Riedel lijft sap-portfolio Hero in
- Food-en-retail
- 4 sep 2019 @ 15:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 4 sep 2019 @ 15:10
- Peter van Woensel Kooy
Sappig nieuws: fruitsappenmaker Riedel neemt per 2020 het portfolio van gekoelde sappen over van Hero Nederland. Dit is vandaag bekendgemaakt.
Riedel produceert onder meer de fruitdranken Appelsientje, Van de Boom, CoolBest, DubbelFriss, DubbelDrank, Taksi en Extran. Met de overname, waarbij geen financiële details zijn bekendgemaakt, verstevigt Riedel haar positie in het koelverse sapsegment. Het bedrijf krijgt de recepturen van zowel Hero Sappen als van Hero FruitOntbijt in handen.
Groei nog verder versnellen
Ceo Bas Boswinkel van Riedel verwacht met deze aankoop de ambitieuze groeistrategie van de producent nog verder te versnellen, vertelt hij op Distrifood. ‘Het koelverse sapsegment is één van onze belangrijkste strategische groeipeilers. We hebben onze positie in dit segment met succesvolle introducties zoals CoolBest Smoothies, Appelsientje Versgeperst en CoolBest Redfruit de afgelopen periode enorm weten te verstevigen. Hero Sappen en Hero FruitOntbijt vormen een logische aanvulling op onze portfolio en zullen zeker bijdragen aan een nog betere positie binnen het koelverse sapsegment.’
(bron: Distrifood)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- CoolBest
- Van de Boom
- food
- DubbelDrank
- Riedel
- Taksi
- koelvers
- b2b
- gezond
- sap
- Hero Sappen
- DubbelFriss
- fruitdranken
- sapsegment
- retail
- Extran
- Bas Boswinkel
- marketing
- Appelsientje
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing