Twaalf commercials strijden om Gouden Loeki Aller Tijden

Twaalf commercials strijden om Gouden Loeki Aller Tijden
  • Media
  • 2 nov 2015 @ 12:58
  • 12405 x gelezen
  • Link
  • Redactie Media
    Redactie Media

    Redactie
    MarketingTribune
  • ReclameTelevisieCampagnesAwards

De vakjury heeft bepaald welke 12 commercials doorgaan naar de laatste publieksstemming voor de Ster Gouden Loeki Aller Tijden. Dit is de prijs voor de populairste en meest memorabele tv-commercial uit 50 jaar Ster en de prijs die Ster uitreikt ter ere van haar 50-jarig jubileum.

Een representatief en onafhankelijk publiekspanel beoordeelt deze top-12, waaruit vervolgens één winnaar naar voren komt. De Ster Gouden Loeki Aller Tijden wordt 25 november tijdens een feestelijke bijeenkomst in Amsterdam uitgereikt.

Dit zijn de laatste 12 genomineerden, op alfabetische volgorde van de titel van de commercial:

  • Bommetje (1997), Melkunie, Lowe Kuiper & Schouten
  • Der Rudi (2002), Heineken, TBWA\Neboko
  • Goeiemoggel (2007), KPN, N=5
  • Klok (1989), Centraal Beheer Achmea, DDB
  • Lekker lang bellen (2012), Telfort, N=5
  • Met de Fiat Panda lach je iedereen uit (1983), Fiat, PMSvW
  • Olifant (1996), Rolo, Ammirati Puris Lintas
  • Petje Pitamientje (1985), Calvé Pindakaas, JWT
  • Pietertje (2010), Calvé Pindakaas, Alfred International
  • Stoplicht (1996), Fruit Joy, Lowe Kuiper & Schouten
  • Walk-in-fridge (2009), Heineken, TBWA\Neboko
  • Zwanen (1995), KLM, PMSvW
     

Deze commercials zijn volgens de jury, onder voorzitterschap van Barbera Wolfensberger, ‘gegrift in ons collectieve geheugen, bepalend voor een tijdperk en pareltjes die de tand des tijds glansrijk doorstaan hebben’. Alle genomineerden zijn te bekijken op Stergoudenloekiallertijden.nl. Een compilatie van de twaalf commercials is donderdag 5 november te zien in het Ster-reclameblok om 22.50 uur op NPO1.

Een onafhankelijk publiekspanel van GfK nomineerde 50 tv-commercials. De vakjury heeft de top 12 bepaald. De eindstem is weer voor het publiek. Een groot publiekspanel van GfK beoordeelt de 12 overgebleven commercials, waarna duidelijk wordt wie de Ster Gouden Loeki Aller Tijden wint.



Redactie Media

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert


  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken