Citymarketing Eindhoven lanceert duurzaam kledingmerk

Citymarketing Eindhoven lanceert duurzaam kledingmerk
  • Design
  • 6 jul 2020 @ 09:22
  • 15245 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Marketing

Citymarketing Eindhoven heeft een nieuw duurzaam kledingmerk gelanceerd. De kleding en accessoires worden ook verkocht in de PSV Eindhoven City Store, in het centrum van Eindhoven.

Alle items en bijbehorende ontwerpen staan in het teken van de ‘vibes’ uit het logo van de stad. De kleding en accessoires zijn online verkrijgbaar op thisisTHEVIBE.com en worden ook fysiek verkocht in de PSV Eindhoven City Store, De PSV Eindhoven City Store is het resultaat van een samenwerking tussen de merken Eindhoven, PSV en Puma, de nieuwe shirtsponsor van PSV. Op 1 juli vond de officiële opening plaats in het centrum van Eindhoven.

The Official Eindhoven Wear

Het merk gaat van start met een unisex basiscollectie voor volwassenen en kinderen, bestaande uit T-shirts, polo's, hoodies, sweaters en accessoires, zoals caps en totebags. ‘We merken vanuit citymarketing dat onze inwoners steeds meer met het merk Eindhoven bezig zijn en op verschillende manieren hun trots op de stad willen uitdragen. Wij hopen met dit duurzame kledingmerk hier op een verantwoorde en creatieve manier aan bij te dragen. Een merk dat met trots en vol energie gedragen kan worden’, aldus Peter Kentie, directeur Eindhoven365.

De ontwerpen zijn ontstaan uit een samenwerking met lokale ontwerpbureaus Marc Koppen en HeyHeydeHaas. Kentie: ‘Er is op verschillende manieren gespeeld met het logo, van een grote neon spray paint vibe op de rug tot aan een kleine gestikte variant op de borst. De ambitie voor de toekomst is om meer ontwerpers te betrekken bij de al dan niet tijdelijke collecties, zodat de lokale creatieve community een actieve rol krijgt in de doorontwikkeling van het merk.’

Online en OOH

Er wordt actief ingezet op een online campagne aangevuld met buitenreclame voor inwoners van Eindhoven en omgeving, waarbij fotografie en video’s worden ingezet om het nieuwe merk onder de aandacht te brengen.



Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/design biedt marketeers, communicatieprofessionals en designers nieuws, informatie en praktijkverhalen over en visies op design in het algemeen, maar richt zich met name op packaging-, corporate-, online- en product design.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken