Riedel lijft sap-portfolio Hero in
- Food-en-retail
- 4 sep 2019 @ 15:10
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 4 sep 2019 @ 15:10
- Peter van Woensel Kooy
Sappig nieuws: fruitsappenmaker Riedel neemt per 2020 het portfolio van gekoelde sappen over van Hero Nederland. Dit is vandaag bekendgemaakt.
Riedel produceert onder meer de fruitdranken Appelsientje, Van de Boom, CoolBest, DubbelFriss, DubbelDrank, Taksi en Extran. Met de overname, waarbij geen financiële details zijn bekendgemaakt, verstevigt Riedel haar positie in het koelverse sapsegment. Het bedrijf krijgt de recepturen van zowel Hero Sappen als van Hero FruitOntbijt in handen.
Groei nog verder versnellen
Ceo Bas Boswinkel van Riedel verwacht met deze aankoop de ambitieuze groeistrategie van de producent nog verder te versnellen, vertelt hij op Distrifood. ‘Het koelverse sapsegment is één van onze belangrijkste strategische groeipeilers. We hebben onze positie in dit segment met succesvolle introducties zoals CoolBest Smoothies, Appelsientje Versgeperst en CoolBest Redfruit de afgelopen periode enorm weten te verstevigen. Hero Sappen en Hero FruitOntbijt vormen een logische aanvulling op onze portfolio en zullen zeker bijdragen aan een nog betere positie binnen het koelverse sapsegment.’
(bron: Distrifood)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- sapsegment
- fruitdranken
- food
- DubbelDrank
- Taksi
- koelvers
- gezond
- Riedel
- b2b
- DubbelFriss
- Van de Boom
- Bas Boswinkel
- Extran
- retail
- Hero Sappen
- marketing
- Appelsientje
- sap
- CoolBest
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers