McDonald's bouwt reclameborden om tot bijenkorven
- Food-en-retail
- 23 sep 2019 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MVOFoodMarketing
- 23 sep 2019 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
McDonald’s Zweden draagt op creatieve manier bij aan het herstel van de bijenpopulatie in het land. Reclameborden van de keten fungeren nu namelijk ook als bijenhotels.
Dat signaleert de Snackkoerier. Een aantal McDonald’s-vestigingen in Zweden heeft houten reclameborden laten maken met gaatjes erin voor bijen en andere insecten, met de tekst ‘Altijd geopend’. Alle franchisenemers kunnen hun eigen reclamebord bestellen met een gepersonaliseerde boodschap erop. 'De restaurants in Zweden zijn ook een samenwerking gestart met het Franse JCDecaux, een wereldwijde marktleider in buitenreclame, om bijenhotels achter reclameborden langs de weg te plaatsen. In Jarfalla, buiten Stockholm, zijn de eerste zes geplaatst', zo meldt het medium.
Succes van McHive
'Het initiatief komt na het succes van de McHive in mei 2019, net als de bijenhotels ontwikkeld in samenwerking met marcombureau Nord DDB. De McHive werd neergezet als ‘de kleinste McDonald’s-vestiging ter wereld’. Deze vestiging was alleen geen eetgelegenheid maar een bijenkorf, die eruit zag als een echte vestiging, compleet met een drive-thru.' Hieronder is de casefilm te zien van deze sympathieke actie.
(PvWK, bronnen: Snackkkoerier en YouTube)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- burger
- McDonald’s
- Zweden
- bijenhotels
- sympathiek
- bijenpopulatie
- reclameborden
- McHive
- vlees
- outdoor
- mvo
- DDB Nord
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- [column] The most terrible time of the year
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




