Remia schiet western voor 'legendarische' saus
- Food-en-retail
- 13 mei 2022 @ 09:36
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 13 mei 2022 @ 09:36
- Sjaak Hoogkamer
Remia heeft een heuse western geschoten om de BBQ-sausenlijn ‘The Tasteful Eight’ onder de aandacht te brengen. Acteur Jeffrey Dean Morgan speelt de hoofdrol en is onder andere bekend van series als The Walking Dead en Grey’s Anatomy.
Group for Brands en Hazazah tekenden voor de creatieve uitvoering.
In de ruim een minuut durende film wordt de kijker meegenomen naar het verleden van The Tasteful Eight, een groep cowboys ‘known for their formidable taste’.
De opnames vonden plaats in het Zuid-Spaanse Almería, in het dorp Fort Bravo, waar legendarische spaghettiwesterns als The Good, the Bad and the Ugly en Once Upon a Time in the West zijn opgenomen.
Toewijding
Creative director Stan van Zon: ‘Remia heeft vaker met sterren gewerkt, zoals Sylvester Stallone, en vond het tijd voor een update die past bij deze tijd. Morgan, met z’n prachtige whiskystem, was direct enthousiast. Hij is een unusual suspect, maar met de camera erop, kun je je ogen niet van hem afhouden. Remia had de meeste namen van de American BBQ-sausenlijn al, maar daar nog niks mee gedaan. Wij hebben daar de “legende” van The Tasteful Eight omheen bedacht en karakters zoals Black Jack, Sweet Dalton en Teardrop Tony uitgewerkt. Het leuke is dat je daar nog heel veel mee kan doen.Zeker met het oog voor detail van regisseur Jeroen Mol. Het was soms best balanceren tussen wat de klant wilde en wat we productiemaatschappij Hazazah vroegen, maar zijn nauwkeurigheid en toewijding was precies wat we zochten.’
Jeroen van den Idsert van Hazazah: ‘Wat ik vooral leuk vond, is dat de adverteerder in deze tijd het lef had om zo’n on-Nederlands grote minispeelfilm te maken, waarin regisseur Jeroen Mol ook nog eens zijn gedetailleerde humor kwijt kon. Hoe groter en ingewikkelder de productie – liefst onder tijdsdruk – hoe beter. Dat vind ik het leukste wat er is.’
We waanden ons in het wilde westen
Jeroen Mol voegt toe: ‘We hebben gekozen voor een moderne vorm van een western, die we vooral tot uiting hebben laten komen in de styling van The Tasteful Eight en het sounddesign van de film.Voor mij was dit een speciaal project omdat het veel disciplines van regie omvat. Verhaal, styling, licht, art direction, timing, filmster op set, beperkte shoot tijden en een westernfilm dorp.'
Credits
Klant: Karel de Rooij, Marcos Garcia, Daniëlle Saan
Strategie en creatie: Frans Brand (Group for Brands), Stan van Zon & Gido van der Vlies (aBiggerBang)
Executive producer: Jeroen van den Idsert
Producer: Cynthia Fidder
Regie: Jeroen Mol
D.O.P.: Björn Charpentier
Editor: Martin Heijgelaar
Grading: Laurens Orij
Online: Ambassadors
Muziek en sound effect: Sizzer en Rec Sound
Production manager: Ushani Karunadasa
Fotografie: Claire Witteveen
Contracten: Erik Jan Verheijen, Liesbeth van den Idsert, Emilie Doque
Line production: Smile
Remia - The Tasteful Eight from hazazah on Vimeo.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn herpositioneert van supermarkt naar...
- De nieuwe realiteit van retail: consument van 2025 shopt...
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Goudwisselkantoor lanceert campagne rond investeren in fysiek...
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen... 31-10-2025
- CBL reageert op verkiezingsuitslag:... 31-10-2025
- Heinz kroont ‘friet’ tot winnaar van... 31-10-2025
- Magnum lanceert Hydro Ice,... 31-10-2025
- MediaMarkt introduceert landelijk... 30-10-2025
- Oatly voorspelt 5 smaaktrends van... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




