Riedel lijft sap-portfolio Hero in
- Food-en-retail
- 4 sep 2019 @ 15:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 4 sep 2019 @ 15:10
- Peter van Woensel Kooy
Sappig nieuws: fruitsappenmaker Riedel neemt per 2020 het portfolio van gekoelde sappen over van Hero Nederland. Dit is vandaag bekendgemaakt.
Riedel produceert onder meer de fruitdranken Appelsientje, Van de Boom, CoolBest, DubbelFriss, DubbelDrank, Taksi en Extran. Met de overname, waarbij geen financiële details zijn bekendgemaakt, verstevigt Riedel haar positie in het koelverse sapsegment. Het bedrijf krijgt de recepturen van zowel Hero Sappen als van Hero FruitOntbijt in handen.
Groei nog verder versnellen
Ceo Bas Boswinkel van Riedel verwacht met deze aankoop de ambitieuze groeistrategie van de producent nog verder te versnellen, vertelt hij op Distrifood. ‘Het koelverse sapsegment is één van onze belangrijkste strategische groeipeilers. We hebben onze positie in dit segment met succesvolle introducties zoals CoolBest Smoothies, Appelsientje Versgeperst en CoolBest Redfruit de afgelopen periode enorm weten te verstevigen. Hero Sappen en Hero FruitOntbijt vormen een logische aanvulling op onze portfolio en zullen zeker bijdragen aan een nog betere positie binnen het koelverse sapsegment.’
(bron: Distrifood)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Taksi
- food
- Hero Sappen
- b2b
- marketing
- DubbelFriss
- fruitdranken
- koelvers
- DubbelDrank
- gezond
- Appelsientje
- Bas Boswinkel
- Extran
- CoolBest
- Van de Boom
- sapsegment
- retail
- Riedel
- sap
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Lidl verrast met sterrestaurant voor iedereen
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in Dom Pérignon Society
- [column] Upfront: Het toppunt van #omdenken op 80m2
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in opkomst - AI schuift aan
- Heineken daagt voice note-cultuur uit
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Bahadoer eerste Nederlandse chef in... 22-12-2025
- Lidl verrast met sterrestaurant voor... 19-12-2025
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




