Sanoma-tijdschrift Fab maakt digitale doorstart

Sanoma-tijdschrift Fab maakt digitale doorstart
  • Media
  • 16 jan 2014 @ 12:20
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • OnlinePrint

Het tijdschrift Fab maakt een digitale doorstart. Ebru Umar, columniste van Metro en Libelle, heeft het merk overgenomen van Sanoma.

Er zullen geen medewerkers van Sanoma worden overgenomen. De website zal vanaf maandag 20 januari toegankelijk zijn. 

Umar, bekend om haar schreeuwerige Metro-columns, heeft volgens NU.nl inmiddels een eigen redactie opgetuigd, bestaande uit Erik van Muiswinkel, Xenia Kasper, Cisca Dresselhuys, PVV'er Fleur Agema, Richard Korver, Humberto Tan en PowNews-verslaggever Danny Ghosen.

Uitgever Sanoma stopte in oktober 2013 met de uitgave van vrouwentijdschrift Fab, omdat het blad 'niet voldeed aan de verwachtingen'. Niet kort daarna kreeg het merendeel van het Sanoma-portfolio eenzelfde oordeel. 

Fab werd twee jaar geleden gelanceerd en verscheen acht keer per jaar met een oplage van 75.000. Bij de doorstart door Umar zijn vooralsnog geen plannen om het tijdschrift nieuw leven in te blazen. 



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken