[column] De grote reset: retail in tijden van corona
- Food-en-retail
- 10 jul 2020 @ 11:43
- Link
-
Rupert Parker Brady
directeur
Retaildenkers - RetailMarketing
- 10 jul 2020 @ 11:43
- Rupert Parker Brady
De wereld staat op z’n kop en retail merkt daar de gevolgen van. De kunst is om het hoofd niet te laten buigen door de enorme vraaguitval, gigantische omzetdalingen en de ernstige liquiditeitsproblemen. Deze tijd vraagt om inventiviteit, empathie, leiderschap, bereidheid tot samenwerking en relativeringsvermogen.
Dit analyseert Rupert Park Brady in het retailkatern van VG Visie. 'Vandaag is al morgen in het coronatijdperk.'
Alles is fluïde. ‘Als je niets toevoegt als winkelier, mensen geen persoonlijk advies geeft, waarom zou de consument in vredesnaam naar jouw winkel gaan? Online is een klik verwijderd, je moet wat extra’s bieden.’
Het wordt in veel opzichten een warme zomer voor retail en horeca. De kunst is om het hoofd niet te laten buigen door de vraaguitval, omzetdalingen en liquiditeitsproblemen. Deze tijd vraagt om inventiviteit, empathie, leiderschap, bereidheid tot samenwerking en relativeringsvermogen. Retailers en foodies komen aan het woord. Lees hier de uitgebreide analyse verder.
(bron: VG Visie, foto boven: winkel Stach Food via SF)
-
Rupert Parker Brady
- Werkt bij: Retaildenkers
- Functie: directeur
- Website:http://www.retaildenkers.nl/
- Profiel »
- morgen
- retail
- problemen
- VG Visie
- VG Visie
- samenwerking
- tijdperk
- marketing
- relativering
- Rupert Park Brady
- inventiviteit
- leiderschap
- liquiditeit
- empathie
- op z’n kop
- corona
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management