Nieuwe generatie Van Der Valk opent horeca-concept in Amsterdam

Nieuwe generatie Van Der Valk opent horeca-concept in Amsterdam
  • Food-en-retail
  • 2 apr 2015 @ 13:33
  • 14359 x gelezen
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • FoodInnovatie

Tweelingzussen Didi en Daniëlle, kleindochters van horecatycoon Gerrit van der Valk, openen deze week hun eigen restaurant op het Marie Heinekenplein te Amsterdam. Opvallend is dat in hun 'Kleine Valk' gedoopte etablissement alle bekende Van der Valk gerechten te bestellen zijn, zoals de appelmoes met legendarische kers. De inrichting en sfeer is wel totaal vernieuwd, zo zijn hippe cocktails verkrijgbaar en is de verlichting meer van deze tijd.

'We hebben een loungebar, maar ook een kinderhoek. Op onze menukaart staan alle gerechten die je in de Van Der Valkhotels vindt: een goede tournedos, kabeljauw en natuurlijk de schnitzel. We willen niet ingewikkeld doen, iedereen moet de gerechten op de kaart kennen. Maar dan wel in een fris jasje', aldus de 27-jarige eigenaresse Daniëlle, die na haar huwelijk Van den Nieuwenhuijzen als achternaam draagt, in Het Parool. Zij noemt de loungebar waar cocktails geserveerd worden en de sfeer in de avonduren de grootste verschillen met klassieke Van Der Valk-restaurants. 'Maar uiteindelijk moet iedereen zich er thuis voelen.'

Van Der Valk in Amsterdam
Achterneven van de tweeling exploiteren al restaurant Red aan de Keizersgracht met kreeften op het menu en zijn steakrestaurant Black & Blue begonnen aan de Leliegracht. De familietelgen zijn innovatief met horecaconcepten. Van Der Valk viel in januari dit jaar al op met de opening van een eerste versmarkt naast Hotel de Gouden Leeuw te Voorschoten. Wie het brood bij het ontbijtbuffet lekker vindt, kan het een deur verder aanschaffen, is daarvan de gedachte. 'Alles wat we toch al inkopen voor onze hotels, kunnen Van Der Valk-klanten nu ook mee naar huis nemen', verklaarde Marcus van der Valk, directeur van de versmarkt, bij opening. De toekanformule krijgt zo geleidelijk een nieuw verenkleed.

 

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken