeft in het kader van de campagne Forwards is Boring het logo in alle uitingen in spiegelbeeld gezet. Het is het merk niet te doen om even snel media-aandacht te genereren: voortaan wordt het logo altijd in spiegelbeeld getoond.
Met het spiegelen van het logo hoopt Desigual “consumenten uit hun comfortzone te krijgen”, zegt CMO Guillem Gallego in Adage.com. ‘Het doel van de campagne is om mensen te laten nadenken. We hopen dat ze zich door het zien van het logo een beetje oncomfortabel voelen.’ Volgens Gallego is Desigual het eerste merk dat permanent het logo gespiegeld laat zien.
De campagne is ontwikkeld door het in Amsterdam gevestigde bureau We Are Pi. Met de campagne wordt ook ingespeeld op de selfiecultuur. De advertenties op social media en de outdoor billboards worden leesbaar als de selfie mode van de telefoon wordt gebruikt.
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 'Smeuïge' samenwerking tussen... 07-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers