Hilmar Mulder over succes Mercur-winnaar Libelle

Hilmar Mulder over succes Mercur-winnaar Libelle
  • Media
  • 15 dec 2017 @ 17:02
  • 35209 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
  • ContentJournalistiekTijdschriftenInterviewAwards

Libelle is stoerder en spraakmakender dan soms wordt gedacht, vindt hoofdredacteur Hilmar Mulder. De Mercur-uitreiking geeft haar gelijk: de Sanoma-titel wint de prijs voor beste magazinemerk, krijgt bijna de publieksprijs en is genomineerd voor beste marketing-actie, Libelle TV en Mulder zelf. Wat is het geheim van Libelle?

Vorig jaar waren er Mercurs voor zowel het beste magazine als het beste mediamerk. Dit jaar gaat de hoofdprijs naar het beste magazinemerk. Wat vind je van deze veranderingen?

Hilmar Mulder: 'Ach, volgend jaar heet het weer anders, toch? Dit illustreert perfect de transitie waarmee de hele branche te maken heeft.'

Waarom is jouw tijdschrift dit jaar magazinemerk van het jaar?

'Ik durf te stellen dat Libelle meer dan ooit spraakmakend, trendsettend en invloedrijk is. En dat op meerdere terreinen tegelijk. Daarnaast is en blijft Libelle met afstand hét grootste en meest complete voorbeeld van een allround Nederlands mediamerk. Dat beweer ik zonder enige twijfel. In bereik, conversie, omzet en oplages zijn we ongeëvenaard. Het spreekt voor zich dat we bovendien altijd met hart en ziel bezig zijn om het mooiste en het beste te maken.'

Wat is het geheim van jouw magazinemerk: waarom is dit een toptitel?

'Zoals gezegd is Libelle behalve het oudste ook het grootste vrouwen-mediamerk van Nederland. Onze redacties voelen feilloos aan welke nieuwe content aansprekend is voor vrouwen die – zoals wij dat noemen – het warme hart van onze samenleving vormen. Libelle geeft hen de aandacht die ze verdienen en brengt hun leven op velerlei manieren herkenbaar in beeld. Libelle doet dat op een vooruitstrevende, innovatieve manier en helpt hen hun leven nog aangenamer en makkelijker te maken.'

Hoe heb jij gezorgd voor het huidige succes? Wat is jouw geheime wapen?

'Mijn energie, al zeg ik het zelf. In alle onbescheidenheid: ik ben positief, onvermoeibaar, enthousiast, innoverend, vasthoudend en weet precies wat ik wil. En welke kant we op moeten. Zo heeft onze focus op Libelle-digitaal – zowel online als met video – voor een grote sprong voorwaarts gezorgd. Alles wat je aandacht geeft, groeit.'

Wat zie je als de belangrijkste vakprestatie die je dit jaar hebt geleverd?

'Dat Libelle TV, het bewegende gezicht van ons merk, een stevige plek geeft verworven.  Dat ik samen met het hele Libelle-team heb gezorgd voor een enorme groei op het digitale vlak: zowel bij Libelle TV als met Libelle.nl. Zodoende is de 360 graden-mix van dit vertrouwde, oer-Hollandse merk nu compleet, zowel voor de lezeres als de adverteerder. En niet te vergeten: future-proof!'

Wat ga je volgend jaar nóg beter doen?

'Dit bijna afgelopen jaar luidde ons motto: ‘Libelle loud & proud.’ Waarmee we wilden uitdrukken: ‘Weg met die typisch Hollandse bescheidenheid, van: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.’ We zijn ook de allergrootste en de allerbeste – daar mag je best wat vaker stoer over doen en je op laten voorstaan. Dat is ons in 2017 behoorlijk goed afgegaan. Voor komend jaar lijkt het me wel aardig om eens op zoek te gaan naar het rebelse. Geen Libelle, maar een beetje Rebelle: kritisch kijken naar wat we doen, verrassen, veranderen en niets voor zoete koek aannemen. En bovenal heel mooie, inspirerende dingen maken.'

Wat is volgens jou momenteel de grootste trend in medialand?

'Dat we allemaal – de overheid incluis – te schijterig of te laks  zijn om iets te doen tegen dat duopolie van Google en Facebook. Terwijl zij toch ook nergens zijn zonder onze content.'

Interview: Jeroen Mirck, mediajournalist MarketingTribune. 




Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken