[column] De grote reset: retail in tijden van corona
- Food-en-retail
- 10 jul 2020 @ 11:43
- Link
-
Rupert Parker Brady
directeur
Retaildenkers - RetailMarketing
- 10 jul 2020 @ 11:43
- Rupert Parker Brady
De wereld staat op z’n kop en retail merkt daar de gevolgen van. De kunst is om het hoofd niet te laten buigen door de enorme vraaguitval, gigantische omzetdalingen en de ernstige liquiditeitsproblemen. Deze tijd vraagt om inventiviteit, empathie, leiderschap, bereidheid tot samenwerking en relativeringsvermogen.
Dit analyseert Rupert Park Brady in het retailkatern van VG Visie. 'Vandaag is al morgen in het coronatijdperk.'
Alles is fluïde. ‘Als je niets toevoegt als winkelier, mensen geen persoonlijk advies geeft, waarom zou de consument in vredesnaam naar jouw winkel gaan? Online is een klik verwijderd, je moet wat extra’s bieden.’
Het wordt in veel opzichten een warme zomer voor retail en horeca. De kunst is om het hoofd niet te laten buigen door de vraaguitval, omzetdalingen en liquiditeitsproblemen. Deze tijd vraagt om inventiviteit, empathie, leiderschap, bereidheid tot samenwerking en relativeringsvermogen. Retailers en foodies komen aan het woord. Lees hier de uitgebreide analyse verder.
(bron: VG Visie, foto boven: winkel Stach Food via SF)
-
Rupert Parker Brady
- Werkt bij: Retaildenkers
- Functie: directeur
- Website:http://www.retaildenkers.nl/
- Profiel »
- inventiviteit
- VG Visie
- Rupert Park Brady
- morgen
- relativering
- problemen
- leiderschap
- tijdperk
- op z’n kop
- empathie
- samenwerking
- VG Visie
- liquiditeit
- retail
- corona
- marketing
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Chicken Sensation terug dankzij fanactie
- 'Albert Heijn toont geen integer merkleiderschap met blauwe...
- Productie a-merk Haagsche Hopjes stopt
- [Horecava] Cijfers foodmarkt 2024-2025 en nieuwe FSIN...
- De Koffiejongens verdriedubbelt marktaandeel biologisch
- Holland & Barrett: aandacht voor breingezondheid
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo legt na crisisjaar solide... 17-01-2025
- [marketeer 213] Thijs Gussenhoven -... 17-01-2025
- 'Albert Heijn toont geen integer... 16-01-2025
- Station Takeover bij Shell voor... 16-01-2025
- Chadli Hachani van TopParken: 'Als... 15-01-2025
- Otrium behaalt B Corp certificering15-01-2025
MarketingTribune Events
- 8apr 2025
Branded Content Event
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day