Riedel lijft sap-portfolio Hero in

Riedel lijft sap-portfolio Hero in
  • Food-en-retail
  • 4 sep 2019 @ 15:10
  • 11420 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

Sappig nieuws: fruitsappenmaker Riedel neemt per 2020 het portfolio van gekoelde sappen over van Hero Nederland. Dit is vandaag bekendgemaakt.

Riedel produceert onder meer de fruitdranken Appelsientje, Van de Boom, CoolBest, DubbelFriss, DubbelDrank, Taksi en Extran. Met de overname, waarbij geen financiële details zijn bekendgemaakt, verstevigt Riedel haar positie in het koelverse sapsegment. Het bedrijf krijgt de recepturen van zowel Hero Sappen als van Hero FruitOntbijt in handen.

Groei nog verder versnellen
Ceo Bas Boswinkel van Riedel verwacht met deze aankoop de ambitieuze groeistrategie van de producent nog verder te versnellen, vertelt hij op Distrifood. ‘Het koelverse sapsegment is één van onze belangrijkste strategische groeipeilers. We hebben onze positie in dit segment met succesvolle introducties zoals  CoolBest Smoothies, Appelsientje Versgeperst en CoolBest Redfruit de afgelopen periode enorm weten te verstevigen. Hero Sappen en Hero FruitOntbijt vormen een logische aanvulling op onze portfolio en zullen zeker bijdragen aan een nog betere positie binnen het koelverse sapsegment.’
(bron: Distrifood)

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken