[onderzoek] Huismerkverpakking vaak voller dan a-merk
![[onderzoek] Huismerkverpakking vaak voller dan a-merk](/food-en-retail/nieuws/2024/03/onderzoek-huismerkverpakking-vaak-voller-dan-a-merk/robijn-wasmiddel-capsules-nw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 27 mrt 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - MarketingPrijsPrintPackaging design
- 27 mrt 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Huismerkenfabrikanten zijn vaak scheutiger met de inhoud van hun verpakkingen dan fabrikanten van a-merken, blijkt uit een steekproef van de Consumentenbond.
Consumenten doen er daarom volgens de bond goed aan niet alleen de prijzen, maar ook de inhoud van verpakkingen met elkaar te vergelijken. Zo zit er nogal eens lucht in verpakkingen, ontdekten de onderzoekers. 'Bij Tempo papieren zakdoekjes zitten er bijvoorbeeld maar 70 tissues in een doos. Bij veel huismerken zijn dat er 100. Dat is 43% meer, terwijl de dozen ongeveer even groot zijn. Robijn stopt vijftien wascapsules voor witte was in een doosje. De huismerkverpakking bevat 24 capsules. In een rol San Francisco koekjes van Verkade zit 170 gram minder dan in vergelijkbare rollen tarwebiscuits van huismerken.'
Minder voor meer
Sandra Molenaar namens de Consumentenbond: ‘Vaak zijn de verpakkingen van A-merken en huismerken even groot, waardoor het lijkt alsof de inhoud ook hetzelfde is. Maar dat hoeft dus niet zo te zijn. En soms zijn de verpakkingen van A-merken zelfs groter, maar zit er gewoon heel veel lucht in.'
En dan zijn a-merken over het algemeen ook nog eens duurder dan huismerken, waarschuwt Molenaar. Lees hier verder.
(bron: Consumentebond | beeld: Robijn in h-a-h folder)
Lees ook: Prijzen A-merken stijgen harder dan die van huismerken
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Tempo
- prijs
- fabrikanten
- verpakkingen
- A-merk
- Consumentenbond.
- Sandra Molenaar
- huismerk
- steekproef
- design
- volume
- food
- inhoud
- Verkade
- Robijn
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management