Total Design ontwikkelt nieuw merk Muon
- Design
- 29 mei 2020 @ 09:46
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Branding
- 29 mei 2020 @ 09:46
- Nanny Kuilboer
Muon is de nieuwe holdingnaam voor een internationale groep bedrijven gespecialiseerd in de ontwikkeling van micro-precisiecomponenten. Total Design ontwikkelde dit nieuwe merk van positionering tot naam, visuele identiteit en communicatie.
De bedrijven binnen Muon, Veco (NL), Reith Laser (NL), Tecan (VK) en Atul (IND), hebben zich elk gespecialiseerd in verschillende technologieën: electroforming, chemical etching en laser material processing. Muon werkt in co-productie met high tech bedrijven wereldwijd in onder meer de medische-, semiconductor-, digital printing- en voedselindustrie.
Elementair logo
In 2019 werd Total Design gevraagd om voor de holding een nieuw merk te ontwikkelen, van positionering tot naam, visuele identiteit en communicatie. Voor de naam is samengewerkt met Skriptor Zigila. In een proces waarbij tientallen namen zijn gepasseerd, kwam Muon er in internationaal onderzoek het beste uit. Een micron oftewel een mu is één duizendste millimeter. Muon verwijst daarmee letterlijk naar de wereld van micro precisie. Hugo van den Bos, head branding team Total Design: ‘Zeker voor de professionele doelgroep zal dat direct herkenbaar zijn. De naam is nieuw, maar voelt toch direct vertrouwd. De visuele identiteit moest vooral simpel, high tech en fascinerend zijn. Er is gekozen voor een elementair logo in combinatie met vormen en kleuren die ontstaan door de lichtval op de metalen legeringen waaruit de componenten worden gemaakt. De vormen zijn abstracties en uitvergrotingen van verschillende technische tekeningen. Zo wordt het onzichtbare zichtbaar gemaakt.’
Communicatie
Van den Bos: ‘Ook in de communicatie is er een grote slag gemaakt. Daar waar technische bedrijven over het algemeen de neiging hebben om eerst te praten over de technologie en daarna pas over de toepassingen, is dat helemaal omgegooid. In de eerste plaats gaat het nu om de betekenis van Muon. Innovaties die mogelijk zijn dankzij Muon, en de invloed daarvan op het dagelijks leven van mensen en de wereld om hen heen. Vanuit deze relevantie is alle content opnieuw ontwikkeld voor zowel product- als corporate presentaties.’
Miniaturisatie
Miniaturisatie wordt steeds belangrijker. De complexiteit van de componenten neemt razendsnel toe (wet van Moore), evenals de snelheid en de prestaties, terwijl massa en energieverbruik steeds verder moeten worden teruggebracht. Door intensief samen te werken, kunnen grenzen nog sneller en verder worden verlegd. Dit is essentieel, want de micro precisie componenten zijn “mission critical” voor de opdrachtgevers van Muon.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- I Love Illustration Gallery start... 22-04-2024
- Wehkamp lanceert naast nieuwe... 22-04-2024
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing