Remia schiet western voor 'legendarische' saus

Remia schiet western voor 'legendarische' saus
  • Food-en-retail
  • 13 mei 2022 @ 09:36
  • 7173 x gelezen
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Remia heeft een heuse western geschoten om de BBQ-sausenlijn ‘The Tasteful Eight’ onder de aandacht te brengen. Acteur Jeffrey Dean Morgan speelt de hoofdrol en is onder andere bekend van series als The Walking Dead en Grey’s Anatomy.

Group for Brands en Hazazah tekenden voor de creatieve uitvoering.

In de ruim een minuut durende film wordt de kijker meegenomen naar het verleden van The Tasteful Eight, een groep cowboys ‘known for their formidable taste’.

De opnames vonden plaats in het Zuid-Spaanse Almería, in het dorp Fort Bravo, waar legendarische spaghettiwesterns als The Good, the Bad and the Ugly en Once Upon a Time in the West zijn opgenomen.

Toewijding

Creative director Stan van Zon: ‘Remia heeft vaker met sterren gewerkt, zoals Sylvester Stallone, en vond het tijd voor een update die past bij deze tijd. Morgan, met z’n prachtige whiskystem, was direct enthousiast. Hij is een unusual suspect, maar met de camera erop, kun je je ogen niet van hem afhouden. Remia had de meeste namen van de American BBQ-sausenlijn al, maar daar nog niks mee gedaan. Wij hebben daar de “legende” van The Tasteful Eight omheen bedacht en karakters zoals Black Jack, Sweet Dalton en Teardrop Tony uitgewerkt. Het leuke is dat je daar nog heel veel mee kan doen.Zeker met het oog voor detail van regisseur Jeroen Mol. Het was soms best balanceren tussen wat de klant wilde en wat we productiemaatschappij Hazazah vroegen, maar zijn nauwkeurigheid en toewijding was precies wat we zochten.’

Jeroen van den Idsert van Hazazah: ‘Wat ik vooral leuk vond, is dat de adverteerder in deze tijd het lef had om zo’n on-Nederlands grote minispeelfilm te maken, waarin regisseur Jeroen Mol ook nog eens zijn gedetailleerde humor kwijt kon. Hoe groter en ingewikkelder de productie – liefst onder tijdsdruk – hoe beter. Dat vind ik het leukste wat er is.’

We waanden ons in het wilde westen

Jeroen Mol voegt toe: ‘We hebben gekozen voor een moderne vorm van een western, die we vooral tot uiting hebben laten komen in de styling van The Tasteful Eight en het sounddesign van de film.Voor mij was dit een speciaal project omdat het veel disciplines van regie omvat. Verhaal, styling, licht, art direction, timing, filmster op set, beperkte shoot tijden en een westernfilm dorp.'

Credits

Klant: Karel de Rooij, Marcos Garcia, Daniëlle Saan

Strategie en creatie: Frans Brand (Group for Brands), Stan van Zon & Gido van der Vlies (aBiggerBang)

Executive producer: Jeroen van den Idsert

Producer: Cynthia Fidder

Regie: Jeroen Mol

D.O.P.: Björn Charpentier

Editor: Martin Heijgelaar

Grading: Laurens Orij

Online: Ambassadors

Muziek en sound effect: Sizzer en Rec Sound

Production manager: Ushani Karunadasa

Fotografie: Claire Witteveen

Contracten: Erik Jan Verheijen, Liesbeth van den Idsert, Emilie Doque

Line production: Smile

 

 



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken