WPG Uitgevers optimistisch ondanks 12 miljoen verlies
- Media
- 15 okt 2014 @ 11:17
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - PrintZakelijkVerkoopJournalistiek
- 15 okt 2014 @ 11:17
- Redactie Media
WPG Uitgevers heeft over 2013 een nettoverlies van 12,2 miljoen euro geleden. Die rode cijfers komen goeddeels door eenmalige reorganisatiekosten en diverse afwaarderingen. Zonder die eenmalige kosten zou een klein operationele winst van 0,8 miljoen euro zijn geboekt op een omzet van 160 miljoen euro. Daarom blijft het bedrijf optimistisch over de toekomst.
WPG Uitgevers heeft in 2013 over een omzet van 160 miljoen euro een bescheiden operationele winst behaald van 0,8 miljoen euro. Het uiteindelijke netto resultaat liep conform de verwachtingen uit op een stevig verlies. De oorzaak is een forse reorganisatie. Door het verwerken van eenmalige reorganisatiekosten ter hoogte van 10 miljoen euro en afwaarderingen eindigde 2013 met een negatief resultaat van 12,2 miljoen euro. Het bedrijf is intussen schuldenvrij. Koen Clement, algemeen directeur van WPG Uitgevers, verwacht dat de groep voor 2014 gezonde winstcijfers zal realiseren.
WPG Uitgevers, het Nederlands-Belgische concern met uitgeverijen als De Bezige Bij, AW Bruna, Zwijsen en Standaard Uitgeverij en tijdschriften als Vrij Nederland, Happinez en Voetbal International, nam met het oog op de toekomst van de groep afscheid van een aantal werkmaatschappijen en uitgaven. Allen zijn elders ondergebracht of door een management buy out verzelfstandigd.
Belangrijk is dat Voetbal International onderdeel blijft van WPG. Na een uitgebreide verkenning is besloten dat Voetbal International behouden blijft en dat WPG verder zal investeren in deze succesvolle activiteit.
Het vertrouwen van de directie in de toekomst van WPG weerspiegelt zich in recente initiatieven. Zo start WPG Media, de business unit waar nieuwe modellen worden ontwikkeld rond domeinen als kindermedia, mindstyle en actief leven en bewegen. Een van de eerste activiteiten van WPG Media is het participeren in Tracks & Trails, het toonaangevende multimediale platform voor wandelaars.
WPG Media zal tezamen met een groot deel van de Amsterdamse activiteiten begin 2015 worden gehuisvest aan de Wibautstraat in Amsterdam.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- Amsterdam
- uitgeverij
- tijdschriften
- jaarcijfers
- omzet
- WPG
- Wibautstraat
- cijfers
- WPG Uitgevers
- verlies
- reorganisatie
- media
- Koen Clement
- VI
- Voetbal International
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Stichtingen borgen onafhankelijkheid NU.nl en RTL Nieuws
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes