Twaalf commercials strijden om Gouden Loeki Aller Tijden
- Media
- 2 nov 2015 @ 12:58
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - ReclameTelevisieCampagnesAwards
- 2 nov 2015 @ 12:58
- Redactie Media
De vakjury heeft bepaald welke 12 commercials doorgaan naar de laatste publieksstemming voor de Ster Gouden Loeki Aller Tijden. Dit is de prijs voor de populairste en meest memorabele tv-commercial uit 50 jaar Ster en de prijs die Ster uitreikt ter ere van haar 50-jarig jubileum.
Een representatief en onafhankelijk publiekspanel beoordeelt deze top-12, waaruit vervolgens één winnaar naar voren komt. De Ster Gouden Loeki Aller Tijden wordt 25 november tijdens een feestelijke bijeenkomst in Amsterdam uitgereikt.
Dit zijn de laatste 12 genomineerden, op alfabetische volgorde van de titel van de commercial:
- Bommetje (1997), Melkunie, Lowe Kuiper & Schouten
- Der Rudi (2002), Heineken, TBWA\Neboko
- Goeiemoggel (2007), KPN, N=5
- Klok (1989), Centraal Beheer Achmea, DDB
- Lekker lang bellen (2012), Telfort, N=5
- Met de Fiat Panda lach je iedereen uit (1983), Fiat, PMSvW
- Olifant (1996), Rolo, Ammirati Puris Lintas
- Petje Pitamientje (1985), Calvé Pindakaas, JWT
- Pietertje (2010), Calvé Pindakaas, Alfred International
- Stoplicht (1996), Fruit Joy, Lowe Kuiper & Schouten
- Walk-in-fridge (2009), Heineken, TBWA\Neboko
- Zwanen (1995), KLM, PMSvW
Deze commercials zijn volgens de jury, onder voorzitterschap van Barbera Wolfensberger, ‘gegrift in ons collectieve geheugen, bepalend voor een tijdperk en pareltjes die de tand des tijds glansrijk doorstaan hebben’. Alle genomineerden zijn te bekijken op Stergoudenloekiallertijden.nl. Een compilatie van de twaalf commercials is donderdag 5 november te zien in het Ster-reclameblok om 22.50 uur op NPO1.
Een onafhankelijk publiekspanel van GfK nomineerde 50 tv-commercials. De vakjury heeft de top 12 bepaald. De eindstem is weer voor het publiek. Een groot publiekspanel van GfK beoordeelt de 12 overgebleven commercials, waarna duidelijk wordt wie de Ster Gouden Loeki Aller Tijden wint.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
- STER
- verkiezing
- KLM
- Gouden Loeki
- Rudi
- TBWA
- prijs
- publieksprijs
- 50 jaar
- Petje Pitamientje
- commercials
- Ster Gouden Loeki Aller Tijden
- Melkunie
- Heineken
- reclame
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Ad Alliance en RTL testen nieuwe Split Screen-reclamevorm
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes