TP Vision investeert in jongerenmerk AOC en Philips-slaaphoofdtelefoon
- Food-en-retail
- 8 feb 2023 @ 15:17
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 8 feb 2023 @ 15:17
- Sjaak Hoogkamer
Ondanks de groeiende wereldwijde economische en politieke uitdagingen heeft TP Vision, licentiehouder van Philips TV & Sound, de groei binnen de tv- en audio-tak weten vast te houden. Oled Ambilight en GO Sports-producten blijven volgens het bedrijf een ‘belangrijk verkoopsucces.’
Philips Sound noteerde in 2022 een groei van 12% in audioproducten, met een stijging van 22% in de verkoop van hoofdtelefoons. Bovendien bleek de focus in 2022 op het speciale sportsegment goed te vallen bij de consument.
De nieuwe GO-serie hoofdtelefoons en nieuw geïntroduceerde draagbare draadloze luidsprekers kenden een omzetstijging van 70%.
De groei werd mede versterkt door de samenwerking met Team Jumbo Visma en met Wings for Life World Run – 's werelds grootste hardloopevenement. Beide GO-partnerschappen worden in 2023 voortgezet.
Om de groei verder te stimuleren zal TP Vision naar eigen zeggen 'zijn expertise op het gebied van productontwerp en geluidskwaliteit gebruiken om het jongerenmerk AOC in 2023 in de audiocategorie te introduceren, met producten die speciaal zijn ontworpen om een jonger publiek aan te spreken.' TP Vision lanceert ook de eerste Philips-slaaphoofdtelefoon, ontworpen in samenwerking met slaapwetenschapper Kokoon. Deze hoofdtelefoon voorkomt de ellende van verstoorde slaap. Het helpt dragers gemakkelijker in slaap te vallen en blijven door verstoringen van buitenaf tegen te gaan.
Duurzaamheid & MVO
Duurzaamheid en MVO zijn nu aldus het bedrijf ‘volledig geïntegreerd in de TV & Sound-strategie en maken deel uit van zowel de bedrijfscultuur van TP Vision.’ In 2022 waren de voorbeelden van de strategie zichtbaar, zowel in productontwikkelingen als door het opzetten van langdurige partneractiviteiten. Alle gangbare formaten tv’s gingen in 2022 over op polystyreenvrije, ecologische verpakking en modellen met een groter schermformaat zullen volgen. Daarnaast is het bedrijf gestopt met het produceren van full colour bedrukte tv-omverpakkingen en gebruikt het inkt op basis van soja.
TP Vision zet zijn samenwerking met de tv-makers The Explorers voort en ondersteunt hun project om het natuurlijke, culturele en menselijke erfgoed en de wonderen van de aarde te archiveren. Het bedrijf vindt dat een positieve impact op het milieu kan worden bereikt door algemeen bewustzijn te creëren door samen te werken met gelijkgestemde organisaties zoals The Explorers.
TPV Cares was een ander nieuw initiatief dat in 2022 werd gelanceerd. Het project biedt een verscheidenheid aan vrijwilligers-, financiële en materiële ondersteuning voor maatschappelijke projecten over de hele wereld.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Huismerk-walhalla World of Private... 29-03-2023
- [onderzoek] Luxemerken profiteren... 29-03-2023
- De Makers centraal in campagne Praxis 29-03-2023
- Nieuwe winkelformule KPN 28-03-2023
- [onderzoek] Nederlander is zuinig -... 28-03-2023
- Scotch & Soda overgenomen door... 27-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day