Ziggo Sport verwerft tv-rechten Champions League
- Media
- 20 dec 2017 @ 12:36
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - RechtenTelevisieVoetbal
- 20 dec 2017 @ 12:36
- Redactie Media
Ziggo Sport heeft voor de komende drie seizoenen de uitzendrechten verworven van de UEFA Champions League. Het betreft hier de rechten voor het live en in samenvatting uitzenden van alle wedstrijden op televisie en internet.
Op Champions League-avonden zal Ziggo Sport, de gratis sportzender voor alle digitale abonnees van Ziggo, tijdens de groepsfase naast een live wedstrijd om 19:00 uur vanaf 21:00 uur een schakelprogramma uitzenden, waarbij Ziggo Sport schakelt tussen de doelpunten en de grootste kansen op de diverse velden. Vanaf de achtste finales zal er per speelavond telkens een live wedstrijd worden uitgezonden. Na afloop van iedere speelronde zendt Ziggo Sport van alle wedstrijden ook nog de hoogtepunten uit.
Via de betaaldienst Ziggo Sport Totaal blijft het mogelijk om naast het schakelprogramma zelf te bepalen naar welke wedstrijd men wil kijken. Per speelavond zullen meerdere wedstrijden (vijf) gelijktijdig worden aangeboden. Ziggo Sport Totaal is te verkrijgen bij nagenoeg alle distributeurs van Nederland.
'Champions League voor al onze klanten'
Will Moerer, directeur van Ziggo Sport is blij met de hernieuwde overeenkomst: 'Onze jarenlange relatie met de Champions League krijgt gelukkig een mooi vervolg. We hebben nu niet alleen de rechten om de wedstrijden via ons betaalpakket Ziggo Sport Totaal aan te bieden, maar kunnen de wedstrijden nu dus ook via Ziggo Sport aan al onze Ziggo-klanten laten zien. Ik ben dan ook verheugd dat we naast de Formule 1, de Engelse en Spaanse voetbalcompetitie ook de komende jaren de topwedstrijden uit het Europese clubvoetbal live in de huiskamers mogen blijven brengen.'
Naast de Champions League zal Ziggo Sport ook de strijd om de UEFA Supercup, tussen de winnaar van de Champions League en de Europa League, jaarlijks uitzenden.
De zogenaamde open net rechten zullen op een later moment weer op de Nederlandse markt komen.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes