Dutch Weed Burger introduceert plantbased vissticks - 'the new kids favorite'
- Food-en-retail
- 15 jul 2022 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodMarketing
- 15 jul 2022 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Goede én lekkere alternatieven voor vlees en vis zijn een must, stelt de Dutch Weed Burger. Het foodmerk tovert daarom klassieke vissticks om naar de SeaSticks, 'de kids favorite in een vegan sticky'.
Net als in alle producten van Dutch Weed Burger is zeewier uit de Oosterschelde (bekijk hier het aanbieden van het eerste vaatje in 2021 aan beachclub Aloha, Zeeland, red.) het hero-ingrediënt voor de vega vissticks. Hiermee krijgen de producten de beroemde vijfde smaak, umami, en zitten ze bomvol nutriënten zoals calcium, jodium, vezels, eiwitten én omega vetten en een goede hoeveelheid eiwit. De nieuwe SeaSticks zijn na de SeaNuggets het tweede product van het merk in de categorie ‘vegan sea food’.
'Een vegan stick stond altijd al op mijn lijstje. Niet op de laatste plaats om de naam "sticky", dat natuurlijk matcht met het woord "weed" in onze merknaam. Met dit nieuwe product gaan we de strijd aan met een van de populairste visproducten, vissticks, en willen we iedereen - en met name de jongste generatie – iets beters voorschotelen', aldus oprichter van Dutch Weed Burger, Mark Kulsdom.
De SeaSticks van Dutch Weed Burger zijn 100% plantaardig en zijn daarmee de duurzame keuze - ten opzichte van reguliere vissticks - en bezitten daarnaast de voedingsrijke nutriënten afkomstig uit zeewier. Ook de overige voedingswaarden liegen er ook niet om. Waar reguliere vissticks meer dan 200 kilocalorieën per 100 gram opleveren, is dit getal verlaagd naar 130. Daarnaast bevatten de SeaSticks 3.1 gram minder vet, 2.3 gram minder koolhydraten en bijna vijf keer zoveel vezels per 100 gram. 'Zes minuten in de pan, acht in de oven of even in de airfryer en smullen maar. Opzoek naar recept inspiratie? Dat vind je hier', tipt Kulsdom nog.
De SeaSticks zijn vanaf nu verkrijgbaar bij Albert Heijn voor een adviesprijs van €3.49.
Over Dutch Weed Burger
'Dutch Weed Burger is een Amsterdams plant-based voedingsmerk en onderdeel van LiveKindly Collective. De producten zijn verrijkt met lokaal geteeld zeewier uit de Oosterschelde en hebben daarom een unieke umami smaak en een boost aan goede voedingsstoffen, zoals mineralen en eiwitten. Het bedrijf is in 2012 opgericht door Mark Kulsdom, samen met Lisette Kreischer, met de missie om heerlijk eten te bieden met de kracht van deze unieke plant. De eerste Weed Burgers werden verkocht vanaf een handgemaakte bakfiets in de straten van Amsterdam. Hier werd de iconische burger geboren en werd het een cult-hit op Nederlandse festivals. Dutch Weed Burger kwam vervolgens op het menu te staan van verschillende restaurants, waarmee het pioniersmerk startte met het maken van positieve impact op de plantaardige trend in Nederland en daarbuiten. Sinds 2021 zijn de producten ook verkrijgbaar bij Albert Heijn, Jumbo en Coop, en te bestellen bij online supermarkten Crisp en Picnic.'
Meer info staat hier.
(bron: DWB)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- plantbased
- AH
- categorie
- Mark Kulsdom
- vegan sea food
- Dutch Weed Burger
- zeewier
- merk
- vega
- vissticks
- SeaSticks
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en ‘Tranquilo’
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees van Dorp - founders Instama
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Balr failliet - focus verschuift... 14-07-2025
- Heinz lanceert Europese campagne... 14-07-2025
- Consument wacht op last-minute... 14-07-2025
- René Repko tijdelijk aan het roer... 11-07-2025
- Koninklijke Eru smelt erfgoed en... 11-07-2025
- [marketeer 227] Ragna Hes en Kees... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers