Auping brengt ode aan het hoofd

Auping brengt ode aan het hoofd
  • Food-en-retail
  • 28 mrt 2022 @ 12:55
  • 16003 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

De bedden- en matrassenfabrikant viert met deze campagne naar eigen zeggen ‘al het moois dat een uitgerust hoofd brengt: van een goed humeur en inspiratie tot het kunnen bieden van troost en een luisterend oor.’

Auping onderstreept daarmee naar eigen zeggen 'het belang van mentale rust - een belangrijk thema voor het bedrijf.'

De uitingen van de multimediale campagne, waarin je letterlijk ziet wat mentale rust met mensen en hun omgeving doet, verschijnen op televisie, online, op social media en in print.

Troosten en verleiden

De nieuwe merkcampagne van Auping laat zien wat een uitgerust hoofd met je doet en wat voor moois het kan brengen.

n de video ziet de kijker het achterhoofd van verschillende personen - in verschillende situaties - en vanuit dat perspectief wordt duidelijk hoe een uitgerust hoofd luistert, troost, verleidt, inspireert en verbindt.   

Ine Stultjens, Hoofd Marketing & Communicatie bij Auping: ‘Bij Auping maken we de wereld mooier door rust te brengen. Een uitgerust hoofd is ontzettend belangrijk: een goede nachtrust verbetert je stemming en brengt mensen dichter bij elkaar. Rust in je kop is fijn en zorgt ervoor dat je net dat beetje extra liefde kunt geven. Slapen doe je dus niet alleen voor jezelf, ook voor elkaar. Daarom maken we mentale rust nu top of mind.’

Eigen geluiden

Onder de film klinkt volgens Stultjens het nieuwe Auping geluid, dat vanaf nu in alle radiospots en video's te horen is. ‘De tracks zijn zorgvuldig gecomponeerd, in lijn met de rust die Auping wil brengen, en is heel eigen doordat er ook geluiden uit de Auping fabriek in Deventer gebruikt zijn, zoals dat van de naaimachines in het atelier.’

'Ode aan je hoofd' is ontwikkeld in samenwerking met reclamebureau Buutvrij, productiemaatschappij Cake Film & Photography en Jouke Bos Photography. Tambr is verantwoordelijk voor de sonic branding.



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken