Sanoma-tijdschrift Fab maakt digitale doorstart
- Media
- 16 jan 2014 @ 12:20
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlinePrint
- 16 jan 2014 @ 12:20
- Redactie Media
Het tijdschrift Fab maakt een digitale doorstart. Ebru Umar, columniste van Metro en Libelle, heeft het merk overgenomen van Sanoma.
Er zullen geen medewerkers van Sanoma worden overgenomen. De website zal vanaf maandag 20 januari toegankelijk zijn.
Umar, bekend om haar schreeuwerige Metro-columns, heeft volgens NU.nl inmiddels een eigen redactie opgetuigd, bestaande uit Erik van Muiswinkel, Xenia Kasper, Cisca Dresselhuys, PVV'er Fleur Agema, Richard Korver, Humberto Tan en PowNews-verslaggever Danny Ghosen.
Uitgever Sanoma stopte in oktober 2013 met de uitgave van vrouwentijdschrift Fab, omdat het blad 'niet voldeed aan de verwachtingen'. Niet kort daarna kreeg het merendeel van het Sanoma-portfolio eenzelfde oordeel.
Fab werd twee jaar geleden gelanceerd en verscheen acht keer per jaar met een oplage van 75.000. Bij de doorstart door Umar zijn vooralsnog geen plannen om het tijdschrift nieuw leven in te blazen.
is er nog nieuws? anders dan dat ik inderdad @FabmagazineNL heb overgenomen van @SanomaNL ?
— Ebru Umar (@umarebru) January 16, 2014
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Sanoma
- doorstart
- tijdschrift
- Xenia Kasper
- Fab
- Danny Ghosen
- Humberto Tan
- Cisca Dresselhuys
- Richard Korver
- Erik van Muiswinkel
- website
- Fleur Agema
- Ebru Umar
- redactie
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe... 07-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes