Nissan onthult nieuw logo
- Design
- 16 jul 2020 @ 09:29
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Logo
- 16 jul 2020 @ 09:29
- Nanny Kuilboer
Voor het eerst in 20 jaar heeft Nissan een nieuw logo, ontwikkeld door een in-house designteam.
Nissan onthulde het nieuwe logo tijdens de introductie van een nieuw model elektrische auto met een digitale wereldpremière.
Ontwerpproces van twee jaar
In 2017 begon Alfonso Albaisa, senior VP global design van Nissan, aan de ontwikkeling van het nieuwe logo. Hij benoemde een ontwerpteam onder leiding van de plaatsvervangend algemeen directeur van de ontwerpafdeling van Nissan, Tsutomu Matsuo. Uitgangspunt waren de sleutelwoorden dun, licht en flexibel.
Een ontwerpproces van twee jaar volgde, waarbij inspiratie werd gehaald uit doorbraken in wetenschap, technologie en connectiviteit en de fundamentele veranderingen die daar uit voortkwamen voor Nissan’s klanten. Albaisa: ‘As you can imagine, visions of digitalisation started swirling in our heads.’
Lees het hele artikel op Designweek.
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dopper lanceert digital product... 16-04-2024
- Nieuwe huisstijl voor Opel-showrooms09-04-2024
- Samsung speelt met werkelijkheid in... 02-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing