McDonald's bouwt reclameborden om tot bijenkorven
- Food-en-retail
- 23 sep 2019 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFoodMarketing
- 23 sep 2019 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
McDonald’s Zweden draagt op creatieve manier bij aan het herstel van de bijenpopulatie in het land. Reclameborden van de keten fungeren nu namelijk ook als bijenhotels.
Dat signaleert de Snackkoerier. Een aantal McDonald’s-vestigingen in Zweden heeft houten reclameborden laten maken met gaatjes erin voor bijen en andere insecten, met de tekst ‘Altijd geopend’. Alle franchisenemers kunnen hun eigen reclamebord bestellen met een gepersonaliseerde boodschap erop. 'De restaurants in Zweden zijn ook een samenwerking gestart met het Franse JCDecaux, een wereldwijde marktleider in buitenreclame, om bijenhotels achter reclameborden langs de weg te plaatsen. In Jarfalla, buiten Stockholm, zijn de eerste zes geplaatst', zo meldt het medium.
Succes van McHive
'Het initiatief komt na het succes van de McHive in mei 2019, net als de bijenhotels ontwikkeld in samenwerking met marcombureau Nord DDB. De McHive werd neergezet als ‘de kleinste McDonald’s-vestiging ter wereld’. Deze vestiging was alleen geen eetgelegenheid maar een bijenkorf, die eruit zag als een echte vestiging, compleet met een drive-thru.' Hieronder is de casefilm te zien van deze sympathieke actie.
(PvWK, bronnen: Snackkkoerier en YouTube)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- mvo
- burger
- bijenhotels
- sympathiek
- outdoor
- McDonald’s
- bijenpopulatie
- reclameborden
- Zweden
- DDB Nord
- vlees
- McHive
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Directeur Marketing Jorieke de Vries verlaat Jumbo
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focust verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers