Coca-Cola Company lanceert nieuw wereldwijd merkplatform Real Magic

Coca-Cola Company lanceert nieuw wereldwijd merkplatform Real Magic
  • Food-en-retail
  • 30 sep 2021 @ 09:57
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • Customer JourneyStrategieMarketing

Coca-Cola onthult vandaag een nieuwe wereldwijde merkfilosofie en platform onder de noemer ‘Real Magic’, waarmee het merk iedereen uitnodigt om de echte magie van het leven te vieren. Het platform versterkt de merkbelofte van Coca-Cola - om mensen iedere dag weer samen te brengen en verenigen - met een vernieuwde en hedendaagse relevantie.

Gedefinieerd door tegenstrijdigheden 
‘Real magic’ is gebaseerd op de lessen van de afgelopen anderhalf jaar: dat wanneer we samenkomen op onverwachte momenten het alledaagse zomaar iets bijzonders kan worden. Deze magie zit vaak in de kleine dingen en is overal om ons heen te vinden, maar ook in de vele tegenstrijdigheden die we dagelijks ervaren, waaronder de harmonie en verbondenheid die nieuwe generaties weten te vinden in een verdeelde en virtueel georiënteerde wereld. 


'Het merk Coca-Cola wordt gedefinieerd door tegenstrijdigheden: bescheiden maar iconisch, authentiek maar geheim, echt maar magisch', aldus Manolo Arroyo, Chief Marketing Officer bij The Coca-Cola Company. 'De Real Magic-filosofie komt vanuit de overweging dat deze tegenstrijdigheden de wereld juist een meer interessante plek maken, een wereld met uitzonderlijke mensen, onverwachte kansen en bijzondere momenten. Tegelijkertijd vangt het de essentie van Coca-Cola: een smaak die niet te beschrijven is, uniek met een vleugje echte magie.' 

Hug-logo brengt alledaagse magie tot leven 

Naast het Real Magic-platform introduceert het merk een nieuwe en opgefriste visuele identiteit, evenals een nieuw perspectief op het Coca-Cola logo dat in alle marketing-materialen te zien gaat zijn. Geïnspireerd op de manier waarop het logo de flesjes en blikjes als het ware altijd al heeft  omarmd, wordt het iconische Coca-Cola logo gebogen tot een “Hug” logo.  

Het Real Magic-concept en de omarming van het Hug logo wordt door Coca-Cola tot leven gebracht in samenwerking met kunstenaars, fotografen en illustratoren. Met hun eigen en ongefilterde interpretatie van het logo, brengen zij alledaagse magische momenten tot leven. Designpartners zijn Wieden+Kennedy London, KnownUnknown en Kenyon Weston.  

"Real Magic is niet zomaar een slogan of een eenmalige campagne: Het is een lange termijn merkfilosofie en overtuiging die de marketing en communicatie van het Coca-Cola Trademark zal aansturen en leiden," aldus Arroyo.  

One Coke Away From Each Other 
Real Magic wordt gelanceerd met een nieuwe campagne genaamd 'One Coke Away From Each Other'. De campagne vermengt onze wereld met de virtuele wereld en staat als metafoor voor de overtuiging dat wat ons verbindt groter is dan wat ons verdeelt. Met “One Coke Away From Each Other” viert Coca-Cola de menselijke verbondenheid. De bijbehorende film vraagt zich af wat er zou gebeuren als Coca-Cola, als symbool van saamhorigheid, een brug zou kunnen slaan tussen twee werelden die bedoeld waren om van elkaar gescheiden te zijn, om zo voor echte magie te zorgen. In de film zijn ook drie bekende gamers te zien - DJ Alan Walker, Team Liquid's Aerial Powers en Average Jonas.  

Voor de creatie van de 'One Coke Away From Each Other'-campagne werkte Coca-Cola samen met reclamebureau BETC London, evenals met toonaangevende filmregisseur Daniel Wolfe en gaming- en CGI-specialist productiepartner Mathematic. In Nederland is Universal Media verantwoordelijk voor media en Coopr voor PR. De campagne in Nederland heeft een groot nationaal bereik door middel van een geïntegreerd plan met als inzet TV, out of home, online video en social media. Uitingen zijn onder andere te zien op grote doeken & schermen in Amsterdam, Rotterdam, Utrecht en Den Haag en daarnaast rijden er in deze steden ook gedurende vier weken gecustomizede trams rond.  

'Met Real Magic willen we uiteindelijk mensen op een hele andere manier bij de campagne betrekken, door het faciliteren van een platform waar men unieke en eigen ervaringen kwijt kan', aldus Arroyo. '"One Coke Away From Each Other" is gebouwd voor en met een community die iets heel anders vraagt als dat ze misschien gewend zijn van Coca-Cola. In de ontwikkeling van deze campagne hebben we samengewerkt met onder andere de beste content creators en gamers om zo onze plek te vinden in een realiteit die anders is dan alle anderen. Dat is enorm uitdagend.'
(PvWK)



Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken