'Omnichannel en Technologie-trend zet door'
- Food-en-retail
- 10 jan 2020 @ 08:41
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenInnovatieMarketing
- 10 jan 2020 @ 08:41
- Peter van Woensel Kooy
Rabobank heeft haar maandelijks Retail Update over de ontwikkelingen in de sector vrijgegeven, voorzien van Rabo-commentaar en van een korte visie op de sector. Hier de link naar het verse rapport.
De kern van het rapport kan als volgt worden samengevat:
· Belangrijke trends die door de Rabobank in eerdere rapporten zijn beschreven, worden nu geïllustreerd met diverse voorbeelden. Het gaat vooral om Fusion, Verticale integratie & Smart data, Samenwerking en versterkte concurrentie
· De trend van Omnichannel & Technologie zet verder door en wordt door verschillende voorbeelden ondersteund. De kern van deze trend is een verbetering van de klantbediening. De diverse kanalen (winkels, internet, mobiel, folders, sociale media: 'bricks, clicks, ticks, flicks, smicks') zijn ondersteunend, evenals technologie
· De retailsector groeit nog steeds, maar de vertrouwensindicatoren blijven op een laag niveau staan. De structurele veranderingen van de sector (consumentenverwachtingen, demografie, technologie, concurrentie) zijn echter veel bepalender voor de toekomst dan de swings in de economie. De daling van het aantal passanten in winkelstraten en van het aantal winkels is een gevolg van deze veranderingen. Belangrijk is dat retailers goed inspelen op de sectorontwikkelingen, bijvoorbeeld door te werken aan een onderscheidende formule. Niet iedereen zal daarin even succesvol zijn en faillissementen gaan dan ook door.
De content is niet alleen voor retailers interessant, maar ook voor andere stakeholders zoals groothandels, merken, producenten, toeleveranciers en vastgoedeigenaren. Samenstellers Jos Voss en Olaf Zwijnenburg, Sectorspecialisten Retail & Wholesale bij RaboResearch, sparren met belangstellenden graag verder over het rapport. Klik hier voor de link naar de nieuwste Retail Update januari 2020.
(PvWK, foto: Blake Wisz / Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- visie
- commentaar
- Retail Update
- Rabobank
- sector
- marketing
- retail
- vers
- maandelijks
- rapport
- ontwikkelingen
- Rabo
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing