Nieuw: temperatuur- en mondkapjesdetector voor winkels en horeca
- Food-en-retail
- 26 aug 2020 @ 08:45
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekMarketing
- 26 aug 2020 @ 08:45
- Peter van Woensel Kooy
De 'ThermalGuard' speelt in op het 'nieuwe normaal' en biedt een all-in-one oplossing om klanten, gasten en medewerkers bij de ingang te checken op lichaamstemperatuur en het dragen van een mondmasker.
'Op deze manier kunnen bedrijven veiligheidsmaatregelen makkelijk opvolgen en medewerkers ontlasten.'
Het apparaat kan binnen 0,2 seconden nauwkeurig de lichaamstemperatuur van een klant meten, belooft Thermalguard.
Een apparaat dat in een splitsecond de lichaamstemperatuur van een klant kan meten en kan controleren of er een mondkapje wordt gedragen. De ThermalGuard moet het voor winkeliers en restauranteigenaren eenvoudiger maken om de gezondheid van hun klanten en gasten te checken. “Zo hoeven ondernemers zelf niet bij de deur te staan met een thermometer', vertelt oprichter Michiel Dicker.
Rood scherm
De maatregelen rondom corona zijn de laatste tijd vaak gewijzigd. Restaurants moeten enkele gezondheidsvragen stellen, mondkapjes zijn verplicht in het openbaar vervoer en bepaalde drukke plekken en mensen moeten anderhalve meter afstand houden in winkels. 'ThermalGuard moet dit soort zaken op termijn duidelijker en makkelijker maken voor zowel de ondernemer als bezoeker', aldus Dicker. Het apparaat kan vanaf anderhalve meter nauwkeurig meten met een maximale afwijking van een halve graad. Bij een te hoge temperatuur gaat het scherm op rood. “Het is een kwestie van de stekker erin doen en gaan. Steeds meer partijen maken zich klaar voor het "nieuwe normaal", stelt Dicker, 'Ze gaan op zoek om ook in de toekomst klaar te zijn voor nieuwe maatregelen. Ons product kan daar hopelijk aan bijdragen. Zo kan het apparaat ook ingesteld worden om gezichten te herkennen en op basis daarvan wel of geen toegang verlenen. Handig voor grote bedrijven waar werknemers afwisselend thuis en op kantoor werken.'
Over ThermalGuard
ThermalGuard biedt een all-in-one oplossing om klanten, gasten en medewerkers bij de ingang te checken op lichaamstemperatuur en het dragen van een mondmasker. Op deze manier kunnen bedrijven veiligheidsmaatregelen makkelijk opvolgen en medewerkers ontlasten. ThermalGuard is een initiatief van een groep Groningse en Amsterdamse ondernemers. Meer info is hier te vinden.
(PvWK, Artem Beliaikin /Pexels)
De ThermalGuard
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- scan
- medewerkers
- dragen
- nieuwe normaal
- checken
- corona
- klanten
- opvolgen
- temperatuur
- gasten
- ontlasten
- marketing
- winkel
- ThermalGuard
- retail
- lichaam
- mondkapje
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




