Vakblad Graficus opgeslokt door PrintMatters
- Media
- 11 okt 2018 @ 07:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PrintJournalistiekUitgeversTijdschriften
- 11 okt 2018 @ 07:01
- Jeroen Mirck
Een van de oudste vakbladen van Nederland verdwijnt. Na ruim 101 jaar gaat Graficus, het tijdschrift voor de grafische branche, op in zustertitel PrintMatters.
PrintMatters wil het grafische vak uitgebreider gaan presenteren. ‘Vrees niet', schrijft hoofdredacteur Robbert Delfos in de laatste Graficus. 'Alles draait om ons mooie vak print, met dat verschil dat we het vak breder presenteren.'
Het nieuwe platform biedt informatie voor management in de grafimediawereld, maar wil ook andere doelgroepen bedienen. Delfos: 'Evengoed werken we er hard aan om het aanbod ook interessant te maken voor marketeers en ontwerpers met een sterke focus op print.’
Terug- en vooruitblik
In het laatste nummer van Graficus is er naast een vooruitblik op wat de nieuwe PrintMatters allemaal te bieden zal hebben, uiteraard ook uitgebreid ruimte voor een terugblik op de lange geschiedenis van de eerste en nu nog enige gedrukte uitgave over de grafische industrie.
Verder biedt dit allerlaatste nummer onder meer: de marketingmachine van Onlineprinters, wat robots kunnen betekenen in de productie, inkjetprinters voor golfkarton en een interview met Johnas van Lammeren, initiatiefnemer van de gewraakte JA/JA-sticker in Amsterdam.
PrintMatters en (nu nog) Graficus zijn allebei uitgaven van Management Media, dat ook vakbladen uitgeeft over onder meer de verpakkingsindustrie. Enkele dagen geleden meldde algemeen hoofdredacteur Gerard Molenaar het nieuws als eerste op Twitter en Instagram. Ook wat dat betreft is er veel veranderd in de afgelopen honderd jaar.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- RTL AdAlliance benadrukt kracht van vertrouwde media
- Aanzienlijke stijging in positieve houding met de kracht van...
- [column] Welkom in het midfunnel tijdperk
- Short-form kan de basis vormen voor jouw nieuwe IP - zo werkt...
- [column] Quiet culture Waarom Gen Z voor rust en regie gaat
- Talpa Media verbindt versnipperd medialandschap
Laatste Nieuws
- Cosmopolitan wint goud tijdens... 20-11-2025
- Retailmedia verschuift van search... 20-11-2025
- Makers Oogappels benoemd tot Vriend... 19-11-2025
- Talpa Media verbindt versnipperd... 18-11-2025
- Short-form kan de basis vormen voor... 12-11-2025
- Aanzienlijke stijging in positieve... 10-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

