[onderzoek] Huismerkverpakking vaak voller dan a-merk
![[onderzoek] Huismerkverpakking vaak voller dan a-merk](/food-en-retail/nieuws/2024/03/onderzoek-huismerkverpakking-vaak-voller-dan-a-merk/robijn-wasmiddel-capsules-nw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 27 mrt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPrijsPrintPackaging design
- 27 mrt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Huismerkenfabrikanten zijn vaak scheutiger met de inhoud van hun verpakkingen dan fabrikanten van a-merken, blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond.
Consumenten doen er daarom volgens de bond goed aan niet alleen de prijzen, maar ook de inhoud van verpakkingen met elkaar te vergelijken. Zo zit er nogal eens lucht in verpakkingen, ontdekten de onderzoekers. 'Bij Tempo papieren zakdoekjes zitten er bijvoorbeeld maar 70 tissues in een doos. Bij veel huismerken zijn dat er 100. Dat is 43% meer, terwijl de dozen ongeveer even groot zijn. Robijn stopt vijftien wascapsules voor witte was in een doosje. De huismerkverpakking bevat 24 capsules. In een rol San Francisco koekjes van Verkade zit 170 gram minder dan in vergelijkbare rollen tarwebiscuits van huismerken.'
Minder voor meer
Sandra Molenaar namens de Consumentenbond: ‘Vaak zijn de verpakkingen van A-merken en huismerken even groot, waardoor het lijkt alsof de inhoud ook hetzelfde is. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn. En soms zijn de verpakkingen van A-merken zelfs groter, maar zit er gewoon heel veel lucht in.'
En dan zijn a-merken over het algemeen ook nog eens duurder dan huismerken, waarschuwt Molenaar. Lees hier verder.
(bron: Consumentebond | beeld: Robijn in h-a-h folder)
Lees ook: Prijzen A-merken stijgen harder dan die van huismerken
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- volume
- A-merk
- Tempo
- inhoud
- Verkade
- Sandra Molenaar
- design
- Robijn
- Consumentenbond.
- food
- huismerk
- fabrikanten
- steekproef
- verpakkingen
- prijs
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Bacardi en Coca-Cola lanceren kant-en-klare baco-cocktail
- Rel in Parijs na verwelkoming Shein door warenhuis BHV Marais
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




