[column] De grote reset: retail in tijden van corona

[column] De grote reset: retail in tijden van corona
  • Food-en-retail
  • 10 jul 2020 @ 11:43
  • 13805 x gelezen
  • Link
  • Rupert Parker Brady
    Rupert Parker Brady

    directeur
    Retaildenkers
  • RetailMarketing

De wereld staat op z’n kop en retail merkt daar de gevolgen van. De kunst is om het hoofd niet te laten buigen door de enorme vraaguitval, gigantische omzetdalingen en de ernstige liquiditeitsproblemen. Deze tijd vraagt om inventiviteit, empathie, leiderschap, bereidheid tot samenwerking en relativeringsvermogen.

Dit analyseert Rupert Park Brady in het retailkatern van VG Visie. 'Vandaag is al morgen in het coronatijdperk.'

Alles is fluïde. ‘Als je niets toevoegt als winkelier, mensen geen persoonlijk advies geeft, waarom zou de consument in vredesnaam naar jouw winkel gaan? Online is een klik verwijderd, je moet wat extra’s bieden.’

Het wordt in veel opzichten een warme zomer voor retail en horeca. De kunst is om het hoofd niet te laten buigen door de vraaguitval, omzetdalingen en liquiditeitsproblemen. Deze tijd vraagt om inventiviteit, empathie, leiderschap, bereidheid tot samenwerking en relativeringsvermogen. Retailers en foodies komen aan het woord. Lees hier de uitgebreide analyse verder.

(bron: VG Visie, foto boven: winkel Stach Food via SF)

Rupert Parker Brady

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken