Facebook toont nieuwe corporate huisstijl

Facebook toont nieuwe corporate huisstijl
  • Design
  • 7 nov 2019 @ 09:56
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    Redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Visual id

De nieuwe corporate huisstijl van Facebook is ontworpen in samenwerking met merkadviseur Saffron en letterontwerper Dalton Maag. De app behoudt het eigen logo, meldt DesignWeek.

Volgens Antonio Lucio, marketeer bij Facebook, moet het nieuwe corporate logo het bedrijf onderscheiden van de app, waarvan de branding hetzelfde blijft. Het nieuwe logo verandert van kleur en toont zo beter de diversiteit aan diensten die onder Facebook vallen, zoals Instagram, WhatsApp, Oculus en Messenger.

Lees hier het hele artikel op DesignWeek.

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken