Vakblad Graficus opgeslokt door PrintMatters

Vakblad Graficus opgeslokt door PrintMatters
  • Media
  • 11 okt 2018 @ 07:01
  • 13885 x gelezen
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • PrintJournalistiekUitgeversTijdschriften

Een van de oudste vakbladen van Nederland verdwijnt. Na ruim 101 jaar gaat Graficus, het tijdschrift voor de grafische branche, op in zustertitel PrintMatters.

PrintMatters wil het grafische vak uitgebreider gaan presenteren. ‘Vrees niet', schrijft hoofdredacteur Robbert Delfos in de laatste Graficus. 'Alles draait om ons mooie vak print, met dat verschil dat we het vak breder presenteren.'

Het nieuwe platform biedt informatie voor management in de grafimediawereld, maar wil ook andere doelgroepen bedienen. Delfos: 'Evengoed werken we er hard aan om het aanbod ook interessant te maken voor marketeers en ontwerpers met een sterke focus op print.’

Terug- en vooruitblik

In het laatste nummer van Graficus is er naast een vooruitblik op wat de nieuwe PrintMatters allemaal te bieden zal hebben, uiteraard ook uitgebreid ruimte voor een terugblik op de lange geschiedenis van de eerste en nu nog enige gedrukte uitgave over de grafische industrie.

Verder biedt dit allerlaatste nummer onder meer: de marketingmachine van Onlineprinters, wat robots kunnen betekenen in de productie, inkjetprinters voor golfkarton en een interview met Johnas van Lammeren, initiatiefnemer van de gewraakte JA/JA-sticker in Amsterdam.

PrintMatters en (nu nog) Graficus zijn allebei uitgaven van Management Media, dat ook vakbladen uitgeeft over onder meer de verpakkingsindustrie. Enkele dagen geleden meldde algemeen hoofdredacteur Gerard Molenaar het nieuws als eerste op Twitter en Instagram. Ook wat dat betreft is er veel veranderd in de afgelopen honderd jaar.

Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/media houdt je dagelijks op de hoogte van het laatste medianieuws, met actualiteiten, trends, achtergronden en opinies over zowel de mediakanalen zelf als de strategieën om als marketeer meer bereik te genereren.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken