TP Vision investeert in jongerenmerk AOC en Philips-slaaphoofdtelefoon

TP Vision investeert in jongerenmerk AOC en Philips-slaaphoofdtelefoon
  • Food-en-retail
  • 8 feb 2023 @ 15:17
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Geen tag

Ondanks de groeiende wereldwijde economische en politieke uitdagingen heeft TP Vision, licentiehouder van Philips TV & Sound, de groei binnen de tv- en audio-tak weten vast te houden. Oled Ambilight en GO Sports-producten blijven volgens het bedrijf een ‘belangrijk verkoopsucces.’

Philips Sound noteerde in 2022 een groei van 12% in audioproducten, met een stijging van 22% in de verkoop van hoofdtelefoons. Bovendien bleek de focus in 2022 op het speciale sportsegment goed te vallen bij de consument.

De nieuwe GO-serie hoofdtelefoons en nieuw geïntroduceerde draagbare draadloze luidsprekers kenden een omzetstijging van 70%.

De groei werd mede versterkt door de samenwerking met Team Jumbo Visma en met Wings for Life World Run – 's werelds grootste hardloopevenement. Beide GO-partnerschappen worden in 2023 voortgezet.

Om de groei verder te stimuleren zal TP Vision naar eigen zeggen 'zijn expertise op het gebied van productontwerp en geluidskwaliteit gebruiken om het jongerenmerk AOC in 2023 in de audiocategorie te introduceren, met producten die speciaal zijn ontworpen om een jonger publiek aan te spreken.' TP Vision lanceert ook de eerste Philips-slaaphoofdtelefoon, ontworpen in samenwerking met slaapwetenschapper Kokoon. Deze hoofdtelefoon voorkomt de ellende van verstoorde slaap. Het helpt dragers gemakkelijker in slaap te vallen en blijven door verstoringen van buitenaf tegen te gaan.

Duurzaamheid & MVO

Duurzaamheid en MVO zijn nu aldus het bedrijf ‘volledig geïntegreerd in de TV & Sound-strategie en maken deel uit van zowel de bedrijfscultuur van TP Vision.’ In 2022 waren de voorbeelden van de strategie zichtbaar, zowel in productontwikkelingen als door het opzetten van langdurige partneractiviteiten. Alle gangbare formaten tv’s gingen in 2022 over op polystyreenvrije, ecologische verpakking en modellen met een groter schermformaat zullen volgen. Daarnaast is het bedrijf gestopt met het produceren van full colour bedrukte tv-omverpakkingen en gebruikt het inkt op basis van soja.

TP Vision zet zijn samenwerking met de tv-makers The Explorers voort en ondersteunt hun project om het natuurlijke, culturele en menselijke erfgoed en de wonderen van de aarde te archiveren. Het bedrijf vindt dat een positieve impact op het milieu kan worden bereikt door algemeen bewustzijn te creëren door samen te werken met gelijkgestemde organisaties zoals The Explorers.

TPV Cares was een ander nieuw initiatief dat in 2022 werd gelanceerd. Het project biedt een verscheidenheid aan vrijwilligers-, financiële en materiële ondersteuning voor maatschappelijke projecten over de hele wereld.

Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken