Vakblad Graficus opgeslokt door PrintMatters
- Media
- 11 okt 2018 @ 07:01
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PrintJournalistiekUitgeversTijdschriften
- 11 okt 2018 @ 07:01
- Jeroen Mirck
Een van de oudste vakbladen van Nederland verdwijnt. Na ruim 101 jaar gaat Graficus, het tijdschrift voor de grafische branche, op in zustertitel PrintMatters.
PrintMatters wil het grafische vak uitgebreider gaan presenteren. ‘Vrees niet', schrijft hoofdredacteur Robbert Delfos in de laatste Graficus. 'Alles draait om ons mooie vak print, met dat verschil dat we het vak breder presenteren.'
Het nieuwe platform biedt informatie voor management in de grafimediawereld, maar wil ook andere doelgroepen bedienen. Delfos: 'Evengoed werken we er hard aan om het aanbod ook interessant te maken voor marketeers en ontwerpers met een sterke focus op print.’
Terug- en vooruitblik
In het laatste nummer van Graficus is er naast een vooruitblik op wat de nieuwe PrintMatters allemaal te bieden zal hebben, uiteraard ook uitgebreid ruimte voor een terugblik op de lange geschiedenis van de eerste en nu nog enige gedrukte uitgave over de grafische industrie.
Verder biedt dit allerlaatste nummer onder meer: de marketingmachine van Onlineprinters, wat robots kunnen betekenen in de productie, inkjetprinters voor golfkarton en een interview met Johnas van Lammeren, initiatiefnemer van de gewraakte JA/JA-sticker in Amsterdam.
PrintMatters en (nu nog) Graficus zijn allebei uitgaven van Management Media, dat ook vakbladen uitgeeft over onder meer de verpakkingsindustrie. Enkele dagen geleden meldde algemeen hoofdredacteur Gerard Molenaar het nieuws als eerste op Twitter en Instagram. Ook wat dat betreft is er veel veranderd in de afgelopen honderd jaar.
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als Nederlands modeblad
- Onderzoek PepsiCo bevestigt merkimpact via Fast-kanalen Talpa
- Vandaag Inside en Krabbé winnen Televizier-Ring
- Mediabedrijven vrezen forse klap door Google's nieuwe AI modus
- Charelle Akihary over de digitale omslag van de NPO
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten
Laatste Nieuws
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
- Onderzoek PepsiCo bevestigt... 10-10-2025
- Avant Garde opnieuw gelanceerd als... 10-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes